Anketa:
Yamaha M1 na rok 2009
ZdieľaťPridané: 03.02.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 5115 [Šport - MotoGP]
Yamaha predstavila nové modely do seriálu MotoGP na nastávajúcu sezónu.
“V roku 2008, keď sme vyhrali všetko: Pohár konštruktérov, tituly medzi jazdcami a aj tímami, to vyprovokovalo motiváciu a reakciu súperov – jazdcov aj stajne, že musia začať robiť na biku, ktorým by nás dokázali poraziť,“ skonštatoval David Brivio, Rossiho tímový manažér. Tento rok M1 pokračuje v evolúcii, ktorá je postavená na základe minuloročného úspešného modelu a veľa zmien sa neudialo. Ide skôr o prepracovanie niektorých detailov.
Nový stroj bude mať širšie spektrum nastavenia podvozku, a to vďaka minuloročnému prechodu z pneumatík Michelin na Bridgestone. Konštruktéri môžu vychádzať z rôznych poznatkov z minulej sezóny. Uvidíme, či sa im podarí zužitkovať aj vlastnosti Micheliniek, ktoré pre sezónu 2009 vypadli z kolotoča MotoGP. Ostatné zmeny sa týkali prevažne motorového manažmentu a mapovania, aby mohli Rosák s Lorenzom otvárať plyn pri výjazde zo zákruty o čosi skôr ako doteraz.
Rivalita medzi Rossim a Lorenzom zostáva aj na túto sezónu. Stena, ktorá ich oddeľuje v boxoch, aby nemohli jeden od druhého „odkukávať“ nastavenia motoriek (skôr aby Lorenzo nečumel na Rossiho bike), zostáva aj naďalej.
Rossi sa vyjadril aj ku konkurencii na budúci rok a ako najsilnejšieho rivala očakáva na prvom mieste Stonera, za ním Pedrosu a Lorenza. Rovnocennejšiu pozíciu pre všetkých dáva aj rovnaký dodávateľ pneumatík. Uvidíme ako si to budú borci rozdávať v tejto sezóne a snáď je voľba Bridgestone tá správna, ktorá pomôže k vyrovnaniu štartového poľa.
2009 Yamaha YZR-M1 špecifikácia:
- Motor: kvapalinou chladený štvorvalec Crossplane,
- Výkon: viac ako 200 koní (147 kW),
- Maximálka: viac ako 320 km/h,
- Prevodovka: šesťstupňová kazetová s alternatívnym nastavením prevodových pomerov,
- Rám: hliníkový delta box s nastaviteľnou geometriou riadenia, hliníková kývačka,
- Komponenty: predná vidlica USD Ohlins, zadný tlmič Ohlins,
- Kolesá: Marchesini 16,5" vpredu aj vzadu,
- Pneumatiky: Bridgestone slick, intermediate, mokrá a ručne rezané dezény,
- Brzdy: Brembo, dva 320mm karbónové kotúče vpredu so štvorpiestikovými strmeňmi, vzadu jeden 220 mm kotúč z ocele s dvojpiestikom,
- Hmotnosť: 148 kg, podľa FIM obmedzení.
Video z predstavenia nových M1-tiek
Pridané: 03.02.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!