ISSN 1336-6491 | Online: 2026 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29882
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17653)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12229)
Hodnotenie: (18 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (33)  [Verzia pre tlač] Tlač

13. motodarovačka krvi

 Zdieľať

Pridané: 27.06.2008 Autor: roentgen
Čitatelia: 6900 [Novinky - Pozvánka]

Je tu čas na ďaľšiu darovačku krvi. Ako sme avizovali pred nedávnom vo fóre, termín sme trošku posunuli. Začínajú prázdniny a vtedy je darcov krvi pravidelne oveľa menej.

Seriál článkov - Daruj Krv:

| Seriál článkov: Daruj Krv |

Pozývame všetkých skúsených darcov aj tých čo ešte neboli a chceli by sa pridať na známe miesta:

  • BA: 2. 7. (streda) o 8.00 na Národná transfúzna služba (NTS) FNsP Bratislava Ružinov, Ružinovská 6 (vľavo od hlavného vchodu), bus: 50, el.: 8, 9, 14 (koordinuje roentgen)
  • KE: 3. 7. (štvrtok) o 8.00 HTO FNsP, Trieda SNP 1 (vchod z parkoviska pod nemocnicou). bus: 34, 36, 17, 12, 35, 18, 55, el: 6, 9 (koordinuje Tomáš Hajduch - Awia)
  • BB: už bola - viď diskusia
  • LM: pre nízky záujem sa toto kolo neorganizuje!
  • MT: termín neurčený, kto má záujem nech kontaktuje koordinátora, NTS, Kollárova 2 (koordinuje kmotorkmotor)
  • NR: 2.7. (streda) o 8.00 NTS vo FN Špitálska 6 (kordinuje italofighter)
  • PO: 5. 7. (piatok) o 8.00 HTO, NsP Hollého 14 (koordinuje mimiky)
  • RK: 3. 7. (štvrtok) o 6.30, HTO, Ústredná vojenská nemocnica, gen. M. Vesela 21 (koordinuje janso)
  • TN: termín neurčený, kto má záujem nech pozrie sem - diskusia - alebo kontaktuje koordinátora, NsP Legionárska 28 (koordinuje jajuska), a časť už bola – viď diskusia
  • TT: termín neurčený, kto má záujem nech kontaktuje koordinátora (koordinuje tajtrlik)
  • ZA: 2. 7. (streda) o 7.30 HTO na ul. V. Spanyola 43 (koordinuje dominator) viď diskusia

Kto by chcel darovať na meno, budeme radi, keď zasa uvediete pri registrácii Nikol Samekovú z Onkologického oddelenia v Detskej fakultnej nemocnici s poliklinikou v Bratislave, už sme jej venovali 11. darovačku.

 Nicol
Nicol

Staré známe pokyny: Na odber treba prísť iba ľahko naraňajkovaný, ale dostatočne zavodnený (rožok, sladké pečivo, čaj, ovocná šťava, voda...), nezabudnúť si kartičku poistenca a OP. (Ak si nikdy nedaroval, pozri si tento článok, kde nájdeš základné informácie o podmienkach darovania a aj dotazník darcu krvi. Každý darca krvi je v Motoride klube označený kvapkou krvi. Zoznam darcov nájdeš tu.) Táto darovačka je opäť organizovaná v spolupráci so stránkou countrycross.sk.

Tešíme sa, dovidenia a dodarovania! :-)

Pridané: 27.06.2008 Autor: roentgen Zdieľať

Seriál článkov - Daruj Krv:

| Seriál článkov: Daruj Krv |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (18 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (33)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »