Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 972 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17137)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11666)
Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Predstavujeme: HARLEY-DAVIDSON® SOFTAIL® SLIM™ - čistý custom zo starej školy

 Zdieľať

Pridané: 09.02.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 12726 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]

Odstrojený, štíhly, minimum chrómu a s retro detailmi

Odstrojte motocykel Harley-Davidson Softail len na jeho nevyhnutné diely a získate verziu Slim. Od štíhlej zadnej časti po skrátený blatník je toho na modeli Slim jednoducho menej. Menej krytov, jedno sedlo, menšie kolesá s pneumatikami a minimum chrómu. Hovorte tomu stará škola. Štíhly a nekompromisný. Čo zostalo je iba základný profil Softail a ikonický štýl Harley-Davidson, ktorý pripomína klasické modely z päťdesiatych rokov.

„Je načase znova urobiť z motora hlavný dizajnový prvok motocykla,“ hovorí senior designer Casey Ketterhagen, „takže sme nariadili modelu Softail diétu, aby sme dostali proporcie pod kontrolu. Keď zmenšíte zadnú časť pomocou úzkej pneumatiky a orezaného blatníka, stane sa motor srdcom motocykla, hlavným bodom. Medzi prednou časťou sedla a nádržou sme nechali medzeru, aby jazdec videl hornú časť motora. Mám rád, keď sa môžem pozrieť dole a vidím to, čo ma vezie.“

Aby bola zadná časť motocykla jednoduchá a čistá, má model Slim kombináciu svetiel brzdových, smerových a zadného svetla. Výstuhy zadného blatníka sú jednoduché a prosté, odhaľujúce oceľové výkovky a upevňovacie prvky. Tenký kožený pásik prekrýva škáru nádrže. Hnacia jednotka je s leštenými krytmi namiesto chrómu a čierne válce zámerne nevynikajú. Predný blatník je orezaný, aby odhalil väčšiu časť kolesa.

„Môj vlastný motocykel nemá predný blatník vôbec,“ hovorí Ketterhagen. „Ale bohužiaľ nemôžeme zájsť tak ďaleko s modelom určeným pre sériovú výrobu. Model Slim má byť interpretáciou podomácky robených customov zo štyridsiatych a päťdesiatych rokov. Použili sme hneď niekoľko súčiastok, ktoré tú dobu pripomínajú, počnúc riadidlami typu Hollywood.“

Riadidlá Hollywood, typické svojim širokým klenutím a krížovou konzolou, boli pôvodne príslušenstvom predvojnových modelov Harley-Davidson s vidlicou Springer®. Názov bol vymyslený, majitelia v tej dobe používali krížovú konzolu na upevnenie svetiel a batožiny a boli tak "hollywoodsky" štýloví kvôli prehnanému množstvo príslušenstva. Pre model Slim boli vybrané riadidlá v čiernej farbe s ladiacim čiernym ručným ovládaním a mriežkovaným úchytom predného svetla. Ďalším dobovým stylingom je čierna konzola nádrže „cat eye“ s retro tachometrom, priestranné stúpačky a oválny vzduchový filter tiež čierny, ďalej čierne ráfiky kolies a náboje kolies. Sedlo je typicky pre verziu Slim v prevedení len pre jedného.

„Sedlo vám dodáva pocit, že sedíte skôr v motocykli než na ňom,“ hovorí Ketterhagen. „Riadidlá sú príjemne nízko, takže keď idete, máte ničím nerušený výhľad vpred, čo podporuje dojem, že sa jedná o veľmi elementárny model, skutočný návrat ku koreňom.“

Motor Twin Cam 103B™ je pevne uchytený v ráme a tvorí tak aj pevné spojenie medzi strojom a jazdcom. Podvozok Softail síce kopíruje čisté línie hardtailov, ale využíva zadné odpruženie vybavené tlmičmi upevnené vodorovne a skryto v koľajniciach rámu. Slim vyhovuje širokému spektru jazdcov a ponúka jednoduché odpichnutie sa od zeme vďaka 650 mm výške sedla. Možno namontovať pull-back riser od Harley-Davidson Genuine Motor Accessories a posunúť tak riadidlá späť o dva palce bez akýchkoľvek úprav káblov.

Medzi kľúčové rysy motocykla 2012 Harley-Davidson® Softail® Slim ™ patrí:

  • Pevne usadený, vzduchom chladený motor Twin Cam 103B™ s objemom 1690 cm³ s ACR (Automatic Compression Release) s krútiacim momentom 132 Nm pri 3250 otáčkach za minútu.
  • Hnacia jednotka natretá čiernou farbou s leštenými krytmi.
  • 6-stupňová prevodovka Cruise Drive™.
  • Chrómovaný výfuk s useknutými tlmičmi.
  • Čierny guľatý kryt vzduchového filtra.
  • Klasická nádrž s obsahom 18,9 litra typu Fat Bob®.
  • Čierna konzola „cat eye“ s elektronickým tachometrom v retro štýle.
  • 16 palcové predné (MT90B16) a zadné (MU85B16) kolesá, pneumatiky Dunlop.
  • Čierne kolesá s oceľovým výpletom.
  • Riadidlá Hollywood.
  • Čierny kryt predného reflektora s chrómovaným okrajom.
  • Čierny mriežkovaný úchyt predného svetla.
  • Priestranné stúpačky s nožnými ovládacími prvkami v retro štýle.
  • Skrátený zadný blatník odhaľujúci zadné koleso.
  • Orezaný predný blatník.
  • Kombinácia svetiel brzdových, smerových a zadného svetla.
  • Sólosedlo.
  • Lesklá čierna olejová nádrž.
  • Farby: Vivid Black, Denim Black a Ember Red Sunglo.
  • Security Package obsahuje: Smart Security System reagujúci na priblíženie, bezkľúčové zapaľovanie a ABS.

Pre viac informácií navštívte webové stránky Harley-Davidson na Slovensku na www.harley-davidson-bratislava.sk. Nový Slim ale aj Sportster Seventy Two tam uvidíte už túto sobotu, 11. 2. 2012.

Pridané: 09.02.2012 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Harley-Davidson FLS Softail Slim 2012:

Foto:
Harley-Davidson FLS Softail Slim 2012
Všeobecné informácie:
Výrobca:Harley-Davidson
Model:FLS Softail Slim
Rok:2012
Kategória:Chopper/Cruiser
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:1690 ccm
Max. krútiaci moment:132 Nm / 3250 ot.
Vŕtanie x Zdvih:98.4 x 111.1 mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:DOHC
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Brzdy vpredu:jedno kotúčová
Pneu vpredu:MT90B16
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:MU85B16
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:305 kg
Výška sedla:650 mm
Dĺžka:2350 mm
Objem nádrže:18.9 l

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (15 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (26)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku: