Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3960 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Biaggi daroval Českú GP Rossimu - a čo titul?

 Zdieľať

Pridané: 28.08.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6984 [Šport - GP 500]

'Šialený Max' Biaggi musel byť poriadne naštvaný po havárii z čelnej pozície v Nedelnaších pretekoch v Brne v 13-tom kole z 22.
Rossi sa tak bezproblémov dostal do vedenia a došiel až po šachovnicovú zástavku, aby získal 29-bodový náskok v šampionáte.

Biaggi zajazdil v Piatok poobede perfektné kvalifikačné kolo a bol jednoznačným favoritom na víťaztvo. Bol by v Brne vyhral už tretí krát po sebe.

Na štarte najlepšie vyrazil Kenny Roberts zo šiesteho miesta a ujal sa vedenia, Za neho se zaradil Max Biaggi, tretí bol Norick Abe a až štvrtý Valentino Rossi. Netrvalo dlho a na čelo sa dostal Biaggi, Il Dottore Rossi vzadu bojoval, aby nenechal svojho hlavného rivala uniknúť. Ked sa dostal pred Robertsa na druhú pozíciu delilo ich od seba 1.2 sekundy.

Rossi robil všetko čo sa dalo, aby zastavil Biaggiho útek. Biaggi bol pekelne rýchly, ale Rossi sa mu približoval, stotinu po stotine. Po závode Rossi vysvetloval: "Biaggi odštartoval velmi dobre, snažil sa utiecť... jeho stroj bol rýchlajší... našťasie spadol !"

Stalo sa to v 13 kole, kde sa Max Biaggi dopustil osudovej chyby, šmyklo sa mu predné koleso a lahko havaroval. Tým uvolnil cestu k víťaztvu Valentinovi Rossimu a sebe výrazne skomplikoval život. Na svoj stroj sa mu podarilo ešte naskočiť, ale vrátil sa až na 11 miesto z velkou stratou.

S týmto závod stratil na dramatickosti, a oči divákov sa sústredili na súboj Alexa Crivilleho a Lorisa Capirossiho, ktorý sa pomaly ale isto doťahovali na druhého Norricka Abeho. V 21. kole prišiel Abe o svoje umiestnenie a predbehli ho Criville aj Capirossi.

V poslednom kole sa ešte Cappirossi pokúsil predbehnúť Crivilleho, ale ten si udržal chladnú hlavu a ideálnu stopu a došiel si pre druhé miesto v závode.

Rossiho víťaztvo bolo už šieste túto sezónu, ale dôležitejšie je že si znovu vybudoval náskok v šampionáte na 29 bodov (195 oproti Biaggiho 166). Hviezda tímu Nastro Azzurro Honda, slávnostne vyhlásila, "Teraz je môj náskok ako má byť. Ak nespadnem v Mugelle, udržím si vedenie."

Výsledková listina:
1 Rossi Valentino Nastro Azzurro Honda
2 Criville Alex Repsol YPF Honda Team
3 Capirossi Loris Honda Pons
4 Abe Norick Antena 3 Yamaha
5 Ukawa Tohru Repsol YPF Honda Team
6 Mccoy Garry Red Bull Yamaha WCM

Šampionát:
1 Rossi Valentino Nastro Azzurro Honda 195
2 Biaggi Max Marlboro Yamaha Team 166
3 Capirossi Loris Honda Pons 127
4 Barros Alex Honda Pons 107
5 Abe Norick Antena 3 Yamaha 100
- Nakano Shinya Gauloises Yamaha Tech 3 100

Zdroj: www.eurosport.com

Pridané: 28.08.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »