Anketa:
500-vky na GP Catalunia
ZdieľaťPridané: 19.06.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6927 [Šport - GP 500]
Valentino Rossi jednoducho vyhral Katalánsku Veľkú cenu a zvýšil si náskok v Šampionáte na 26 bodov pred najväčším rivalom Maxom Biaggim, ktorý skončil druhý. Bol to perfektný víkend pre Hondu, ktorá oslavovala svoje 500-té víťaztvo vo Veľkých cenách.
![]() |
![]() |
Sete Gibernau, hnaný domácim publikom jazdil na limite svojej Suzuki. Po tom čo videl spdnúť svojho tímového kolegu Kennyho Roberts sa dostal na tretie miesto, a o chvíľu profitoval aj z pádu Alexa Barrosa. Domáci fanúškovia bláznili, povzbudený výkonmi Toniho Eliasa v 125-tkách, a Gibernau robil čo vedel.
Rossi sa rýchlo dostal pred Biaggiho a napriek Biaggiho perfektnému výkonu s už nestretli, až na pódiu. Rossi letel dopredu predbehol Gibernaua a Capirossiho predtým ako sa dostal na čelo a už sa ani len neobzrel.
Výsledky:
1. Valentino Rossi Nastro Azzurro Honda
2. Max Biaggi Marlboro Yamaha Team
3. Loris Capirossi Honda Pons
4. Shinya Nakano Gauloises Yamaha Tech 3
5. Sete Gibernau Telefonica Movistar Suzuki
6. Norick Abe Antena 3 Yamaha
Šampionát:
1. Valentino Rossi 116
2. Max Biaggi 90
3. Loris Capirossi 81
4. Norick Abe 74
5. Shinya Nakano 63
6 Alex Criville 62
Pridané: 19.06.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Rossi si v Malajzii nazbieral ďalšie body... - Awia
- Rossi siahol víťaztvom v Motegi jednou rukou na trofej - Awia
- Gibernau potešil fanúšikov prvou výhrou v päťstovkách - Awia
- Biaggi daroval Českú GP Rossimu - a čo titul? - Awia
- Rossi potvrdil svoj titul v sezóne 2001 triumfom - Awia
- Veľká cena Talianska Mugelo - 500 cm3 - Awia
- Cinzano Motorrad Grand Prix Deutschland - 500-ky - feci
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych... - feci
- Giberanau zdolal v dramatickom závere Rossiho - sita
- VC Katalánska v triede MotoGP pre Capirossiho na Ducati - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!