Anketa:
Skýcov 2010 v réžii Svitka
ZdieľaťPridané: 27.04.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 8551 [Šport - Enduro]
Po ročnej pauze sme sa opäť stretli na dobre známej trati motokrosového areálu v Skýcove – Košariskách na druhom podujatí otvorených majstrovstiev Slovenska v country crosse.
Žiaľ, druhé podujatie domáceho majstráku zatienila tragédia mladého jazdca Vladimíra Jágrika, ktorý nás náhle opustil vo veku 29 rokov. Patril do veľkej rodiny terénnych pretekárov pričom si každú jazdu užíval plnými dúškami, no v Skýcove sa už na trať nedostal. Aj preto bolo sobotné ráno pochmúrne a všetci v depe len neveriacky krútili hlavami nad vyhasnutým mladým životom.
Aj keď sa všade naokolo hovorí o kríze jazdci si ju nepripúšťajú o čom sme sa presvedčili aj na tomto podujatí. Preberaním prešlo 274 pretekárov v dvanástich kategóriach. Dopoludňajší štart je najobsadenejší a na štart sa postavilo 174 jazdcov čo je skutočnej viac ako dosť, ak si zoberieme že v majstráku a pohári sa predstavilo 90 pretekárov. Je na zvážení komisie, aby boli oba štarty počtom jazdcov boli vyrovnanejšie, čím by sa uľahčila aj práca časomiery a lepšia by bola aj samotná priepustnosť trate. Aj teraz sa vytvárali vláčiky či už na trati, alebo aj pred časomierou kde nebola núdza ani o pády.
![]() |
Trať už tradične bola zaujímavá, okrem motokrosovej časti sa jazdil aj priľahlý lesík, v ktorom si užili jazdci aj dostatok blata a nielen v ňom. Bolo to poznať aj na motorkách, a kto nepozná jazdcov, mal aj problém s identifikáciou, lebo čísla na strojoch mali zahádzané blatom.
Hlavná pozornosť sa po oba dni sa sústredila na majstrák, kde svoju solídnu formu potvrdzuje Štefan Svitko. V prvý deň jazdil niekoľko kôl v druhej vlne, ale potom sa dostal do čela a svojou razantnou jazdou ušiel súperom, pričom v poslednom kole ešte dokázal zrýchliť a v cieli mal náskok pred druhým takmer tri minúty. O jeho víťazstve v absolútnom poradí nebolo pochýb ako aj v triede E2. V E1 vyhral Marek Haviar a E3 Robo Kapajčík. Podobný priebeh mal aj druhý deň, absolútne vyhral Svitko, pred Dozsom a Kapajčíkom.
Z výsledkovej listiny prvého dňa
MMSR E1: 1. Marek Haviar (KTM/Haviar team) 2:09:26, 2. Martin Gottvald (Husqvarna/MŠK Trstená) 2:10:49.360, 3. Radek Matoška (Husqvarna/Hant Bitumex) 2:12:23, 4. Marek Giertl (KTM) 2:17:33, 5. Jaroslav Postredný (KTM/Enduro aktuál) 2:08:05 – 1 kolo.
MMSR E2: 1. Štefan Svitko (KTM/Expres Hant Slovnaft Team) 2:03:32, 2. Thomas Hostinský (Husaberg) 2:06:00, 3. Jaroslav Štrbek (Suziki/Moto Štrbek) 2:08:39, 4. Zdeněk Gottvlad (TM/MŠK Trstená) 2:09:10, 5. Martin Volný (Beta) 2:13:39.
MMSR E3: 1. Róbert Kapajčík (KTM/SC Enduro) 2:06:23, 2. Zlatko Novosád (Gas Gas) 2:07:59, 3. Juraj Dozsa (KTM) 2:08:26, 4. Miroslav Škuta (KTM) 2:16:12, 5. Ondrej Liška (Husaberg/Moravský enduro team) 2:05:09 – 1 kolo.
Juniori: 1. Thoms Hostinský, 2. Róbert Kapajčík, 3. Marek Haviar, 4. Marek Giertl, 5. Ondrej Liška. Dorast: 1. Lukáš Sádecký (KTM/Expres hant team) 1:12:19, 2. Jaroslav Galovič (Yamaha) 1:14:20, 3. Martin Smatana (KTM) 1:15:57, 4. Lukáš Zorvan 1:21:29, 5. Jaroslav Koleda (Yamaha) 1:23:28.
