Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2475 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28832
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17154)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11678)
Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha M1 na rok 2009

 Zdieľať

Pridané: 03.02.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 5133 [Šport - MotoGP]

Yamaha predstavila nové modely do seriálu MotoGP na nastávajúcu sezónu.

“V roku 2008, keď sme vyhrali všetko: Pohár konštruktérov, tituly medzi jazdcami a aj tímami, to vyprovokovalo motiváciu a reakciu súperov – jazdcov aj stajne, že musia začať robiť na biku, ktorým by nás dokázali poraziť,“ skonštatoval David Brivio, Rossiho tímový manažér. Tento rok M1 pokračuje v evolúcii, ktorá je postavená na základe minuloročného úspešného modelu a veľa zmien sa neudialo. Ide skôr o prepracovanie niektorých detailov.

Nový stroj bude mať širšie spektrum nastavenia podvozku, a to vďaka minuloročnému prechodu z pneumatík Michelin na Bridgestone. Konštruktéri môžu vychádzať z rôznych poznatkov z minulej sezóny. Uvidíme, či sa im podarí zužitkovať aj vlastnosti Micheliniek, ktoré pre sezónu 2009 vypadli z kolotoča MotoGP. Ostatné zmeny sa týkali prevažne motorového manažmentu a mapovania, aby mohli Rosák s Lorenzom otvárať plyn pri výjazde zo zákruty o čosi skôr ako doteraz.

Rivalita medzi Rossim a Lorenzom zostáva aj na túto sezónu. Stena, ktorá ich oddeľuje v boxoch, aby nemohli jeden od druhého „odkukávať“ nastavenia motoriek (skôr aby Lorenzo nečumel na Rossiho bike), zostáva aj naďalej.

Rossi sa vyjadril aj ku konkurencii na budúci rok a ako najsilnejšieho rivala očakáva na prvom mieste Stonera, za ním Pedrosu a Lorenza. Rovnocennejšiu pozíciu pre všetkých dáva aj rovnaký dodávateľ pneumatík. Uvidíme ako si to budú borci rozdávať v tejto sezóne a snáď je voľba Bridgestone tá správna, ktorá pomôže k vyrovnaniu štartového poľa.

2009 Yamaha YZR-M1 špecifikácia:

  • Motor: kvapalinou chladený štvorvalec Crossplane,
  • Výkon: viac ako 200 koní (147 kW),
  • Maximálka: viac ako 320 km/h,
  • Prevodovka: šesťstupňová kazetová s alternatívnym nastavením prevodových pomerov,
  • Rám: hliníkový delta box s nastaviteľnou geometriou riadenia, hliníková kývačka,
  • Komponenty: predná vidlica USD Ohlins, zadný tlmič Ohlins,
  • Kolesá: Marchesini 16,5" vpredu aj vzadu,
  • Pneumatiky: Bridgestone slick, intermediate, mokrá a ručne rezané dezény,
  • Brzdy: Brembo, dva 320mm karbónové kotúče vpredu so štvorpiestikovými strmeňmi, vzadu jeden 220 mm kotúč z ocele s dvojpiestikom,
  • Hmotnosť: 148 kg, podľa FIM obmedzení.



Video z predstavenia nových M1-tiek

Pridané: 03.02.2009 Autor: Cacao Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (13 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »