Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3109 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29989
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17708)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12281)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Sandra Ulrichová sa vracia do Maďarska

 Zdieľať

Pridané: 28.04.2011 Autor: misko
[Šport - Rally]

Už len týždeň zostáva do štartu III. Admiral Rábaköz Kupa, úvodného podujatia viacerých európskych seriálov.

Súťažou, ktorej centrum je v meste Kapuvár neďaleko slovenských a rakúskych hraníc, sa začína tretí ročník Zóny Strednej Európy FIA, Medzinárodné majstrovstvá Českej republiky, Medzinárodné majstrovstvá Poľska a Pohár Slovenskej republiky.

Slovenský Raid Adventure Team okrem skúsenej automobilovej posádky Juraja a Danky Ulrichovcov do súťaže vysiela aj najmladšieho člena tímu. O prvé body v sezóne bude v kategórii quadov proti tuctu súperov bojovať čoskoro plnoletá Sandra Ulrichová. Koncom minulého roka presedlala na výkonnejšiu štvorkolku Suzuki LT-Z 400 s ktorou získala dve piate miesta. Posledná súťaž minuloročnej sezóny ju zaviedla aj na trate, ktorými povedie III. Admiral Rábaköz Kupa.

Počas zimy pribudli na quade navigačné prístroje, nevyhnutné pre súťaže, kde sa jazdí podľa organizátorom vydaného itineráru. Pre Sandru tak začína nová éra súťaženia, keď jazda len na oči už nestačí. Vďaka ladeniu sa tiež zvýšil výkon motora, ktorého nikdy nie je dosť. V Maďarsku sa Sandra stretne s domácou vyzývateľkou Barbarou Szabó. Pre mladé jazdkyne to bude prvá vzájomná konfrontácia.

III. Admiral Rábaköz Kupa má celkovú dĺžku 500 kilometrov, z čoho 390 kilometrov pripadá na merané úseky. Súťaž začína prvou rýchlostnou skúškou v piatok 6. mája a končí v nedeľu 8. mája. Kúpeľné mesto Kapuvár leží len 80 kilometrov od hraničného prechodu Rusovce – Rajka a je ideálnym víkendovým tipom pre priaznivcov motoristického športu.

Pridané: 28.04.2011 Autor: misko Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »