Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3109 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29989
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17708)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12281)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Team Scandinavia pred Dakarom 2011

 Zdieľať

Pridané: 02.12.2010 Autor: misko
[Šport - Rally]

Jedným z jazdcov ktorí zostávajú verní značke KTM je aj nórsky sympaťák Pål Anders Ullevalseter. Vďaka svojej lojalite, ale hlavne vďaka výkonom, ktorými sa prezentoval v posledných rokoch, bude odmenený možnosťou štartovať na Dakare 2011 s najnovšou zbraňou z dielne rakúskeho výrobcu.

Ullevalseter netrpezlivo čaká na novú KTM 450 Rally, zostáva však realista. Zvyknutý na veľkú 690-ku vie, že prechod na 450-ku bude chcieť svoj čas a najmä zmenu jazdeckého štýlu. Najväčšie obavy má druhý jazdec tohtoročného Dakaru zo spoľahlivosti nového motora. O jeho kvalitách sa bude môcť čoskoro presvedčiť počas plánovaných testov v Tunisku.

Podobne ako v roku 2010 aj pre Dakar 2011 spojí Ullevalseter tímové sily so Švédom Thomasom Berglundom pod hlavičkou Team Scandinavia. Kapitán švédskej armády Berglund však mení značku KTM za Husaberg. Pre model FE 450 sa rozhodol najmä kvôli odolnosti a nízkej hmotnosti. So svojím tímom v súčasnosti pracuje na vývoji súťažného prototypu.

Thomas Berglund: „Je veľkou motiváciou pracovať na novom projekte, ktorý mi umožní štartovať na Dakare so švédskou motorkou. Momentálne sme sa zamerali na palivovú nádrž, ktorá bude z hliníka. Bude mať kapacitu 30-32 litrov a snažíme sa, aby sa čo najviac podobala tej sériovej.“

Thomas Berglund má za sebou tri súťažné štarty na Dakare. Hneď pri debute v roku 2007 skončil v prvej dvadsiatke, konkrétne na 19. priečke. V roku 2009 po havárii súťaž nedokončil. V tomto roku dosiahol na svoje najlepšie umiestnenie, v cieli mu patrila dvanásta priečka, hneď pred Štefanom Svitkom.

Pridané: 02.12.2010 Autor: misko Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »