Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 920 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30070
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17750)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12320)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Seriál Európskeho pohára a MM SR v country crosse pokračuje v Domaniži

 Zdieľať

Pridané: 01.06.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3920 [Novinky - Pozvánka]

Prvý júnový víkend ( 2.-3. Júna 2012) sa na vynovenej trati v obci Domaniža uskutoční druhé podujatie európskeho pohára v country crosse, ktorý sa uskutoční spolu so štvrtým podujatím tohtoročného seriálu medzinárodných majstrovstiev SR, Slovenského pohára a pohára SMF v country crosse.

Oproti podujatiam MM SR bude štartové pole obohatené i o súťaž quadov v rámci Európskeho pohára country cross a organizátor Haviar team Domaniža zaradil do programu i vložený pretek žien.

Tohtoročný kalendár Európskeho pohára v country crosse je zložený z troch podujatí. Úvodné podujatie sa uskutočnilo 13.5.2012 v Poľsku – Leczna, druhé podujatie bude v Domaniži a seriál vyvrcholí záverečným podujatím opäť v Poľsku –Kielce 12.8.2012. tak ako každoročne, tak i v tomto roku patria slovenskí jazdci k favoritom tohto európskeho seriálu. Po prvom podujatí je minuloročný víťaz Jaroslav Štrbek na druhom mieste v triede senior, so stratou 6 bodov na vedúceho Lukasza Kedzierskieho z Poľska. Marek Haviar, druhý z minuloročnej triedy juniorov, je tento rok v kategórii senior zatiaľ na štvrtom mieste.

Na štarte okrem menovaných uvidíme jazdcov z min. 7 krajín Európy ( Slovensko, ČR, Poľsko, Ukrajina, Maďarsko, Litva, Slovínsko) a samozrejme celú slovenskú špičku na čele so Štefanom Svitkom. Usporiadateľský Haviar team Domaniža očakáva na podujatí účasť viac ako 250 jazdcov. Podujatie organizačne začína už v piatok administratívnou a technickou prebierkou jazdcov a motocyklov.

Samotný program bude zahájený v sobotu 2.6.2012, kedy je o 10,00 hod. na programe prvý štart jazdcov kategórie hoby a MM SR veterán. O 12,15 sa na štart postavia jazdci EP triedy Quad a vloženého preteku žien. Štart EP a tried MM SR a Slovenského pohára je na programe o 14,30 hod. Poradie štartu v nedeľu 3.6.2012 je rovnaké, avšak všetky štarty sa uskutočnia o hodinu skôr, t.j. hoby a veterán o 9,00 hod., quad a ženy o 11,15 hod. a EP, MM SR a SP o 13,30 hod. Dekorovanie víťazov country crossu v Domaniži sa uskutoční v nedeľu o 16,15 hod.

Pridané: 01.06.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »