Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4129 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30005
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17717)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12288)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

V Jereze sa zrodilo prvé Rossiho víťazstvo v sezóne

 Zdieľať

Pridané: 03.05.2009 Autor: motogpsk
[Šport - MotoGP]

Víťazstvo v GP Španielska na okruhu Jerez si vybojoval Valentino Rossi, ktorý presvedčivo zdolal nielen druhého Daniho Pedrosu, ale aj tretieho Caseyho Stonera.

Valentino Rossi je späť - presvedčivo zvíťazil v španielskej GP v Jereze a v súbojoch suverénne porazil Caseyho Stonera a Daniho Pedrosu. Ani jeden z nich nevydržal Rossimu vzdorovať dlhšie ako jedno kolo.

Najlepšie vyšiel štart Danimu Pedrosovi, ktorý sa dostal v prvej zákrute do vedenia, za ním klopil svoju Ducati Casey a až tretí jazdil v prvom kole víťaz kvalifikácie Jorge Lorenzo. Valentino Rossi sa v prvom kole držal na pôvodnej štvrtej pozícii, už v druhom kole sa ale na sklamanie domácich fanúšikov ľahko dostal pred Jorgeho Lorenza a bol tretí.

Stoner si pred Rossim v prvých dvoch kolách vytvoril mierny náskok, ktorý bol ale zlikvidovaný prakticky v niekoľkých kolách. V siedmom kole Rossi zaútočil a kto čakal dramatický súboj o druhé miesto, čakal márne. Stoner v podstate odovzdal Rossimu štafetu druhého miesta a pobral sa na to tretie.

Dani Pedrosa mal v tom čase náskok asi jeden a pol sekundy a tak sa Rossi pustil do stíhačky. Napriek povzbudzovaniu domácich fanúšikov sa Pedrosov náskok nezadržateľne zmenšoval a v 16. kole Rossi zavelil do útoku. Dani dokázal vzdorovať majstrovi sveta o niečo dlhšie a keď sa Rossi pred neho dostal, dokázal s ním chvíľu držať krok. Už o kolo neskôr sa ale odstup medzi Rossim a Pedrosom začal viditeľne zväčšovať.

V závere pridal trochu vzruchu do inak nie veľmi dramatických pretekov Jorge Lorenzo, ktorý sa začal výraznejšie približovať k Caseymu Stonerovi na treťom mieste. V 23. kole jazdil Lorenzo už menej ako sekundu za Stonerom, keď v zákrute stratilo predné koleso jeho Yamahy kontakt s asfaltom a víťaz kvalifikácie skončil v štrku. Napriek tomu že sa mu podarilo vrátiť sa späť na trať s pomocou traťových komisárov, motocykel bol poškodený a Jorge v domácich pretekoch definitívne skončil.

Rossimu už nič nestálo v ceste za prvým víťazstvom v sezóne, za ním so stratou 2,7 sekundy skončil Dani Pedrosa a na najnižší stupeň víťazov sa postavil Casey Stoner.

 Valentino Rossi získal v Jereze prvé víťazstvo v sezóne
Valentino Rossi získal v Jereze prvé víťazstvo v sezóne

Zajačiky od Playboya čakajúce v garáži (Playboy je jedným zo sponzorov tímu LCR Honda) zrejme správne namotivovali Randyho de Punieta, ktorý (aj keď s prispením pádu Jorgeho Lorenza) zajazdil skvelé štvrté miesto. Podobne výborné preteky ako v Motegi odjazdil v Jereze aj piaty Marco Melandri na Kawasaki, ktoré podobné výkony nedokázal predviesť minulý rok ani na továrnej Ducati.

Šieste a siedme miesto obsadili Loris Capirossi a Colin Edwards - obaja sa márne snažili dostať pred Melandriho. Andrea Dovizioso by určite skončil lepšie ako ôsmy, nebyť výletu mimo trať. Deviate miesto si pripísal Toni Elias a desiatku v Jereze uzatváral podobne ako v Motegi Chris Vermeulen na Suzuki.

Nasledujúca GP Francúzska sa ide o 2 týždne v Le Mans.

Foto: Yamaha Racing

Pridané: 03.05.2009 Autor: motogpsk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (6)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »