Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3913 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Rossi siahol víťaztvom v Motegi jednou rukou na trofej

 Zdieľať

Pridané: 08.10.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7013 [Šport - GP 500]

Valentino Rossi, v zaujímavom preteku pripomínajúcom Brno, profitoval z
ďaľšieho pádu Maxa Biaggiho a získal tak pre seba ôsme víťaztvo v tejto
sezóne. Rossi teraz vedie šampionát o 67 bodov, keď do konca sezóny
ostávajú tri preteky.

Na štarte najlepšie vyrazil Kenny Roberts z druhej rady, ale netrvalo dlho kým bol úradujúci šampión predbehnutý Biaggim a Rossim. Dve mašiny West Honda Pons s Capirossim a Barrosom, štartujúce z prvej a tretej pozície, síce štart pokazili, ale onedlho sa už pozerali do Robertsovho výfuku.

Biaggi bol jediný z vedúcej trojice, ktorý použil 17 palcovú zadnú pneumatiku a táto výhada sa skoro prejavila. Mad Max bol veľmi rýchly a Rossi robil čo mohol, aby s ním udržal kontakt. Rossi si bol vedomý, že Biaggiho najväčšia výhodal leží v jeho schopnosti zajazdiť rychlé kolá z plnou nádržou a studenými pneumatikami.

Vtedy však Biaggiho zasiahla osudová pohroma. Štvornásobný šampión dvestopäťďesiatok nechal svoje reálne šance na titul zaniknúť v kúdole prachu a štrku, keď stratil kontrolu nad predkom motocykla a spadol. Pravdepodobne ostalo trochu prachu na trati po závode dvestopäťdesiatok. Rossi sa tak dostal do čela s náskokom dve sekundy pred Barrossom a bol schpný si vedenie udržať až do konca.

Za brazílčanom jazdil jeho tímový kolega Capirossi. Abe bol schopný predbehnúť Robertsa a dostať sa na štvrté miesto, keď američan opäť nebol schopný udržať s ostatnými krok po viacerých kolách. V skutočnosti sa Roberts čoskoro dostal nadostrel svojho tímového kolegu Sete Gibernaua, Tohuru kawu a Shinya Nakana. Netrvalo dlho kým sa dostali pred neho a Roberts sa dostal do pazúrov Carlosa Checu.

Záverečné kolá nepriniesly žiadne prekvapenie medzi vedúcou štvoricou, ale za nimy sa odohrával boj o piatu pozíciu. Ukawa a potom Nakano sa dostali pre Gibernaua a potom Španiel postihli technické problémy dve zákruty pred cieľom. Checa sa dostal pred Robertsa na siedme miesto a nešťastný Gibernau sa prepadol až za Robertsa na deviatu priečku.

Rossiho ôsme víťztvo v sezóne 2001 znamená, že jeho náskok v šampionáte je teraz 67 bodov pred Biaggim. V skutočnosti Biaggi prvý krát nedokončil a prvýkrát nezískal ani bod v tejto sezóne a nechal tak Capirossiho, aby sa k nemu priblížil v šampionáte.

VÝSLEDKY:

1. Rossi Valentino Nastro Azzurro Honda
2. Barros Alex Honda Pons
3. Capirossi Loris Honda Pons
4. Abe Norick Antena 3 Yamaha
5. Ukawa Tohru Repsol YPF Honda Team
6. Nakano Shinya Gauloises Yamaha Tech 3

PORADIE V ŠAMPIONÁTE:
1. Rossi Valentino Nastro Azzurro Honda 250
2. Biaggi Max Marlboro Yamaha Team 183
3. Capirossi Loris Honda Pons 163
4. Barros Alex Honda Pons 147
5. Nakano Shinya Gauloises Yamaha Tech 3 126
6. Abe Norick Antena 3 Yamaha 121

Pridané: 08.10.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »