Anketa:
DVD Motoride Sand Rally 2011 a Motoride XL Baja Romania 2011 už v predaji
ZdieľaťPridané: 14.12.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6017 [Novinky - O motoride.sk]
Skompletovali sme všetky fotografie a videá z oboch XL endruo akcií, ktoré sme tento rok organizovali a v spolupráci s motoproject.sk si môžete tieto DVD + čosi navyše objednať.
DVD Motoride XL Sand Rally 2011:
Posledný Aprílový víkend sa na pieskovej trati neďaleko Malaciek vybláznila necelá stovka(deväťdesiatka) nebojácnych jazdcov na XL endurách. Kto nebol môže iba ľutovať... Tridsať minútový film ako aj všetky fotografie z akcie nájdete na tomto DVD.
Trailer
Video: Trailer: Motoride XL Sand Rally 2011
DVD obsahuje:- Film v plnej dĺžke 30 min
- Trailer
- Všetky foto vo veľkom rozlíšení (cca 3100 ks)
DVD Motoride XL Baja Romania 2011:
Skutočná Rally pre veľké cestovné endurá, alebo príbeh o tom ako sa z nenáročného výletného vozenia po Rumunských šotolinkách vykľula skutočná niekoľkodňová športová rally výzva v štýle pretekov Baja...
Film v plnej dĺžke:DVD obsahuje:
- Film v plnej dĺžke 17min
- Všetky foto (cca 600 ks)
- Trailer
- Bonus
DVD MOTOPROJECT - To najlepšie z uplynulého roku
Tie najzaujímavejšie videá z dielne motoproject.sk, ktoré ste mohli sledovať počas tohto roku. Nájdete na ňom aj najnovší film 144 hodín, nafilmovaný na ISDE vo Fínsku, ale tiež videá z domácich countrycross pretekov v Žaškove, Domaniži, Kopernici ako aj MMSR supermoto v Dunajskej Strede, speedway v Žarnovici a Touratech Travel Event z Pienin či ďalšie bonusy.
Trailer 144 hodínCENA 8 EUR + balné a poštovné (SR 2 EUR, CZ 3 EUR)
Ako objednať:
Všetky DVD objednávajte cez mailovú adresu info@motoproject.sk. Uveďte, o ktoré DVD máte záujem a poštovú adresu, na ktorú chcete DVD zaslať. Objednávky budú vybavované priebežne a zasielané na dobierku.
Pridané: 14.12.2011 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: Motoride XL BAJA Romania 2011 - Awia
- Motoride XL BAJA Romania 2011 - skutočná Rally pre veľké cestovné endurá úspešne za nami - Awia
- Pozvánka: Motoride XL Sand Rally 2011 na Záhorí - Awia
- Príprava trate Motoride XL Sand Rally 2011 v plnom prúde - Awia
- Trailer: Motoride XL Sand Rally 2011 - Awia
- Motoride XL Sand Rally 2011 alebo nekonečná piesková zábava - zeON
- Motoride Sand Rally 2011 z pohľadu českého brata Čibusa - Redakcia
- Ako prehrať - príbeh z trate Motoride Baja Romania 2011 - haro007
- FILM: Motoride XL Baja Romania 2011 - Beal
- SAND BAJA 2013 - REGISTRÁCIA - haro007
Ďalšie články tohto autora:
- Honda CB125R: Štýlový mestský naháč v nových farbách pre rok 2026
- Kawasaki modernizuje Z900RS pre rok 2026 – legendy nikdy nekončia
- Dakar 2026 – Trasa pripravená, Svitko sa pripravuje na 17-tu účasť Juraj Varga na bugine až v roku 2027
- Triumph predstavil Tiger Alpine & Desert špeciálne edície - keď sa hory a púšť stretnú
- Nová značka ZXMoto pripravuje aj 1000 ccm boxer motor
- Kawasaki zverejnila kompletné špecifikácie KLE500 2026
- Čo je FIM MiniGP World Series? prvý krok na ceste do MotoGP
- Voge predstavuje športovú dvojicu RR500S a RR660S
- Mondial Spartan 600: nový bobber pre rok 2026
- Zero Motorcycles predstavili elektro skúter LS1 s dojazdom až 170 km s doplnkovou batériou
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!






