Anketa:
Projekt 67 – učiť sa, učiť sa, učiť sa
ZdieľaťPridané: 03.08.2012 Autor: eNeM
Čitatelia: 5135 [Šport - Motocross]
Keďže z neba nikto učený nespadol a aj samotný Mikulec vo svojom aktuálnom článku v rámci jeho projektu „z cesty do terénu“ priznal, že už by do toho bez „kouča“ nešiel, je iba logické, že nasledujúcim krokom v projekte bude sústredenie, pri ktorom Mirke niekto z brandže ukáže, čo a ako, kde sa vylepšiť a kde a čo zmeniť.
Seriál článkov - Projekt 67 Miriama Závacká:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt 67 Miriama Závacká | Nasledujúci
Tréningy samotné a ich intenzita sú samozrejme dobrým základom, ale každý z nás je v živote rád každej dobrej rade a bez odbornej konzultácie je ďalší posun každého jedného mladého závodníka v podstate nemožný.
![]() |
Po konzultácii s Mirkou samotnou, ako aj chalanmi z MX klubu Senica sme sa rozhodli, že ideálnym dátumom pre konanie tohto podujatia bude týždeň od 13. do 19. Augusta, kedy má Mirka ešte prázdniny a počasie by malo byť priaznivé. Chalanom patrí obrovská vďaka nielen za poskytnutie koučovania (Martin Páleník), ale aj za poskytnutie trate v Senici na tento účel.
Trať je v odborných kruhoch známa svojou náročnosťou, o ktorej ste sa nakoniec nemálo mohli dočítať už aj v projekte z cesty do terénu.
V rámci pracovného týždňa bude tréning individuálny, určený pre Mirku, takže ak by niekto z vás mal záujem vidieť, ako naša mladá motokrosová jazdkyňa trénuje, ste vítaní.
Zaujímavejšia ale asi bude Sobota 18.08.2012, kedy sme sa rozhodli spraviť tréning hromadný, respektíve skupinový a na ktorý ste srdečne zvaní všetci vy, ktorí si chcete vyskúšať MX trať v Senici pod dohľadom Martina. Sobotňajší program otvoríme doobedňajšími a poobedňajšími skupinovými tréningami a na záver celú udalosť spestríme spoločným štartom a jazdou alá preteky s Mirkou aby sme si porovnali vzájomnú výkonnosť na trati (okolo trate nebudú traťový komisári ani nebude pripravená sanitka). Tréningov sa zúčastní aj Mikulec, preto bude určite zaujímavé aj porovnanie projektov, čiže ako jazdí Miku vs. ako jazdí Mirka (vs. ako jazdí čistý asfalťák v duchu „takto sa to nerobí“ – kto, tak to sa nechajme prekvapiť). Večer sa bude niesť v priateľskej atmosfére spoločného posedenia a diskutovania o čomkoľvek, čo príde na ranu.
![]() |
Týmto vás všetkých, čo si chcete zajazdiť, zatrénovať a zlepšiť svoje schopnosti v teréne, ale aj tých, ktorí by ste sa radi stretli s Mirkou osobne, pozývame dňa 18.8.2012 na MX trať Senica , kde si budeme môcť spoločne užiť pekné pojazdenie na náročnej trati pod orlím zrakom kouča, ktorý danú trať osobne veľmi dobre pozná. Štartovné v sobotu bude 5 Eur, pričom celý výťažok zo vstupného pôjde Mirke na zabezpečenie ďalších tréningov a pretekov.
Deň nám obohatia chalani z KTM Bratislava, ktorí tam privezú dva stroje, na ktorých sa môžete povoziť. K dispozícii budú KTM 450 EXC 2012 a KTM 500 EXC 2012. Podmienky testovacej jazdy, budú:
vratný depozit 400,-eur
platný vodičský preukaz
platný občiansky preukaz
uprednostnené budú rezervácie testovacej jazdy vopred na tel.č. 0917953902
Na trati budeme mať minimálne jednu malú kamerku (GoPro) s možnosťou pripevnenia na vašu prilbu a nejaký ten kompijútr. Kto bude mať záujem, natočí si vlastné video a zoberie si ho na kľúči domov. Kľúč si treba priniesť. :-)
Dúfam, že sa vidíme v sobotu v hojnom počte a Mirke aj takto pomôžeme.
Pridané: 03.08.2012 Autor: eNeM Zdieľať
Seriál článkov - Projekt 67 Miriama Závacká:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Projekt 67 Miriama Závacká | Nasledujúci
Ďalšie články tohto autora:
- Harley Davidson do každej rodiny! Alebo rovno dva?
- Harley-Davidson on Tour 2015 – James Bond Bratislave alebo aj o tom aký je Street 750
- Harley-Davidson Dark Custom Party 2015 – Správa o stave amerických vodníkov na Vltave
- Vyhrievané rukoväte Heat Demon Grip Warmers - Komfortná jazda za každých podmienok
- Harley-Davidson Open House 2013 – Veni, Vidi, V-Twin
- Honda Gold Wing F6B 2013 - Žehlička na asfalt
- Radosť z jazdy v meste aj na okreskách - Sym Joyride Evo 125 2013
- Carducci Dual SportTM - Sportster s offroadovými tendenciami
- Suzuki VL 1500BT 2013 – Kapsáčový Introš
- Harley-Davidson® Premium Night 2013 Praha
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!