Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3056 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29989
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17708)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12281)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Dakar 2011: KTM opäť s Comom a Despresom

 Zdieľať

Pridané: 30.11.2010 Autor: misko
Čitatelia: 3020 [Šport - Rally]

Posledné desaťročie jednoznačne dominujúca značka vstupuje aj do novej éry v plnej sile. Aspoň čo sa jazdeckej zostavy týka.

Dvojica Marc Coma a Cyril Despres získala všetky dakarské prvenstvá od roku 2005 a všetky za riadidlami strojov značky KTM. V spolupráci s rakúskym výrobcom hodlajú túto bilanciu naďalej vylepšovať, čo potvrdili podpisom novej zmluvy.

Pit Beirer, šéf športovej divízie KTM, pre KTM Racing News: „Podpisom Marca a Cyrila si KTM zachováva svoju súťažnú DNA. Heinz (Kinigadner) a ja sme veľmi šťastní, že opäť máme týchto skvelých hrdinov na palube.“

Heinz Kinigadner dodáva: „Sme nesmierne šťastní, že Marc a Cyril zostávajú verní značke KTM. Máme za sebou testy a budeme v nich pokračovať, aby sme aj za pomoci Marca a Cyrila, nové stroje vyladili.“

Beirer potvrdil, že príprava nových strojov KTM 450 Rally, ktorých by malo pre Dakar 2011 údajne vzniknúť len desať kusov a na ktorých budú štartovať aj obaja šampióni, vstúpila do záverečnej fázy. Výrazne pokročili taktiež práce na „štyristo päťdesiatkových“ replikách pre zákaznícke tímy.

Personálne obsadenie „nosičov vody“ tímov je čisto na rozhodnutí ich tímových jednotiek. Cyril Despres sa bude opäť spoliehať na Portugalčana Rúbena Fariu. Pre Marca Comu našiel tím nového pomocníka, krajana Joana Pedrera. Pedrero je všestranný a rýchly jazdec, čo potvrdil aj viacerými úspechmi v španielskom enduro šampionáte a najnovšie druhým miestom na Baja España Aragón. Na Dakare sa doteraz objavil dva razy. V roku 2009 skončil na 42. mieste (len o jednu priečku pred našim Ivom Jakešom), v tomto roku sa prebojoval až do elitnej desiatky, ktorú uzatváral.

Pridané: 30.11.2010 Autor: misko Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »