ISSN 1336-6491 | Online: 2503 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29848
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka na pretek v Gbeloch 28.4.2013

 Zdieľať

Pridané: 19.04.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec
Čitatelia: 5437 [Šport - Motocross]

Ako druhá dráha nás v seriály MOTOSHOP ŽUBOR CUP privíta piesková trať v Gbeloch.

Seriál článkov - Motoshop Žubor cup:

Dráha s dĺžkou 1650 m sa bude pred závodmi upravovať a zavlažovať. Určite nás čaká dobre pripravený a nakropený ideálny povrch, tak sa máme na čo tešiť nielen my jazdci, ale aj diváci.
Trénovať sa dá do nedele 21.04.2013 vrátane. Potom sa na dráhe začne pracovať a upravovať.
Poloha: N 48.754 E 17.113

Administratívna kontrola bude v sobotu (27.4.2013) v čase od 19:30 do 21:00hod a v deň preteku (28.4.2013) od 06:00 – 07:50hod.
Jazdci z Čiech môžu platiť pri registrácii aj českými korunami.

Časový harmonogram dostane každý jazdec pri administratívnej kontrole.

Oboznamovací tréning
08:00

Kvalifikačný tréning
10:10

1. finálová jazda
11:50

2. finálová jazda
14:50

Vyhlásenie celkových výsledkov
17:55

Opis trate

Trať sa ide proti smeru hodinových ručičiek a na jazdcov tu čaká 5 zubov, 6 lavíc a 2 „odskoky-skoky“. Dráha je svojim profilom rýchla, s menej náročnými skokmi. Celá je namotaná na rovinatej a holej ploche.

Hneď po štarte je tu prvý malý zub v mierne pravotočivej točke. Nasleduje rovinka a po nej ľavá prudká otočka. Kratučký rozbeh pred prvou kratšou lavicou, za ktorou sa trať ešte mierne stáča doľava. Krátka rovinka, pravá otočka s toboganom a nasleduje odskok na dlhej rovinke. Prudké brzdy do ľavého toboganu a následne plná forsáž na vysokú lavicu, síce s vyšším dopadom ako je odraz, ale ten preskočí asi každý. Dopad je potom postupne pozvoľna klesajúci, takže sa dá dopadať kamkoľvek. Ak by sa aj niekto našiel, čo skočí ešte do protivky, nič sa nedeje. Po dopade kratučká rovinka a ďalšia pravá točka s toboganom, za ktorým nasleduje asi „najhoršia“ lavica, ktorá dokáže nakopnúť zadok. Nie je vysoká, ani dlhá, len ten nájazd je taký zaujímavý. Rovinka s miernym zatočením doprava a nasleduje znova ľavá točka s vysokým toboganom. Za ňou nízka lavica s presným a krátkym dopadom. Potom rovinka s miernym zatočením doľava a na konci kratučký skok a na jeho konci sa trať stočí doľava. Krátka rovinka, pravá točka s toboganom, za ktorou čaká séria dvoch za sebou idúcich skokov. Znova krátky rovný úsek, za ním tento krát ľavá točka s toboganom a ďalšia vysoká lavica, s dobrým dopadom. Za ňou znova doľava v otvorenej zákrute a nasleduje odskok do jamy s následným výjazdom mierne do kopca v pravej točke. Na rovinke je zub za ktorým je pozvoľný dopad a za ním nasleduje ľavá točka s toboganom. Za ním vysoká lavica s dobrým dopadom a hneď za ním nadväzuje skôr vysoký zub s pozvoľným dopadom, za ktorým sa dráha otočí doľava v tobogane. Za točkou už sme na mieste kde sme sa po štarte napojili na dráhu. Takže už nás čaká len ten prvý zub a sme v cieli...

Video: MX Gbely - aktuálny stav na dráhe v Gbeloch

Video: Motoshop Žubor Cup Gbely - pozvánka


Pridané: 19.04.2013 Autor: Milan Mikulík - mikulec Zdieľať

Seriál článkov - Motoshop Žubor cup:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (19)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Body a Trasy v tomto článku:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »