Anketa:
Mini výlet do Čiech 2/2
ZdieľaťPridané: 02.08.2010 Autor: tigrik77
Čitatelia: 19401 [Mototuristika - Európa - Výlet]
Ideme teda pozrieť do neďalekého mestečka Písek. Zastavujeme na parkovisku pri starej budove. Dnu sídli motorkárska firma Bikerscrown a vedľa zaujímavá krčma. Viac info o stredovekej krčme sa dozviete na www.krcmapisek.cz stojí za návštevu. Pokračujeme smerom do krásneho centra mesta. Potulujeme sa uličkami a obdivujeme budovy. Dostávame sa až k starému mostu, údajne jednému z najstarších. Ani nevieme ako a deň sa už prehupol do podvečerných hodín. Vraciame sa na našu domovskú základňu v Blatnej. V Blatnej dáme ešte taliansku pizzu a české pivko. Zajtra nás čaká objavovanie domova našich hostiteľov mesta Blatná.
![]() |
Mesto Písek stojí za pozretie. |
![]() |
Budova kde sídlia Bikerscrown a krčma. |
Tretí deň našej dovolenky sa počasie polepšilo. Samozrejme raňajky od pani domácej, ako inak než vynikajúce. Objavujem dávnu chuť obyčajného masla. Žiadna Flora ani Rama proste obyčajné maslo. Také ako som ho jedol, keď som bol chlapec. Po raňajkách ideme teda vonku do ulíc Blatnej. Po prechádzke centrom mestečka naše kroky smerujú na Zámok Blatná.
![]() |
Zámok Blatná. |
![]() |
Pohľad zo zámockej záhrady. |
Okolie zámku stráži jazierko, na ktorom je možnosť prenájmu člnku. Treba sa však vyhýbať leknám. Kačky sú všade, kde niekto hodí niečo do vody. Cez mostík sa dostaneme k bráne zámku. Vstupujeme dnu na zámocký dvor. Samozrejme je možnosť využiť spoplatnené prevedenie po zámku. My však ideme do zámockého parku. Na moje počudovanie za vstup nikto nevyberá žiadne peniaze. V parku majú svoj domov voľne sa pohybujúce srnky škvrnité a aj často schované pávy. Pávy sa zdržujú v okolí domčeku, ktorý patrí miestnej barónke. Tá sa vzorne stará aj o naozaj krásny park. Zvieratká je možné kŕmiť aj z ruky. No pozor, keď sa splašia. Dokážu vyskočiť, že kopýtko majú zároveň vedľa vašej hlavy. Pozreli sme si teda aj mestečko Blatná. Všetko má však svoj koniec, tak aj naša krátka návšteva.
![]() |
Ženy mi proste zobú z ruky he-he. |
Je ráno 8. júla čas nášho odchodu. Slniečko začína slušne piecť už v čase nášho odchodu. Smer odchodu volím ako sme prišli. Našťastie už zákruty neprechádzam driftom. Stojíme tiež ešte na Ždákovskom moste. Na diaľnici je už vidno, že je pracovný deň. Samozrejme sa stalo čo som chcel najmenej. V Brne sa tvoria kolóny. Policajt nás nekompromisne posiela dolu z diaľnice. Čo čert nechcel schádzame priamo do Brna. Tu si spomeniem na kamoša čo mal ísť tiež. Mal brať na cestu gpsku.
![]() |
Ždákovský most. |
Zastavujem na parkovisku a skúšam niečo vymyslieť podľa mapy. Nakoniec sa pýtam na cestu ochotného autobusára. Ten mi cestu vysvetlil asi päť krát. To preto, že rozprával dosť rýchlo a mne kotrba hučala ešte z diaľnice. Ďakujem mu za cenné rady a sadám na motorku. Chcem ísť smerom z parkoviska doľava ako mi kázal. No to je iba jednosmerka. Tak idem na opačnú stranu. Neviem ako, ale natrafujem na značku Bratislava. Dostávam sa znovu na dialnicu. Vidíme, teda priateľka vidí ostatok zrejme ťažkej nehody. Ja musím sledovať blbcov okolo mňa. Veď načo by urýchlili plynulosť premávky, musia si obzrieť nehodu. Kľudne si odstavia aj auto a potom samozrejme plný kotol preč. Že nás skoro zrazia nikoho netrápi. No, ale už sme preč a ideme správnym smerom. Konečne ideme dolu z diaľnice smerom na Uherské Hradište. Mám za sebou dosť kilometrov tak spolužitie s motorkou sa znásobuje. To sa prejavuje aj štýlom jazdy. Určité krásne horské úseky idem športovým tempom. Tento fakt si uvedomujem, keď prvý krát v živote škrtám stupačku. Priateľka pri jednej pauze, len potvrdzuje, že som šiel rýchlo. Má rada rýchlu jazdu, no už sa trošku bála. Uvedomujem sa a zvolňujem tempo. A sme na Slovensku prebehneme Drietomou a hurá diaľnica. Trenčín, Považská Bystrica, Žilina a sme doma. Máme za sebou spolu 950km. Zadky nás bolia neskutočne a ja si necítim pravé zápästie. No viem jedno, že turistika na motorke má svoje čaro. Už plánujem ďalšie trasy.
Pridané: 02.08.2010 Autor: tigrik77 Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Potulky Slovenskom 2
- Jesenná jednodňovka 2
- Motorkári z Turca deťom
- Choppre ľahká váha
- Jesenná jednodňovka
- Smer: prvý motozraz
- Malí zbojníci od Suzuki (Bandit 1995 - 2010)
- Potulky Slovenskom
- Suzuki DR800S menom mr. Big
- Moja Suzuki GSF650S Bandit

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!