Anketa:
V Poznani sa rozhodne o slovenskych šampiónoch cestných motocyklov 2011
ZdieľaťPridané: 05.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3890 [Šport - Cestné Motocykle]
Okruh pri poľskej Poznani bude cez víkend dejiskom predposledného dielu šampionátu Alpe Adria a zároveň posledným podujatím Majstrovstiev Slovenska.
Doteraz poznáme dvoch majstrov, v triede Superstock 600 potvrdil v Moste titul hneď vo svojej prvej sezóne Lukáš Jasenský a rozhodnuté je už aj o ďalších miestach. Rovnako ako vlani obsadili druhú a tretiu Martin Durdík a Igor Marinica. Čo sa týka získaných bodov, tak Marinica má ešte šancu skončiť celkovo druhý, ale do Poznane necestuje, keďže už o týždeň neskôr ho čaká dôležitá životná udalosť a prípravy na ňu v súčasnosti finišujú.
Druhým už istým majstrom Slovenska je Vladimír Ruža v Superbikoch. Táto trieda postupne doplatila na neúčasť pretekárov, ktorí postupne či už pre technické alebo iné dôvody nejazdili a v Moste stál Ruža na štarte zo Slovákov sám.
Naopak veľký boj by sa ešte mohol strhnúť o titul slovenského šampióna v triede 125 Sportproduction, kde má vedúci pretekár seriálu Michal Puškár len trojbodový náskok na Petra Raucha. Keďže Puškárovi ešte stále ide aj o titul alpsko-jadranský, možno očakávať, že pôjde naplno a nebude môcť taktizovať, čo by v prípade zhody náhod mohlo priniesť titul práve Rauchovi. Aj v hre o tretie miesto ešte nie je všetko jasné, šancu má trojica Skovajsa, Mihalkovič a Čech, ktorých delí štrnásť bodov.
![]() |
Aj v litrových stockoch sa bude bojovať o prvé miesto, šancu na titul majú Jaroslav Kamenický a Vladimír Kada. Kamenický má na prvom mieste 9-bodový náskok a to znamená, že mu stačí prísť do cieľa aj na druhom mieste.
V supersportoch by sme sa majstra Slovenska dočkali len v prípade, že by v Poznani štartovali minimálne traja slovenskí jazdci, čo je v súčasnosti nereálne a aj preto sme v Moste v tejto triede ani jedného Slováka nevideli.
Priebežnú tabuľku Majstrovstiev Slovenska nájdete na web stránke SMF: www.smf.sk/cestne-preteky-vysledky
Zdroj: SMF, www.moto.cup.sk, R.Karnok
Pridané: 05.08.2011 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Rozhovor s Vladimírom Ružom, majstrom Slovenska cestných motocyklov v kategórii superbike za r. 2010 - Redakcia
- Jaro Černý má za sebou úspešné španielske testovanie. - Redakcia
- VIDEO: Veľká cena Slovenskej republiky preteky cestných motocyklov na okruhu 2011 – na trati pretekári, hasiči, sanitka, ale aj smelý zajac - Redakcia
- Blíži sa prvé podujatie IMRC 2013! - Redakcia
- Jonathan Rea prepisuje históriu: tretí raz po sebe majstrom sveta superbikov - Herghott
- Melandri najmladším majstrom sveta - sita
- Slovenský MP Furtom Racing tím na UEM Alpe Adria Pannonia-ring 2. - 4. 6. 2006 - Awia
- Motocykle Cleveland CycleWerks prichádzajú na slovenský trh - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!