Anketa:
Pravdivá rozprávka o 54 321 km na Yamahe FZ 6 S Fazer 3/4
ZdieľaťPridané: 10.11.2010 Autor: MajoKE
Čitatelia: 34238 [Vaše stroje]
Všimli ste si aký je dnes trend, motorkár by chcel, aby sa kufor po stlačení tlačidla odniesol do hotela, pritom naoko sa pohŕda elektronikou. Kupovať plastové kufre na Fazera je somarina, úplná zbytočnosť. Osobne si nikdy nekúpim kufre po zložení ktorých ostane otrasná kovová preliezka. To nie je všetko, ešte aj smerovky sa majú posunúť dozadu. Malý kufor Shad 32 necítiš ani pri diaľničných rýchlostných priestupkoch. Nech sa všetci idú pozrieť do BMW, ale len na kufre... Stačia brašne za 50e, či už máš plastové kufre, či brašne, aj tak máš veci v ďalšom vaku, či igelitke. Zo stojana ti môže motorka na brašne padať každý deň. Brašňami pri preplietaní dopravnými zápchami nikomu auto nepoškodíš. Mne z nich nikto nič neukradol. Pozor, odporúčam si vyrobiť za pár drobných držiak, popod ktorý ich stiahneš, aby brašne neovísali a držali ako pribité, aj poloprázdne. Keď sme už pri odkladacích priestoroch, trestuhodne nie je využitý priestor pod plastmi okolo palubovky. Odporúčam pod ne umiestniť lekárničku, defekt sprej. Dosiahneš na ne keď si čupneš a ruky strčíš okolo vidly smerom hore. Pod sedadlo vojde prekvapivo dosť kľúčov, druhá lekárnička, áno nosím dve, 1dcl. tech. benzínu, keď sa zašpiním od reťaze, žiarovky, všetky typy, náhradné poistky, lanká, súprava na opravu defektu, mám na mysli tú s tým vrtákom a „dážďovkami“, gumené rukavice na čistenie reťaze – fuj reťaz. Elektroinštalačná páska, pár umelohmotných spôn.
O tie „U“ sa brašne oprú a vzájomne ich stiahneš zdola. Diódové brzdové svetlo, pre istotu. |
Výfuky pod sedadlom sú dokonalé a prekrásne, nikoho nepopália, vôbec neprehrievajú sedadlo, pádom ich nepoškodíš. Možno, keby som bol čačkoš vložil by som, presnejšie nechal by som vložiť diódy brzdového svetla do koncoviek výfuku. Na motorkách mám rád ticho a smerujem na tiché miesta, sériový výfuk moje očakávania plní dokonale. A na 600vke jačať výfukom? Pre mňa to je, akoby kenský bežec mal na rukách obrovské boxerské rukavice. Tichým výfukom nikoho nenaserieš v dedinkách pri neskorom hľadaní ubytovania, koníky na balkánskom vidieku neplašíš, susedky ti motorku pochvália, aj tie mladé, čo majú malé dietky a veľké cicíky...
A keď čítam, že tie nové nábojnicové výfuky pod motorovým blokom sú kvôli centralizácií hmoty. Hmm fajn skúste zísť 15 cm obrubník, dieru, a prečo potom ľudia kupujú Givi kufre nad 45 l a dávajú ich do výšky 1 m? Škoda reči.
Tuhosť rámu je neuveriteľná. Normálne sedíš na koľajnici. Je úplne jedno akú dieru, nerovnosť trafíš. Jeho tvar mi pripomína telo dravca a je nádherný, podľa mňa čierny nevynikne. Pred predávajúcimi krivákmi nás chráni tým, že jeho poškodenie spoznáš pohľadom.
