Anketa:
MOTOSHOP ŽUBOR CUP – Senica
ZdieľaťPridané: 20.03.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 4167 [Šport - Motocross]
Tak a už tu máme čoskoro prvý závod tejto sezóny. Senica nás privíta už 13. apríla a odštartuje tak celý seriál MOTOSHOP ŽUBOR CUP.
Seriál článkov - Motoshop Žubor cup:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor cup | Nasledujúci
Senická trať má povesť ťažkej a zákernej trate, ktorá nie je vhodná pre začínajúcich jazdcov. Tento názor vôbec nezdieľam, nie pre to že som domáci, ale skôr preto, že som na tejto trati začal ako úplný „motokrosový panic“ . Viem sa vcítiť do kože nielen začínajúceho, ale aj mierne pokročilého jazdca a preto tvrdím, že áno, trať je trochu ťažšia ako niektoré čo som mal možnosť jazdiť (Gbely, Dubňany, Moravský Ján, Beckov), ale nie je vôbec zákerná, či nebezpečná. Je presne taká, ako si ju v hlave a potom na motorke "uprace" samotný jazdec.
![]() |
Keď som začínal, tak som tie „nebezpečné“ skoky jednoducho neskákal a len som ich okopíroval. Takže nevidím dôvod, prečo by vlastne mali byť nebezpečné. Skôr si ale myslím a už sa mi to v pár prípadoch potvrdilo, že „nebezpečné“ sa stávajú pre jazdcov, ktorí si myslia, ako majú natrénované, niečo odzávodené a podcenia niektoré úseky a lavice. Vtedy sa stáva, že to nie vždy dopadne bez pádu. Lenže povedzme si po pravde, toto sa stáva aj na iných tratiach. A tvrdiť niečo také, že je to nebezpečná dráha, lebo každý skok, či lavica je iná, skáče sa na inom kvalte, alebo že treba presne trafiť dopad. Náročná a ťažká možno je, ale nie je o nič viac nebezpečná, ako ostatné. Nie je predsa ten motokros o tom, a nie len motokros, že musím aj niečo vedieť, nie len sadnúť a pridávať plyn? Ak si netrúfam skákať „dvoják“, lebo mám v hlave blok, tak ho neskočím. Okopírujem ho a idem ďalej. Stratený čas sa budem snažiť dobehnúť na rovinách a na brzdách. A je to vyriešené.
Video: Husqvarna CR 125 - Prvý tréning 2013
To som odbočil, ale myslím, že to bolo trochu potrebné. Všetci prihlásení sú určite natoľko zbehnutí v tomto športe, že vedia usúdiť na čo si trúfajú.
Preto využite možnosť prísť si zatrénovať a trochu lepšie spoznať trať v Senici. Stačí zavolať buď na 0903 529 680 - Martin alebo na 0903 796 413 - ja a dohodnúť tréning. Trať sa bude pred závodom upravovať, tak bude nejaký čas pred závodom zatvorená. Dokedy sa dá jazdiť dám vedieť neskôr. Zatiaľ platí daný "kalendár".
Deň | termín |
---|---|
utorok | 15:00 - 20:00 |
štvrtok | 15:00 - 20:00 |
sobota | 10:00 - 20:00 |
Pridané: 20.03.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať
Seriál článkov - Motoshop Žubor cup:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Motoshop Žubor cup | Nasledujúci
Ďalšie články tohto autora:
- Vyskúšali sme Husqvarna enduro biky na rok 2017 na trati v Kopernici
- Vyskúšali sme motokrosové Husqvarny 2017 v Beckove
- Štefan Svitko - Dolaďovanie dakarskej formy na Záhorí
- Vyskúšali sme: KTM 450 EXC Six Days 2015 v slovenských farbách
- Vyskúšali sme endurá Husqvarna 2016
- Dunlop Geomax MX52 – Pneumatiky na stredný až tvrdý povrch
- Porovnávačka alpine bikov - 3x Beta - Alp 4.0, Alp 200 a Urban Special
- Čižmy Forma Dominator Comp – Spolu už štyri roky
- Slovakia MX & QUAD Championships – MOTOCORSE CUP 2015
- „Blog“ Projekt z cesty do terénu – Jak vážne to myslím?
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!