Anketa:
Superbajkové šialenstvo sa začalo! WSBK 2009 - 1 - Phillip Island
ZdieľaťPridané: 02.03.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 3674 [Šport - SuperBike]
Prvý marcový deň zahájili sezónu svetové superbajky. Štartové pole sa rozšírilo o dve nové značky a bitka o titul bude určite zaujímavá.
Zima bola časom, keď všetci jazdci a stajne mali "zbrojiť" a chystať sa na nasledujúcu sezónu. Po prvých pretekoch svetových superbajkov to vyzerá veľmi zaujímavo. Som zvedavý, ako dopadnú prvé preteky MotoGP, ale rozmanitosť výsledkovej listiny kategórie SBK po dvoch pretekoch určite nedosiahnu.
![]() |
Pozrime sa najprv, aké je zloženie štartového poľa hádam najzaujímavejších závodov minulého roka. Na grid na začiatku sezóny sa malo pôvodne postaviť viac ako 30 jazdcov, prvé kolo na Phillip Islande odjazdilo 28 bláznov s oslabeným pudom sebazáchovy. O zábavu na trati by sa predovšetkým malo v konečnom dôsledku starať šesť Talianov, päť Britov, zopár Japoncov, klasika z Austrálie a Španielska, doplnení českým bratom Smržom a Nemcom Neukirchnerom. Už dostatočne zaujímavé jazdenie z minulého roka zatraktívni tentokrát postavenie dvoch nových značiek na štart. Aprilia s Biaggim a Nakanom jazdiacich na novinke RSV4 a duo Corser, Xaus sedlá bavorský zázrak s označením S1000 RR.
Rýchle video-predstavenie jazdcov na sezónu 2009
Prvý pretek
- 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 34'22.631 (170,677 kph)
- 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 0.032
- 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 5.347
- 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 6.587
- 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 8.491
- 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 8.523
- 55 Laconi R. (FRA) Ducati 1098 RS 09 8.766
- 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 11.589
- 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 11.721
- 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 11.761
- 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 12.609
- 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 19.096
- 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 24.149
- 33 Hill T. (GBR) Honda CBR1000RR 27.416
- 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 28.173
- 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 28.235
- 24 Roberts B. (AUS) Ducati 1098R 37.348
- 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 37.401
- 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 42.614
- 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'03.794
- 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R
Nedokončili: 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R, 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R, 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR, 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R, 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9, 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR
![]() |
Druhý pretek
- 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 34'20.457 (170,857 kph)
- 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1.286
- 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 4.213
- 55 Laconi R. (FRA) Ducati 1098 RS 09 4.490
- 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 6.045
- 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 9.947
- 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 10.174
- 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 12.100
- 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 12.742
- 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 20.061
- 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 24.854
- 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 25.192
- 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 27.162
- 33 Hill T. (GBR) Honda CBR1000RR 29.737
- 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 30.036
- 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 38.458
- 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 44.453
- 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 45.486
- 24 Roberts B. (AUS) Ducati 1098R 46.198
- 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 57.921
- 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 57.989
- 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1'00.093
- 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 1'07.820
- 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'21.224
- 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 1'21.276
Nedokončili: 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R, 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR
![]() |
Celkovo po 1. kole
Č. | Jazdec | Krajina | Body |
---|---|---|---|
1. | Haga | JPN | 45 |
2. | Neukirchner | GER | 30 |
3. | Haslam | GBR | 26 |
4. | Spies | USA | 25 |
5. | Kagayama | JPN | 24 |
6. | Fabrizio | ITA | 24 |
7. | Laconi | FRA | 22 |
8. | Rea | GBR | 18 |
9. | Smrž | CZE | 16 |
10. | Sykes | GBR | 12 |
![]() |
info a foto: www.worldsbk.com
Pridané: 02.03.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!