Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2154 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač

Superbajkové šialenstvo sa začalo! WSBK 2009 - 1 - Phillip Island

 Zdieľať

Pridané: 02.03.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 3674 [Šport - SuperBike]

Prvý marcový deň zahájili sezónu svetové superbajky. Štartové pole sa rozšírilo o dve nové značky a bitka o titul bude určite zaujímavá.

Zima bola časom, keď všetci jazdci a stajne mali "zbrojiť" a chystať sa na nasledujúcu sezónu. Po prvých pretekoch svetových superbajkov to vyzerá veľmi zaujímavo. Som zvedavý, ako dopadnú prvé preteky MotoGP, ale rozmanitosť výsledkovej listiny kategórie SBK po dvoch pretekoch určite nedosiahnu.

Pozrime sa najprv, aké je zloženie štartového poľa hádam najzaujímavejších závodov minulého roka. Na grid na začiatku sezóny sa malo pôvodne postaviť viac ako 30 jazdcov, prvé kolo na Phillip Islande odjazdilo 28 bláznov s oslabeným pudom sebazáchovy. O zábavu na trati by sa predovšetkým malo v konečnom dôsledku starať šesť Talianov, päť Britov, zopár Japoncov, klasika z Austrálie a Španielska, doplnení českým bratom Smržom a Nemcom Neukirchnerom. Už dostatočne zaujímavé jazdenie z minulého roka zatraktívni tentokrát postavenie dvoch nových značiek na štart. Aprilia s Biaggim a Nakanom jazdiacich na novinke RSV4 a duo Corser, Xaus sedlá bavorský zázrak s označením S1000 RR.

Rýchle video-predstavenie jazdcov na sezónu 2009

Prvý pretek

  1. 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 34'22.631 (170,677 kph)
  2. 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 0.032
  3. 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 5.347
  4. 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 6.587
  5. 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 8.491
  6. 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 8.523
  7. 55 Laconi R. (FRA) Ducati 1098 RS 09 8.766
  8. 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 11.589
  9. 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 11.721
  10. 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 11.761
  11. 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 12.609
  12. 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 19.096
  13. 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 24.149
  14. 33 Hill T. (GBR) Honda CBR1000RR 27.416
  15. 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 28.173
  16. 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 28.235
  17. 24 Roberts B. (AUS) Ducati 1098R 37.348
  18. 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 37.401
  19. 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 42.614
  20. 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'03.794
  21. 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R

Nedokončili: 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R, 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R, 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR, 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R, 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9, 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR

Druhý pretek

  1. 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 34'20.457 (170,857 kph)
  2. 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1.286
  3. 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 4.213
  4. 55 Laconi R. (FRA) Ducati 1098 RS 09 4.490
  5. 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 6.045
  6. 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 9.947
  7. 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 10.174
  8. 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 12.100
  9. 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 12.742
  10. 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 20.061
  11. 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 24.854
  12. 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 25.192
  13. 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 27.162
  14. 33 Hill T. (GBR) Honda CBR1000RR 29.737
  15. 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 30.036
  16. 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 38.458
  17. 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 44.453
  18. 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 45.486
  19. 24 Roberts B. (AUS) Ducati 1098R 46.198
  20. 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 57.921
  21. 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 57.989
  22. 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1'00.093
  23. 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 1'07.820
  24. 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 1'21.224
  25. 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 1'21.276

Nedokončili: 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R, 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR

Celkovo po 1. kole

Č.Jazdec Krajina Body
1. HagaJPN45
2. NeukirchnerGER30
3. HaslamGBR26
4. SpiesUSA25
5. KagayamaJPN24
6. FabrizioITA24
7. LaconiFRA22
8. ReaGBR18
9. SmržCZE16
10. SykesGBR12

info a foto: www.worldsbk.com

Pridané: 02.03.2009 Autor: Cacao Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (8)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »