Anketa:
Lahôdka Moto Guzzi Diamante
ZdieľaťPridané: 10.09.2009 Autor: Cacao
Čitatelia: 11942 [Bleskovky - Novinky]
Chlapíkovi menom Fillippo Barbacane sa dostalo do rúk originálne 8-ventilové Griso a brúsil ho dovtedy, kým nevzniklo Diamante. Ale pekne poporiadku...
![]() |
Z pôvodného Grisa toho Barbacanemu veľa nezostalo. Povedal by som, že nezostal kameň na kameni. Úplne prvá do očí bijúca úprava je výmena prednej up-side-down vidlice za extravagantnejšiu jednoramennú. Tá sa pôvodne nachádzala na Gilere CX125 približne z roku 1995. Aby dokázala zvládnuť podstatne výkonnejší stroj, musela prejsť potrebnými úpravami.
![]() |
![]() |
![]() |
Celá predná časť motorky je robená rukou majstra. Dosvedčuje to zaujímavo frézovaný horný okulár, kevlarový blatník, či radiálne pumpy spojky a brzdy nesúce značku Brembo. Pôvodná nádrž musela prenechať svoje miesto veľkému airboxu a tam, kde na väčšine motoriek nájdeš hrdlo nádrže, sa tu nachádza sací otvor. Spomínanú nádrž autor presunul do podsedlovky, čím zabil dve muchy jednou ranou - využil prázdny priestor a zároveň potiahol ťažisko bajku nižšie k asfaltu.
![]() |
Nádrž premiestnená do podsedlovky |
![]() |
Prerobené sanie |
Motor s objemom 1420 kubíkov disponuje výkonom 140 tátošov (cca 110 v sérii) a aby nedošlo k prehriatiu, časť nasatého vzduchu je odvádzaná na chladenie v okolí hláv valcov. Barbacane má v pláne vyrobiť 30 takýchto skvostov.
![]() |
Keď som sa dlhší čas pozeral na Filippov výtvor, spomenul som si na prototyp japonskej Hondy s označením EVO6, v ktorej by mal tĺcť motor z GoldWinga. Je veľká škoda, že sa z nej nevyrobilo aspoň tých 30 kusov ako plánuje Barbacane. Stretnúť jedno či druhé na ceste by bol zážitok na celý život.
![]() |
Prototyp Honda EVO6 |
Pridané: 10.09.2009 Autor: Cacao Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- UKONČENÉ PRIHLASOVANIE!!!: Voľné jazdy na motokárovom okruhu v Dunajskej Strede, 11.6.2016
- Taká obyčajná výstava motoriek v Nemecku - Motorradwelt Friedrichshafen 2014
- Ako vzniká kombinéza 4SR RR Edition EVO
- Kráľ na každý deň - Suzuki DL 650 V-Strom 2012
- Video: Test GORE-TEX® oblečenia Held Carese a Torno
- S Kawami na trati - Versys vs. Z1000 - časť 2.
- Antistres na dvoch kolesách - Husqvarna SMS 630
- S univerzálom na trati - Kawasaki Versys
- (KUL)TURISTA - Honda VFR1200F Dual-Clutch Transmission v Alpách
- Športová turistika a Kawasaki VN 900 Light Tourer?!?
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!