Anketa:
Rossi si v Malajzii nazbieral ďalšie body...
ZdieľaťPridané: 22.10.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 7111 [Šport - GP 500]
Čerstvo korunovaný kráľ šampionátu 500-viek Valentino Rossi vyhral nedeľnajšú Grand Prix
v Malajzii, v preteku, kde jeho najvačší konkurent Max Biaggi znovu spadol.
Biaggi-ho nádeje na zabezpečenie si druhého miesta v Šampionáte skrížil pád na začiatku preteku pri korom zobral so sebou aj Američana Kennyho Robertsa...
![]() |
Valentino Rossi na stupni víťazov |
Kým Rossi bol už korunovaný za šampióna 500-viek minulý týžďeň v Austrálii, jazdec Yamahy Max Biaggi sa snažil zabespečiť si svoje druhé miesto v šampionáte. Ale v nešťastnej ľavotočivej deviatej zákrute v treťom kole Biaggi nezvládol brzdný manéver a už sa mu nepodarilo vyhnúť sa na treťom mieste jazdiacemu Robertsovi. Obaja takto skončili v štrku a v preteku už nepokračovali...
Biaggi-ho predčasné ukončenie preteku umožnilo Capirossimu, ktorý tiež bojuje o druhé miesto v Šampionáte, stiahnúť náskok medzi nimy z 24 bodov na iba štyry.
Po preteku mohol Rossi znovu oslavovať ďalší úspech v tejto sezóne a to, že dosiahol hranicu 300 bodov v Šampionáte. S 300 bodmi po 15-tich pretekoch, Rossi vedie Šampionát s neuveriteľným náskokom 97 bodov pred druhým Biaggi-m.
VÝSLEDKY:
1 Rossi Valentino Nastro Azzurro Honda 44:46.652
2 Capirossi Loris Honda Pons 44:50.203
3 Mccoy Garry Red Bull Yamaha WCM 44:51.374
4 Nakano Shinya Gauloises Yamaha Tech 3 44:51.657
5 Ukawa Tohru Repsol YPF Honda Team 44:55.459
6 Criville Alex Repsol YPF Honda Team 44:58.844
ŠAMPIONÁT:
1 Rossi Valentino Nastro Azzurro Honda 300
2 Biaggi Max Marlboro Yamaha Team 208
3 Capirossi Loris Honda Pons 199
4 Barros Alex Honda Pons 169
5 Nakano Shinya Gauloises Yamaha Tech 3 148
6 Abe Norick Antena 3 Yamaha 127
Pridané: 22.10.2001 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- 500-vky na GP Catalunia - Awia
- Rossi potvrdil svoj titul v sezóne 2001 triumfom - Awia
- Biaggi daroval Českú GP Rossimu - a čo titul? - Awia
- Rossi siahol víťaztvom v Motegi jednou rukou na trofej - Awia
- Gibernau potešil fanúšikov prvou výhrou v päťstovkách - Awia
- 'Deja vu' z Brna Rossi vyhráva a Biaggi padá, Estoril 2001 - Awia
- GP JAPONSKA - Suzuka 6.-8. 4. 2001 - Awia
- Qantas Australian 500cc Grand Prix - Zdá sa, že - feci
- Šialený Max spieval v daždi po Holandskej GP - Awia
- Skvelá premiéra Poggialiho, dráma v triede do 125 cc - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!