Anketa:
Príď na 16. Motodarovačku krvi
ZdieľaťPridané: 25.06.2009 Autor: roentgen
Čitatelia: 8120 [Bleskovky - Novinky]
Všetkých Vás pekne zdravíme a pozývame darovať krv! Stretneme sa na transfúznych staniciach už 16-ty krát! :-)
Seriál článkov - Daruj Krv:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Daruj Krv
Vieme, že už sme mohli ísť darovať aj skôr, ale na žiadosť Národnej transfúznej služby sme termín posunuli až tesne pred prázdniny. V letných mesiacoch býva vždy menej darcov a transfúzne služby neorganizujú svoje tradičné výjazdy. Navyše prázdninový čas hrozí väčším množstvom úrazov a nehôd. Preto svojou účasťou v tomto termíne (tak ako aj minulý rok) chceme pomôcť Národnej transfúznej službe zabezpečiť zásoby krvi a krvných derivátov na začiatok leta.
Pozývame Vás všetkých - skúsených darcov aj tých čo ešte neboli a chceli by sa pridať - na známe miesta:
- BA: 30. 6. (utorok) o 8.00 na Národná transfúzna služba FNsP Bratislava Ružinov, Ružinovská 6 (vľavo od hlavného vchodu), bus: 50, el.: 8, 9, 14 (koordinuje roentgen) viď diskusia
- KE: 30. 6. (utorok) o 8.00 HTO FNsP, Trieda SNP 1 (vchod z parkoviska pod nemocnicou). bus: 34, 36, 17, 12, 35, 18, 55, el: 6, 9 (koordinuje Tomáš Hajduch - Awia - diskusia)
- TT: 30.6. (utorok) o 8.00, pred vrátnicou FNsP na ul. A. Žarnova 11 (koordinuje Tajtrlik - diskusia)
- ZA: 30.6. (utorok) o 7.30 HTO na ul. V. Spanyola 43 (koordinuje dominator)
Pridávame aj už známe pokyny: Na odber treba prísť iba ľahko naraňajkovaný, ale dostatočne zavodnený (rožok, sladké pečivo, čaj, ovocná šťava, voda...), nezabudnúť si kartičku poistenca a občiansky preukaz. (Ak si nikdy nedaroval, pozri si tento článok, kde nájdeš základné informácie o podmienkach darovania a aj dotazník darcu krvi. Každý darca krvi je v Motoride klube označený kvapkou krvi. Zoznam darcov nájdeš tu.) Táto darovačka je opäť organizovaná v spolupráci so stránkou countrycross.sk.
Tešíme sa, dovidenia a dodarovania! :-)
Pridané: 25.06.2009 Autor: roentgen Zdieľať
Seriál článkov - Daruj Krv:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Daruj Krv
Súvisiace články:
- 8. Motodarovačka krvi - roentgen
- 12. Motodarovačka krvi úspešná - Awia
- 13. motodarovačka krvi - roentgen
- 12. Motodarovačka krvi pre Frederika - roentgen
- Pozvánka: 15. Motodarovačka krvi - roentgen
Ďalšie články tohto autora:
- Pozvánka: 15. Motodarovačka krvi
- 13. motodarovačka krvi
- 12. Motodarovačka krvi pre Frederika
- Príď na jubilejnú 10. motodarovačku krvi!
- Príď na deviatu motodarovačku krvi!
- 8. Motodarovačka krvi
- Darovanie krvi – výročná správa
- Darujme krv!
- Dialničná známka na motorku?
- Test PMR-ka po 1600 km.

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!