ISSN 1336-6491 | Online: 1566 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29894
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17659)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12235)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač

MotoGP - 1.kolo - Qatar

 Zdieľať

Pridané: 11.04.2010 Autor: motoracingsk
Čitatelia: 4138 [Šport - MotoGP]

Prvé preteky seriálu motoGP sa konali pod umelým osvetlením na okruhu v Qatare. Nielenže sa celý kolotoč rozbehol ale predstavila sa nám úplne nová trieda Moto2.

MotoGP:

Fiat Yamaha slávila v Katare dvojitý triumf- Valentino Rossi po páde Caseyho Stonera nemal až na útok Andreu Doviziosa problém s udržaním prvej pozície, v závere pretekov sa na druhé miesto prebojoval Jorge Lorenzo. Na cieľovej čiare sa rozhodlo o tretej priečke, Dovizioso bol o 9 tisícin sekundy rýchlejší než Nicky Hayden. Piatym miestom vstúpil do sezóny Ben Spies, s odstupom za ním skončili Randy de Puniet a Dani Pedrosa. V rámci dvoch sekúnd finišovala trojica Edwards, Capirossi a Aoyama, jedenásty Simoncelli mal na víťazného krajana Rossiho stratu pol minúty. Šachovnicovú zástavu videli ešte Hector Barbera a Marco Melandri.

Výsledky

  • 1. Valentino ROSSI (ITA) Fiat Yamaha Team
  • 2. Jorge LORENZO (SPA) Fiat Yamaha Team +1.022
  • 3. Andrea DOVIZIOSO (ITA) Repsol Honda Team +1.865
  • 4. Nicky HAYDEN (USA) Ducati Marlboro Team +1.876
  • 5. Ben SPIES (USA) Monster Yamaha Tech 3 +3.903
  • 6. Randy DE PUNIET (FRA) LCR Honda MotoGP +9.322
  • 7. Dani PEDROSA (SPA) Repsol Honda Team +16.508
  • 8. Colin EDWARDS (USA) Monster Yamaha Tech 3 +19.867
  • 9. Loris CAPIROSSI (ITA) Rizla Suzuki MotoGP +20.893
  • 10. Hiroshi AOYAMA (JPN) Interwetten Honda MotoGP +21.100
  • 11. Marco SIMONCELLI (ITA) San Carlo Honda Gresini +31.638
  • 12. Hector BARBERA (SPA) Paginas Amarillas Aspar +32.573
  • 13. Marco MELANDRI (ITA) San Carlo Honda Gresini +40.780
  • Nedokončili:
  • Alvaro BAUTISTA (SPA) Rizla Suzuki MotoGP
  • Aleix ESPARGARO (SPA) Pramac Racing Team
  • Casey STONER (AUS) Ducati Marlboro Team
  • Mika KALLIO (FIN) Pramac Racing Team

Moto2:

Nová trieda Moto2 priniesla skvelé divadlo v podaní 41 jazdcov. Ich počet sa vďaka pádom zredukoval (hneď v prvom kole sa porúčali v súboji o druhé miesto Bradl a de Angelis), o dramatické okamžiky nebola núdza až po cieľovú šachovnicu. Japonec Tomizawa sa od štartu držal v prvej skupine a po nasadení k trháku mu už nikto nemohol konkurovať. 4,6 sekundy za ním finišoval A. Debon a J. Cluzel, o štvrté miesto bojovali Španieli Elias a Rolfo. Český minisúboj vyznel lepšie pre Karla Abrahama, skončil štrnásty s 5 sekundovým odstupom pred 15tym Lukášom Peškom.

Výsledky

  • 1. Shoya TOMIZAWA (JPN) Technomag-CIP Suter
  • 2. Alex DEBON (SPA) Aeroport de Castello - Ajo- FTR +4.656
  • 3. Jules CLUZEL (FRA) Forward Racing- Suter +4.789
  • 4. Toni ELIAS (SPA) Gresini Racing Moto2- Moriwaki +6.978
  • 5. Roberto ROLFO (ITA) Italtrans S.T.R.- Suter +7.178
  • 6. Mattia PASINI (ITA) JIR Moto2- Motobi +11.804
  • 7. Thomas LUTHI (SWI) Interwetten Moriwaki Moto2- Moriwaki +11.861
  • 8. Simone CORSI (ITA) JIR Moto2- Motobi +12.346
  • 9. Gabor TALMACSI (HUN) Fimmco Speed Up- Speed Up +13.821
  • 10. Sergio GADEA (SPA) Tenerife 40 Pons- Pons Kalex +20.189
  • 11. Dominique AEGERTER (SWI) Technomag-CIP- Suter +21.289
  • 12. Alex BALDOLINI (ITA) Caretta Technology Race- Dept I.C.P. +21.360
  • 13. Fonsi NIETO (SPA) Holiday Gym G22- Moriwaki +21.835
  • 14. Karel ABRAHAM (CZE) Cardion AB Motoracing- RSV +21.973
  • 15. Lukáš PEŠEK (CZE) Matteoni CP Racing- Moriwaki +26.265
  • ---
  • Nedokončili:
  • Anthony WEST (AUS) MZ Racing Team- MZ-RE Honda
  • Yuki TAKAHASHI (JPN) Tech 3 Racing- Tech 3
  • Vladimir LEONOV (RUS) Vector Kiefer Racing- Suter
  • Yonny HERNANDEZ (COL) Blusens-STX- BQR-Moto2
  • Axel PONS (SPA) Tenerife 40 Pons- Pons Kalex
  • Raffaele DE ROSA (ITA) Tech 3 Racing- Tech 3
  • Alex DE ANGELIS (RSM) RSM Team Scot- Force GP210
  • Julian SIMON (SPA) Mapfre Aspar Team- RSV
  • Stefan BRADL (GER) Viessmann Kiefer Racing- Suter

125 ccm:

Od štartu do posledných metrov bola trať na okruhu Losail plná súbojov- na čele sa vytvorila dvanásť členná skupina, postupne zredukovaná na sedmičku vedenú dlhú dobu Efrenom Vasquezom. Do poradia na špici ale výrazne prehovoril aj Mark Marquez, aby sa z víťazstva nakoniec tešil Nicolas Terol. S miernym odstupom za Španielom sa vrútila do cieľa trojica jeho krajanov Efren Vasquez, Mark Marquez a Pol Espargaro. Premiéru v tíme Racing Team Germany zavŕšil Jakub Kornfeil na devätnástom mieste.

Výsledky

  • 1. Nicolas TEROL (SPA) Bancaja Aspar Team
  • 2. Efren VAZQUEZ (SPA) Tuenti Racing +2.395
  • 3. Marc MARQUEZ (SPA) Red Bull Ajo Motorsport +2.420
  • 4. Pol ESPARGARO (SPA) Tuenti Racing +2.840
  • 5. Sandro CORTESE (GER) Avant Mitsubishi Ajo +3.526
  • 6. Randy KRUMMENACHER (SWI) Stipa-Molenaar Racing GP +3.569
  • 7. Esteve RABAT (SPA) Blusens-STX +3.692
  • 8. Bradley SMITH (GBR) Bancaja Aspar Team +13.719
  • 9. Tomoyoshi KOYAMA (JPN) Racing Team Germany +14.337
  • 10. Alexis MASBOU (FRA) Ongetta Team +15.917
  • 11. Danny WEBB (GBR) Andalucia Cajasol +28.744
  • 12. Johann ZARCO (FRA) WTR San Marino Team +35.667
  • 13. Alberto MONCAYO (SPA) Andalucia Cajasol +36.831
  • 14. Jasper IWEMA (NED) CBC Corse +36.854
  • 15. Jonas FOLGER (GER) Ongetta Team +38.899
  • ---
  • Nedokončili:
  • Marco RAVAIOLI (ITA) Lambretta Reparto Corse
  • Luis SALOM (SPA) Lambretta Reparto Corse
  • Lorenzo SAVADORI (ITA) Matteoni CP Racing

text: www.moto-racing.sk, foto:www.motogp.com

Pridané: 11.04.2010 Autor: motoracingsk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (9)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »