Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3913 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29850
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12212)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Gibernau potešil fanúšikov prvou výhrou v päťstovkách

 Zdieľať

Pridané: 27.09.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6774 [Šport - GP 500]

Španiel Sete Gibernau potešil domácich fanúšikov, víťaztvom vo Valencii túto nedeľu.
28-ročný jazdec Suzuki sa predral vnútornú stranou pred Brazílčana Alexa Barrosa
na začiatku posledného kola a zaistil si tak víťaztvo.

Minuloročný majster sveta Kenny Roberts skončil tretí a zabespečil tak Suzuki dve miesta na pódiu.
Vedúci muž Šampionátu Valentino Rossi skončil až na 11-tom mieste na svojej Honde, jedno miesto za svojim hlavným rivalom Maxom Biaggim na Yamahe.
Biaggi tak znížil Rossiho náskok v šampionáte o jeden bod, ale Rossi si stále vychutnáva comfortný 42-bodový náskok, keď do konca šampionátu zostávajú už len štyri preteky.

Loris Capirossi, tretí v šampionáte, spadol v zahrievacom kole, do preteku však nastúpil, ale spadol znovu v prvej zákrute. Rossi sa po štarte dostal nakrátko do vedenia, potom čo si zvolil bezpečnejšie polosuché pneumatiky, ale postupne ho dohnali jeho prenasledovatelia, ako trať schla.

 Sete Gibernau sa naozaj tešil svojmu prvému víťaztvu...
Sete Gibernau sa naozaj tešil svojmu prvému víťaztvu...

"Bol to môj najzložitejší pretek," povedal Gibernau, ktorý si zvolil slicky, ktoré sú omnoho lepšie na súchý povrch.
"Všetky tými mali problé s voľbou pneumatík, prizerajúc sa dažďu. Nakoniec som sa rozhodol nahodoť sliky na predné aj zadné koleso, dúfajúc, že už nebude viac pršať a že trať bude nakonci suchá. Všetci čo mali sliky nazačiatku padali, ale voľba sa ukázala sprána nakonci. Nieje nič lepšie ako vyhrať doma. Nikdy som si nemyslel, že sa to stane."

Zbytok štartového pola postrašený Capirossiho skorým pádom, jazdil opartne na šmyklavom oruhu časmi o 44 sekúnd pomalšími ako v kvalifikácii. Rossi sa dostal do 5-sekundového vedenia pred Barrosom, Gibernauom a Shinya Nakanom. Biaggi bol až na ôsmom mieste.

Ako trať schla, Rossi sa prepadol za Gibernaua, Barrosa a minuloročného šampióna Kennyho Robertsa, ktorý sa pobili o celkové víťaztvo.

Výslekdky:
1. Gibernau Sete Telefonica Movistar Suzuki
2. Barros Alex Honda Pons
3. Roberts Kenny Telefonica Movistar Suzuki
4. Checa Carlos Marlboro Yamaha Team
5. Jacque Olivier Gauloises Yamaha Tech 3
6. Ukawa Tohru Repsol YPF Honda Team

Poradie v Šampionáte:
1. Rossi Valentino Nastro Azzurro Honda 225
2. Biaggi Max Marlboro Yamaha Team 183
3. Capirossi Loris Honda Pons 147
4. Barros Alex Honda Pons 127
5. Nakano Shinya Gauloises Yamaha Tech 3 116
6. Abe Norick Antena 3 Yamaha 108

Pridané: 27.09.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »