Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3960 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Šialený Max spieval v daždi po Holandskej GP

 Zdieľať

Pridané: 03.07.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6752 [Šport - GP 500]

Max Biaggi viedol zaujímavú a veľmi vyrušujúcu Holandskú GP 500-viek pred vedúcim Šampionátu Valentinom Rossim, keď prišiel dážď, objavila sa červená vlajka a keďže bola odjazdená trištvrtinová vzdialenosť pretek skončil.

Biaggi urobil rozhodujúci krok v 15-tom kole, keď neuveriťelným sposobom predbehol Nastro Azzurro Hondu Valentina Rossiho, tak že išiel skoro rovno cez dvojitú šikanu. Bolo to tak neuveriťeľné, že sa pravdepodobne Rossiho blond kučeravé vlasy zježili.
Ukázalo sa to ako rozhodujúci okamžik. Il Dottore už nemal čaš Biaggimu to vrátiť, pretože náhle prišiel dážď, červená vlajka...

Rossi vyzeral zdevastovane, keď uvidel červenú vlajku, po troch štvrinách preteku, to znamenalo že sa bude musieť uspokojiť z druhým miestom. Napriek tomu Rossi ukázal veľa pozitív v preteku. Další úbohý štart bol rýchlo zažehnaný. Rossi ukázal svoju vitalitu a schopnosť predbehnúť svojich rivalov z minimálnou snahou a rýchlo sa prepracoval na koniec vedúcej trojice.

Loris Capirossi a Alex Barros boli ako dva náboje. Biaggi sa chcel čím skor dostať do čela, ale jeho Marlboro Yamaha bola zavretá za dvomi čiernými motorkami West Honda Pons. Barros bol veľmi rýchly a od štartu sa usadil na čele a Capirossi mu sekundoval na druhom mieste. Poradie si občas aj vymenili.

Takto to vyzeralo až pokiaľ sa Biaggi nerozhodol, že čo je veľa to je veľa a Yamaha išla dopredu, aby získala prvé nie-Honda výťaztvo v Assen-e od roku 1993. Najprv Mad Max musel predbehnúť Barrosa. Keď to dosiahol, uprel zrak na Capirossiho. V 8-mom kole sa dostal do čela, riadiac svoju Yamahu za jej limitmi.

V 8-mom kole pokračovala aj nočná mora Kennyho Robertsa, prepadol sa dole až za Rossiho chrbát, a nakoniec skončil šiesty (jeho najvyžšie umiestnenie v sezóne). Rossi nebral žiadnych zajtcov, čierne Hondy nemali šancu keď sa prepracoval na druhú priečku.

Šťastný Biaggi sa stal iba druhým Európanom, ktorý vyhral na okruhu Van Drenthe za posledných 18 rokov a zmenšil Rossiho náskok v Šampionáte na 21 bodov.

Výsledky:
1. Max Biaggi Marlboro Yamaha Team
2. Valentino Rossi Nastro Azzurro Honda
3. Loris Capirossi Honda Pons
4. Alex Barros Honda Pons
5. Shinya Nakano Gauloises Yamaha Tech 3
6. Kenny Roberts Telefonica Movistar Suzuki


Šampionát:
1. Valentino Rossi 136
2. Max Biaggi 115
3. Loris Capirossi 97
4. Shinya Nakano 75
5. Norick Abe 74
6. Alex Barros 74

Zdroj: www.eurosport.com

Pridané: 03.07.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »