ISSN 1336-6491 | Online: 1695 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30059
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17745)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12314)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Iná Amerika, iný svet 3/8

 Zdieľať

Pridané: 14.03.2004 Autor: Vadim
Čitatelia: 14396 [Mototuristika - Amerika - Cestopis]

Zato policajti tu boli (pre nás, fanúšikov chopprov) úplne in. Jazdili na Virágach 250:

U nás doma na nich síce jazdia iba mladé dievčatá, ale aj na Kube úspešný policajt nakoniec presedlá na Guzinu. Kubánci sú veľmi veselí. Všetci. Preto všetci tancujú. Aj policajti v službe. Prečo nie? Veď žijú na Ostrove Slobody. Že nemajú všakovaké výdobytky modernej techniky? Oni uprednostňujú iné životné radosti. Najmä tie, ktoré sú zadarmo. Teda pre nich. Pre návštevníkov tejto oázy komunizmu sú mierne, ale ozaj iba mierne spoplatnené. Veď aj lásku treba niečím živiť. Teraz sa ale vykašlime na city a poďme do ulíc: nie sú tieto autíčka náhodou krajšie, ako tie naše dnešné?

V Európe ich môžeme vidieť už len ako modely, alebo raz za čas v nejakom múzeu. Ale ani v najsvetovejšom múzeu nikdy neuvidíte Cadillac z roku 1952 s motorom Awia. Tu na Kube sa hompáľajú a natriasajú v plnej premávke. Nemajú žiadnu finančnú hodnotu, pretože sa nesmú predávať, ani kupovať. Tak, ako aj nehnuteľnosti, sa môžu iba dediť. A´propo nehnutelnosti: delia sa na krásne, ale rozpadnuté paláce, potom sú tu historické budovy, do ktorých vrazilo prachy UNESCO a nakoniec klasické panelákové sídliská.

< >

Pridané: 14.03.2004 Autor: Vadim Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »