Anketa:
Rossi siahol víťaztvom v Motegi jednou rukou na trofej
ZdieľaťPridané: 08.10.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7013 [Šport - GP 500]
Valentino Rossi, v zaujímavom preteku pripomínajúcom Brno, profitoval z
ďaľšieho pádu Maxa Biaggiho a získal tak pre seba ôsme víťaztvo v tejto
sezóne. Rossi teraz vedie šampionát o 67 bodov, keď do konca sezóny
ostávajú tri preteky.
![]() |
Biaggi bol jediný z vedúcej trojice, ktorý použil 17 palcovú zadnú pneumatiku a táto výhada sa skoro prejavila. Mad Max bol veľmi rýchly a Rossi robil čo mohol, aby s ním udržal kontakt. Rossi si bol vedomý, že Biaggiho najväčšia výhodal leží v jeho schopnosti zajazdiť rychlé kolá z plnou nádržou a studenými pneumatikami.
![]() |
Za brazílčanom jazdil jeho tímový kolega Capirossi. Abe bol schopný predbehnúť Robertsa a dostať sa na štvrté miesto, keď američan opäť nebol schopný udržať s ostatnými krok po viacerých kolách. V skutočnosti sa Roberts čoskoro dostal nadostrel svojho tímového kolegu Sete Gibernaua, Tohuru kawu a Shinya Nakana. Netrvalo dlho kým sa dostali pred neho a Roberts sa dostal do pazúrov Carlosa Checu.
Záverečné kolá nepriniesly žiadne prekvapenie medzi vedúcou štvoricou, ale za nimy sa odohrával boj o piatu pozíciu. Ukawa a potom Nakano sa dostali pre Gibernaua a potom Španiel postihli technické problémy dve zákruty pred cieľom. Checa sa dostal pred Robertsa na siedme miesto a nešťastný Gibernau sa prepadol až za Robertsa na deviatu priečku.
Rossiho ôsme víťztvo v sezóne 2001 znamená, že jeho náskok v šampionáte je teraz 67 bodov pred Biaggim. V skutočnosti Biaggi prvý krát nedokončil a prvýkrát nezískal ani bod v tejto sezóne a nechal tak Capirossiho, aby sa k nemu priblížil v šampionáte.
VÝSLEDKY:
![]() |
2. Barros Alex Honda Pons
3. Capirossi Loris Honda Pons
4. Abe Norick Antena 3 Yamaha
5. Ukawa Tohru Repsol YPF Honda Team
6. Nakano Shinya Gauloises Yamaha Tech 3
PORADIE V ŠAMPIONÁTE:
1. Rossi Valentino Nastro Azzurro Honda 250
2. Biaggi Max Marlboro Yamaha Team 183
3. Capirossi Loris Honda Pons 163
4. Barros Alex Honda Pons 147
5. Nakano Shinya Gauloises Yamaha Tech 3 126
6. Abe Norick Antena 3 Yamaha 121
Pridané: 08.10.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Gibernau potešil fanúšikov prvou výhrou v päťstovkách - Awia
- Rossi si v Malajzii nazbieral ďalšie body... - Awia
- Rossi potvrdil svoj titul v sezóne 2001 triumfom - Awia
- Biaggi daroval Českú GP Rossimu - a čo titul? - Awia
- 500-vky na GP Catalunia - Awia
- Africa's GP: Žeby už Rossimu dochádzal dych... - feci
- Triumf suveréna Rossiho na domácej pôde - sita
- Rossiho 50. triumf v kariére - sita
- Rossi víťazom VC Španielska v triede MotoGP - sita
- VC Česka - Zvíťazil Biaggi, Rossi vypadol - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!