Anketa:
Sandra Ulrichová sa vracia do Maďarska
ZdieľaťPridané: 28.04.2011 Autor: misko
[Šport - Rally]
Už len týždeň zostáva do štartu III. Admiral Rábaköz Kupa, úvodného podujatia viacerých európskych seriálov.
Súťažou, ktorej centrum je v meste Kapuvár neďaleko slovenských a rakúskych hraníc, sa začína tretí ročník Zóny Strednej Európy FIA, Medzinárodné majstrovstvá Českej republiky, Medzinárodné majstrovstvá Poľska a Pohár Slovenskej republiky.
![]() |
Slovenský Raid Adventure Team okrem skúsenej automobilovej posádky Juraja a Danky Ulrichovcov do súťaže vysiela aj najmladšieho člena tímu. O prvé body v sezóne bude v kategórii quadov proti tuctu súperov bojovať čoskoro plnoletá Sandra Ulrichová. Koncom minulého roka presedlala na výkonnejšiu štvorkolku Suzuki LT-Z 400 s ktorou získala dve piate miesta. Posledná súťaž minuloročnej sezóny ju zaviedla aj na trate, ktorými povedie III. Admiral Rábaköz Kupa.
Počas zimy pribudli na quade navigačné prístroje, nevyhnutné pre súťaže, kde sa jazdí podľa organizátorom vydaného itineráru. Pre Sandru tak začína nová éra súťaženia, keď jazda len na oči už nestačí. Vďaka ladeniu sa tiež zvýšil výkon motora, ktorého nikdy nie je dosť. V Maďarsku sa Sandra stretne s domácou vyzývateľkou Barbarou Szabó. Pre mladé jazdkyne to bude prvá vzájomná konfrontácia.
![]() |
III. Admiral Rábaköz Kupa má celkovú dĺžku 500 kilometrov, z čoho 390 kilometrov pripadá na merané úseky. Súťaž začína prvou rýchlostnou skúškou v piatok 6. mája a končí v nedeľu 8. mája. Kúpeľné mesto Kapuvár leží len 80 kilometrov od hraničného prechodu Rusovce – Rajka a je ideálnym víkendovým tipom pre priaznivcov motoristického športu.
Pridané: 28.04.2011 Autor: misko Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Pohárový víkend Sandry Ulrichovej
- Abu Dhabi Desert Challenge 2011: Hetrik Marca Comu
- FIM World Championship: Abu Dhabi Desert Challenge 2011
- UEM Baja Championship: Italian Baja 2011
- Africa Eco Race 2011: Z Château de Lastours do Dakaru
- Raid Adventure Team: Do tretice všetko dobré
- Team Scandinavia pred Dakarom 2011
- Dakar 2011: KTM opäť s Comom a Despresom
- Dakar 2011: Luca Manca pripravený, David Frétigné s otáznikom
- Dakar 2011: David Fretigné ukončil spoluprácu s Yamahou
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!