Veteráni: 1. Zdeněk Cyprián (KTM) 1:33:31, 2. Emil Čunderlík (KTM) 1:33:45, 3. Daniel Jarnot (TM/Enduromoto) 1:34:12, 4. Dušan Čipka (KTM) 1:35:05, 5. Jaromír Lach (Beta) 1:41:20.
Super veteráni: 1. Ivan Novotný (KTM) 1:39:43, 2. Jozef Šiculiak (KTM/Bobell Enduro Team) 1:43:13, 3. Ján Zaťko (KTM) 1:45:24, 4. Peter Bašniar (Suzuki) 1:34:34 – 1 kolo, 5. František Kolibár (KTM) 1:43:21 – 1 kolo.
Slovenský pohár E1: 1. Martin Krátky (KTM/Corto Enduro Racing Team) 2:07:52, 2. Jakub Vichr(Honda) 2:08:00, 3. Miroslav Čerňanský (Yamaha) 2:09:04, 4. Lukáš Holub (KTM/DVH Racing) 2:12:20, 5. Lukáš Rosina (KTM/ECPU) 1:57:48.
Slovenský pohár E2: 1. Ladislav Bolebruch (Yamaha) 2:04:58, 2. Jozef Marenčák (KTM/MK Lovčica) 2:06:56, 3. Radoslav Štadáni (KTM/KL auto Off road team) 2:07:12, 4. Radim Bilas (KTM) 2:11:24, 5. Jakub Juríček (Gas Gas/Albert enduro team) 2:14:05.
Slovenský pohár E3: 1. Pavel Gerych (KTM) 2:07:51, 2. Štefan Lacúch (KTM) 2:11:34, 3. Rastislav Hanuš (Beta) 2:11:59, 4. Branislav Hricko (KTM/Enduro aktuál) 2:12:01, 5. Ján Vaško (KTM/Albert enduro team) 2:14:02.
Hobby 125ccm: 1. Miroslav Šuška (Kawasaki) 1:37:09, 2. Tomáš Sádecký (KTM/Expres hant team) 1:38:19, 3. Boris Smatana (Yamaha/BT moto klub) 1:40:54, 4. Miroslav Lednický (KTM) 1:42:20, 5. Patrik Maringa (Enduro team Suchodolie) 1:42:34.
Hobby 250 ccm: 1. Miroslav Sovík (KTM) 1:36:09, 2. Ján Kavecký (KTM/Enduro taem devils) 1:37:19, 3. Viliam Koša (KTM/Enduro team devils) 1:37:23, 4. Lukáš Bacík (Motosport Púchov) 1:38:29, 5. Marián Halgaš (KTM) 1:40:50.
Hobby 4T: 1. Tomáš Peterka (Husaberg) 1:41:15, 2. Radomír Daniš (Beta) 1:41:33, 3. Pavol Hain (Beta) 1:42:05, 4. Igor Ďurček (KTM/Cross team Nitrianske Rudno) 1:43:07, 5. Miroslav Slameň (KTM/Motocyklový klub Jasenie) 1:43:16.
Regionál: 1. Florián Belan (Husqvarna) 1:40:39, 2. Dušan Paulen (Yamaha) 1:25:31 – 1 kolo, 3. Marián Hostinský (Husaberg) 1:25:36 – 1 kolo, 4. Miroslav Moringa (KTM) 1:27:36 -1 kolo, 5. Peter Palčo (KTM) 1:28:02 – 1 kolo.
Z výsledkovej listiny druhého dňa
MMSR E1: 1. Marek Haviar 2:10:21, 2. Radek Matoška 2:10:54, 3. Martin Gottvald 2:12:17, 4. Marek Giertl 2:15:41, 5. Jaroslav Postredný 2:07:04 – 1 kolo.
MMSR E2: 1. Štefan Svitko 2:06:40, 2. Jaroslav Štrbek 2:10:06, 3. Thomas Hostinský 2:11:28, 4. Peter Baláž (KTM) 2:08:14 – 1 kolo, 5. Petr Trávniček (Husqvarna) 2:09:26 – 1 kolo.
MMSR E3: 1. Juraj Dozsa 2:07:15, 2. Róbert Kapajčík 2:08:09, 3. Zlatko Novosád 2:09:07, 4. Miroslav 153 Škuta MIroslav CZE KTM 9 2:16:26.540 9:10.980 0 18, 5. Miroslav Ševela (TM ) 2:20:57.
Juniori: 1. Róbert Kapajčík, 2. Marek Haviar, 3. Thomas Hostinský, 4. Marek Giertl, 5. Miroslav Ševela.
Dorast: 1. Lukáš Sádecký 1:12:48, 2. Denis Račko (Kawasaki/Haviar Team) 1:13:51, 3. Jaroslav Galovič 1:14:23, 4. Martin Smatana 1:17:55, 5. Dávid Cyprián (Bodro team) 1:22:34.
Veteráni: 1. Zdeněk Cyprián 1:33:09, 2. Emil Čunderlík 1:35:39, 3. Ganiel Jarnot 1:36:09, 4. Dušan Čipka 1:37:20, 5. Miroslav Kúdela (MK Lovčica) 1:40:59.
Super veteráni: 1. Ivan Novotný 1:42:06, 2. Jozef Šiculiak 1:45:54, 3. Ján Zaťko 1:47:03,4. Peter Bašniar 1:50:29, 5. František Kolibár 1:44:50 – 1 kolo.
Slovenský pohár E1: 1. Martin Krátky 2:06:22, 2. Lukáš Holub 2:07:05, 3. Jakub Vichr 2:07:20, 4. Miroslav Čerňanský 2:18:29, 5. Peter Pastorek (KTM/PB racing team) 2:01:40 – 1 kolo.
Slovenský pohár E2: 1. Ladislav Bolebruch 2:06:22, 2. Jozef Marencák 2:09:01, 3. Radoslav Štadáni 2:09:23, 4. Herbet Jalč (Yamaha/Enduro motoklub V. Medzev) 2:13:03, 5. Radim Bilas (KTM) 2:14:21.
Slovenský pohár E3: 1. Pavel Geryk 2:09:29, 2. Štefan Lacúch 2:10:37, 3. Ján Vaško 2:11:44, 4. Rastislav Hanuš 2:13:53, 5. František Hostinský (KTM/Žochár Mototeam) 2:16:40.
Hobby 125 ccm: 1. Miroslav Šuška 1:38:43, 2. Boris Smatana 1:40:16, 3. Miroslav Lednický 1:43:54, 4. Lukáš Kostrbík (KTM) 1:27:20 – 1 kolo, 5. Rastislav Skoršepa (Kawasaki) 1:27:22 – 1 kolo.
Hobby 250 ccm: 1. Lukáš Bacík 1:37:27, 2. Ján Kavecký 1:37:47, 3. Marián Halgaš 1:38:02, 4. Viliam Koša 1:39:51, 5. Andrej Chobot (KTM/EnduroTeam Devils) 1:43:07.
Hobby 4T: 1. Matej Kolibár (KTM) 1:40:52, 2. Vladimír Vlha (Yamaha) 1:42:42, 3. Milan Klementovič Milan (Beta) 1:45:42, 4. Tomáš Peterka (Husaberg) 1:46:08, 5. Miroslav Majchrák (Extrem crossclub Zákamenné) 1:46:18.
Regionál: 1. Florián Belan 1:41:37, 2. Dušan Paulen 1:25:33 – 1 kolo, 3. Marián Hostinský 1:25:37 – 1 kolo, 4. Peter Palčo 1:26:32 – 1 kolo, 5. Róbert Očenáš (KTM) 1:28:19 – 1 kolo.
Zdroj: Enduro aktuál motoride.
Pridané: 27.04.2010 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Slovenská enduro sezóna 2007 ukončená - Awia
- Seriál MM SR v country crosse a endure 2010 ukončený! - Redakcia
- MM SR Enduro a country cross SMF 2023 – Enduro šprint Borský Mikuláš - Redakcia
- Šesťdňová 2015 - 6. deň - Záverečný motokros - Kechnec + protest Austrálčanov na stupni víťazov - Awia
- 14. -15. 7. 2007 - Vyšný Medzev prívíta endurákov - Awia
- V Borskom Mikuláši 2008 po oba dni dominoval Svitko - maxy
- 2x zlato a 1x striebro pre Slovensko z Európskeho poháru v country crosse 2010 - Redakcia
- V Lazoch pod Makytou suverénny Katriňák - sita
- Cez víkend úspešné enduro v Gelnici a motokros v Lovčici - Redakcia
- Registrácia na Red Bull Get on Top 2016 je spustená - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!