Fotografia zo stránky Yamaha |
Motorček má 72kW, to znie pekne, ale treba si po ne ísť riadne vysoko. Ja osobne som túto motorku v zákrutách na vytočenej 1tke a 2jke nad 10.000 otáčok nezvládol. Je mi nepríjemné ten prechod brzdenia a záberu motora a opačne, pri 3jke som už odvážnejší ako Krajcer. Môj motor neprotestuje pri zabudnutých 2300 otáčkach v meste, kde je šestka zbytočná. Vlastne aj päťka. Pri 5400 otáčkach trošilinku zavibruje, pre mňa je to signál, že pri šestke je tam niečo okolo 100vky. Malý motor ťa v lete neuvarí. Keď sneží a máš zohriaty motor pri 80tke sa tak ochladí, že začne blikať spodná časť teplomera, že je motor studený. Alebo keď je 10 stupňov a leje tak, že auta stoja kvôli vode na ceste, motor sa ti jazdou aj tak ochladí, že je studený a musíš zbytočne podradiť. To taktiež znamená, že od predného kolesa to riadne kydá na výfukové kolená a tvoje nohy. Olej nedolievam medzi servisnými intervalmi, zbytočne ho kontrolujem. Výrobca olejový filter odporúča meniť každých 20.000 km, ja mením pri výmene. Keď sa menia sviečky, každých 20.000 km druhá a tretia je schovaná a je problémové sa k nim dostať. Vzduchový filter som menil pri 30.000 km.
Fotografia zo stránky Yamaha |
Musím priznať farbu, že prvé dva roky som si na motor ťažko zvykal, aj som uvažoval moto predať, ale vždy keď som sa zviezol na inej, ihneď som bol vyliečený. Dodnes mi síce vadí, že tie malinké piestiky sa rýchlo vyhúpnu hore, ale padajú rovnako rýchlo aj dole a so skrehnutými rukami to pri radení nie je ono. Človek, ktorý by prešiel z litrového dvojvalca na malého Fazera by sa obesil. Došlo mi neskoro, že ten motor robí presne to, čo má a ja, akoby som chcel od dízla 6000 otáčok. Na dlhšiu debatu je spotreba pri konštantnej 130tke, toľko žerie moje 1300 kg auto. 5,5 l. Pri blbnutí je mu však všetko odpustené. Ako som spomenul, že pri vytočenej 1tke a 2jke to pre mňa nie je kóšer, verziu 57kW by som neodporúčal, aj tak si po ten krúťak a znížený výkon treba ísť k 10 a 12 tisícom. A kto vie, čo nás bude o rok baviť. Radšej mať 15kW ako nemať. A tých pár Nm okolo 6000 otáčok za to nestojí.
Voľnobeh sa nastavuje skrutkou pod nádržou na ľavej strane a je 1250-1350 otáčok, videl som na vlastné oči chlapa, ktorý pustil spojku pri 14.000 otáčkach. A jednotka? Tá bola tam. Z hľadiska GPS súradníc sa nič nestalo, zmenila sa len nadmorská výška o 2 m.
Tie fólie nie sú pekné, len účelné. Lepšie ako ošúchaná nádrž. |
Kovová nádrž ma 19,4 litrov a keď musíš ísť kvôli počasiu, alebo zlej ceste okolo 80 – 90 km/h prejdeš 500 km. Odskúšané na Balkáne. Rezerva je 3,6 l a začne blikať posledný dielik palivomera, na disleji sa zobrazí údaj koľko km ideš na rezervu, teda keď je zle pri poctivej 80tke prejdeš 100 km. Pri poriadnom daždi sa voda a drobné kamienky dostanú pod tankvak, preto mám na nádrži nalepenú priehľadnú fóliu. To isté platí aj o vnútornej strane kolien, keď sa dotýkaš nádrže. Ešte sa môže stať, keď vytočíš riadidlá vpravo, že sa tlačidlom štartéra dotkneš zle umiestneného tankvaku. Pod štartér som nalepil valec.
Pridané: 10.11.2010 Autor: MajoKE Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Honda CL500. CL ako Celkom Lacné
- BMW R 1250 RS, posledný z triedy
- Honda ADV 350, takmer dokonalý skúter - recenzia majiteľa
- Yamaha X-MAX 300. Poctivá 300vka s malými chybami.
- Yamaha NMax 125 a Honda PCX 125. Meranie malých azijských pipíkov.
- Skromný frajer a jeho Yamaha XT660Z Ténéré od 0 km – 140.000km.
- Rumunsky ohník
- Yamaha XT1200Z Super Ténéré - stará dáma na pretrase. Ponížená na asfaltovú turistiku
- Rumunsko a Bulharsko 2016
- Hodená rukavica z aerolinky
- ... zobraz všetky články od tohto autora