Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1700 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 26145
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (15802)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (10343)
Hodnotenie: (27 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Kto skoro chodí, sám sebe škodí... (Francúzske Alpy 2008) 2/6

 Zdieľať

Pridané: 08.03.2010 Autor: zeze
Čitatelia: 14900 [Mototuristika - Európa - Cestopis]

 Dopoludňajšie stúpanie na Col d Izoard. Emotívny výstup, ale modrá obloha sa akosi nechce ukázať.
Dopoludňajšie stúpanie na Col d Izoard. Emotívny výstup, ale modrá obloha sa akosi nechce ukázať.

Nasleduje povinný program, prejazd cez slávne sedlo Col d Izoard (2360m), typické skalnými suťoviskami a tiež známou „galériou skalných sôch“ Casse Déserte. Robíme prestávky na fotenie, ale počasie nie a nie sa umúdriť. No, aspoňže neprší.

 Klesanie z Col d Izoard cez Casse Déserte
Klesanie z Col d Izoard cez Casse Déserte

V Chateau Queyras ešte uskutočníme neplatný pokus výstupu na Col Agnel (2770 m), ale zákazy vjazdu kvôli množstvu snehu nás vracajú späť. Do Piemontu sa teda nedostaneme a máme už aj tak časový sklz. Pokračujeme teda na juh úchvatnou roklinou Gorges du Guil a z mesta Guillestre stúpame 1100 výškových metrov úžasnými svižnými serpentínami na ďalšie známe sedlo Col de Vars (2109 m). Tu sa spúšťa hmla i dážď. Hoci toto naozaj nebolo na programe dňa ani v predpovedi počasia!

 Posledné metre do sedla Col de Vars... Fotky s hrebeňom naproti dnes neurobíme.
Posledné metre do sedla Col de Vars... Fotky s hrebeňom naproti dnes neurobíme.

Frustrovaní klesáme do Jausiers, kde čakáme na zlepšenie počasia, pretože stojíme na úpätí najvyššieho asfaltového alpského sedla Col de la Bonette (2802 m), a aspoň tento výjazd musí za to stáť stoj čo stoj! To, že je Bonette prejazdné viem vopred, overil som si to ešte z domu (sneh vyfrézovali vo veľkom predstihu kvôli blížiacej sa Tour de France) a tak, keď sa nám zazdá, že zo smeru Bonette sa lejak presunul ďalej na západ, neváhame ani sekundu. S chuťou sa púšťame do tých 25 kilometrov a 1600 výškových metrov.

 Patricius (vľavo dole v zákrute) zdoláva zmáčané stúpanie v polovici severnej rampy Col de la Bonette/Restefond.
Patricius (vľavo dole v zákrute) zdoláva zmáčané stúpanie v polovici severnej rampy Col de la Bonette/Restefond.

Stúpanie to nie je nijak extrémne, trochu treba dávať pozor v nespočetných zákrutách na totálne zmáčanú cestu, ale jedná sa o vrcholne emotívny výstup umocnený úplnou samotou a neočakávane rozsiahlou snehovou kulisou.

 A tu je ten istý džentlmen zblízka v poslednej štvrtine stúpania... V diaľke za horizontom už zdraví Cime de la Bonette (2860 m).
A tu je ten istý džentlmen zblízka v poslednej štvrtine stúpania... V diaľke za horizontom už zdraví Cime de la Bonette (2860 m).

Teraz už verím, že Iseran ani Agnel (s nadmorskou výškou 2770 m!) ešte nie sú otvorené a ani dlho ešte nebudú.

< >

Pridané: 08.03.2010 Autor: zeze Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (27 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku: