Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4007 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28572
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17013)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11559)
Hodnotenie: (55 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (86)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pravdivá rozprávka o 54 321 km na Yamahe FZ 6 S Fazer 4/4

 Zdieľať

Pridané: 10.11.2010 Autor: MajoKE
Čitatelia: 34239 [Vaše stroje]

 Čo už s ňou?
Čo už s ňou?

Skutočne ohyzdná a nepraktická vec je digitálna palubovka. Vadila mi, už pri kúpe, myslel som, že sa nad to časom povznesiem. Omyl, fuj špata. Chcel som ju nahradiť z mladšieho modelu FZ 6 S2, nedalo sa. Rýchlomer je čitateľný aj cez tmavé plexi na ostatné údaje musíš riadne zaostriť, čo neprispieva práve k najlepšiemu vnímaniu okolitej premávky. Kilometrovník vieš prepnúť na dva tripy, ja prvý vždy nulujem pri tankovaní, druhý vždy pri vyčistení reťaze. Potom môže ukazovať otáčky, teda uvidíš 8230. Mám to vždy prepnuté na tie otáčky. Hodiny vieš prepnúť na ukazovateľ teploty vzduchu v saní. Neviem k čomu slúži ten údaj. Prepínanie pogumovaných tlačidiel na prístrojovke medzi tripmi zvládneš aj v rukaviciach, ale tá bezpečnosť...

Brzdíme.

Žiaľ na ABS som nemal, vôbec neviem, či vtedy bolo. Verím, že je to moja posledná motorka bez ABS. Nožná brzda brzdí len zadné koleso, tiež si nahováram, že je to naposledy. Zadné doštičky som menil pri 52.000 km. Páčka prednej brzdy je nastaviteľná. Spočiatku som si myslel, že brzdy sú veľmi ostré, dnes by som povedal, že sú priemerné. Pri poriadnom brzdení so spolujazdcom treba vynaložiť, podľa mňa, príliš veľkú silu na páčku. Výmena predných doštičiek bude asi okolo 70 – 80.000 km. Radím použiť mäkšie.

 Pásmo uja telocvikára.
Pásmo uja telocvikára.

Pruženie vybavíme rýchlo, predok sa nenastavuje. Pre športových jazdcov je mäkký, pre turistov akurát. Zadné som aj tak vrátil na výrobcom odporúčané: stred.

Turistický štít Givi usmerňuje vzduch tak, že robí riadny hluk, keď sa postavíš na stupačky pri 100 km/h budeš veriť aký je hlučný. Avšak v zime je za ním teplejšie a v lete nie si taký špinavý od hmyzu. Pokiaľ ideš, ruky ti v daždi nemoknú.

Servis.

1.000 km. Olejový servis.

10.000 km. Olejový servis.

20.000 km. Olejový servis, výmena sviečok.

30.000 km. Olejový servis. Výmena vzduchového filtra.

40.000 km. Olejový servis, výmena sviečok. Výmena brzdovej a chladiacej kvapaliny. Len kontrola rozvodov.

43.000 km. Nová reťaz a kit.

50.000 km. Olejový servis. Kontrola spojky.

52.000 km. Nové zadné brzdové obloženie.

Po narodení dcérky mám Fazerka zakonzervovaného už druhú sezónu na stojane, ale je pravda, že sa na motorke navozím dosť v práci a doprial som si veľký skúter do nepohody.

 Pohodlné umiestnenie mobilu s GPS, na zadnej stupačke vždy „záchranná“ cyklistická blikačka. 12 V zásuvka je pod plastom ako končí predná maska a začína rám. Malý kufor „neprotestuje“ pri rýchlych presunoch.
Pohodlné umiestnenie mobilu s GPS, na zadnej stupačke vždy „záchranná“ cyklistická blikačka. 12 V zásuvka je pod plastom ako končí predná maska a začína rám. Malý kufor „neprotestuje“ pri rýchlych presunoch.

Kto si chce prečítať aká je FZ 6 úžasná nech si zadováži Motohouse 11-2004. Kto si chce prečítať aká je nemožná nech si zadováži Motohouse 3-2006.

Počas 54 321 km mi motorka spadla raz z hlavného stojana v Belehradskom kempingu. Bola tam taká kyprá pôda, že sa zaryl hlavný stojan a jedná časť je nášľapná, tá sa zaryla menej a ja som mal formu na odliatok motorky. A potom som raz pri jazde krokom asi 7 sekúnd držal motorku v uhle 45 stupňov a prehral som.

2x sa mi stalo, že po troch dňoch celodennej jazdy v daždi nešli smerovky. Oprava vybrať kľúč a znova naštartovať. Raz som si tak nastavil páčku radenia, že som nezaradil rýchlosti a ten kĺbik treba raz za rok premazať.

Najsilnejší argument.

Na 54 321 km sa mi nič na motorke nepokazilo. Žiadna skrutka sa vibrovaním neuvoľnila. Veru nič. Jazdím na motorkách pomerne často, netrčia zo mňa peniaze a som rovnako skúpy ako ty, ale nekupuj si veci na motorku, ktoré niekto vyhodil!

<

Pridané: 10.11.2010 Autor: MajoKE Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha FZ6 Fazer S2 2007:

Foto:
Yamaha FZ6 Fazer S2 2007
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:FZ6 Fazer S2
Rok:2007
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:600 ccm
Max. výkon:97.9 k (72.0 kW) / 12000 ot.
Max. krútiaci moment:63 Nm / 10000 ot.
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Pneu vpredu:120/70ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:256 mm
Pneu vzadu:180/55ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:186 kg
Výška sedla:795 mm
Dĺžka:2095 mm
Šírka:750 mm
Výška:1210 mm
Objem nádrže:19.4 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 242 km

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (55 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (86)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria