Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2185 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29831
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17628)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12203)
Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (41)  [Verzia pre tlač] Tlač

Usoplená Mikulášska jazda 2011 v Bratislave

 Zdieľať

Pridané: 04.12.2011 Autor: Peter Fischer
Čitatelia: 12312 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]

Tááák a sme o ďalšiu Mikulášsku jazdu skúsenejší! Tentoraz nám počasie prialo viac ako minulý rok, kedy sme si museli dať po úspešných siedmych rokoch pauzu, lebo nahulákalo šialene veľa snehu.

Seriál článkov - Mikuláš na motorke:

Veru, minulý rok si netrúfol ísť v dvadsiatich cenťákoch tej bielej sračky žiadny borec, ani tí s najmodernejšími trakčnými kontrolami. A pravdu povediac, dnes tiež veľa ľudí pustilo do gatí a neprišlo. Ale niet sa čomu čudovať, lebo skupenstvo toho, čo sa nachádzalo na väčšine ciest, sa nerozhodne menilo z pevného na kvapalné, slizké a ktovie aké ešte, ale rozhodne to nedržalo tak, aby sme v zákrutách drali podrážky a lakťové chrániče. A ako darček sme dostali exaktne načasovaný dážď - spustil sa vtedy, keď sa ďeťom rozdali všetky sladkosti. Ani ten najoptimistickejší čínsky teplomer si nelajsol ukázať viac ako jeden stupeň.

Celkovo nás bolo, pokiaľ ma oči neklamú, cez 120 strojov. Ale bacha, z matiky som vždy ledva preliezal. Františkánske námestie sme teda nezaplnili až do švov praskajúceho stavu ako v rekordnom ročníku 2009, ale atmoška stála za to. Chalanom z Red Devils fakt klobúk dole, že to organizačne tak dobre zvládajú - zase sme mali policajný doprovod, a fakt sa väčšina účastníkov držala vpravo, takže sme u plechovkárov nevyvolávali infarktové stavy ako predminulý rok. Vôbec sme nešli na obchvat, takže v meste si našu spanilú jazdu užívalo o dosť viac ľudí s úsmevom na tvári a mávajúcimi rukami.

Po nejakej slabej hodinke rozdávania sladkostí okoloidúcim vytešeným aj vystrašeným deťom sa s prichádzajúcim dažďom jednostopí účastníci rozpŕchli kade ľahšie. A tí, čo sa vrátili do deviláckeho klubhauzu určite neoľutovali, lebo tá kapustnica bola kua dobrá! Aj chleba kua! Aj tá ich pec je vymakaná! Celkovo je devilácky klubhauz (Odeská ulica, sklad s polkruhovou strechou) pre ortodoxného motorkára (alebo aspoň old-schoolového) dosť fajné miesto na pokvasenie.

To je kua asi tak aj šecko, vácej ve videu:

 V deviláckom klubhauze
V deviláckom klubhauze

 Toto nie je rozmočený hajzlpapier, ale čajové sáčky :)
Toto nie je rozmočený hajzlpapier, ale čajové sáčky :)

Pridané: 04.12.2011 Autor: Peter Fischer Zdieľať

Seriál článkov - Mikuláš na motorke:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (22 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (41)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »