Anketa:
Pozvánka: 24.8.2014 - Medzinárodný pretek veteránov na plochej dráhe v Žarnovici
ZdieľaťPridané: 20.08.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2954 [Šport - Plochá dráha]
V nedeľu 24.8.2014 sa o 14,00 hod. na štadióne v Žarnovici uskutoční Medzinárodný pretek veteránov, ktorého organizátorom je Speedway club Žarnovica.
V štart. listine podujatia má najpočetnejšie zastúpenie Maďarsko. Nebude tu chýbať Zoltán Adorján, či minuloročný víťaz Memoriálu Jaroslava Danka, László Meszáros. Medzi favoritov bude určite patriť aj Imre Fogas, sen. Okrem nich sa v Žarnovici ešte predstavia: Róbert Nagy, Lajos Bajúsz, Csaba Varga, József Géczy, László Menyhárt, Imre Fogas jun., Csaba Balogh.
Druhú najpočetnejšiu skupinu veteránov budú mať v Žarnovici Rakúšania. Svoju účasť potvrdil dvojnásobný rakúsky šampión Walter Nebel, či stále sa zlepšujúci Jurgen Garherr. Okrem nich sa na Žrnovickej dráhe predstavia Anton Schreiner, Helmut Durneder a Richard Schrammel.
Štyroch pretekárov bude mať nasadených Ukrajina. Horúcimi adeptmi na víťazstvo sú Peter Fedyk a Bachtiar Alijev. Okrem nich sa ešte predstavia Anatolij Žadan a Igor Rozaljuk.
Rovnaký počet jazdcov bude zastupovať aj Českú republiku. V prvom rade ide o dvojnásobného víťaza veteránskych pretekov v Žarnovici Františeka Liebezeita, ale aj Richarda Bergera zo Svitáv, či Jana Boháča, ktorý sa tento rok vrátil aj na dlhé ovály. Nováčikom u nás bude bývalý březolupský pretekár Petr Popelka.
Taliansko budú reprezentovať už dobre známi pretekári. Najstarším účastníkom je 68-ročný Francesco Barbetta, ktorý stále preteká aj na dlhej plochej dráhe. Ďalšími talianskymi jazdcami sú Giuseppe Furlan a Stefano Soattin. Po prvýkrát sa na veteránskych pretekov v Žarnovici predstavia aj Slovinci. Ide o 61-ročného Jože Žiberta, ktorý pretekal v rokoch 1976 až 1986 a 48-ročného Romana Špitalera, ktorý štartoval na plochej dráhe ako aktívny pretekár na prelome 80. a 90. rokov.
Štartovná listina obsahuje aj meno pretekára z Poľska, ktorým by mal byť Krzysztof Pikusa.
Zdroj: speedwayclub.sk
![]() |
Pridané: 20.08.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Medzinárodné preteky veteránov a MMSR v plochej dráhe 18. -19. 7. 2015, Žarnovica - Redakcia
- Posledný aprílový víkend 2014: country cross, motokros a plochá dráha - Redakcia
- Pozvánka: Žarnovická sezóna 2013 začne Jadranskou ligou - Papliak
- Je to tam! MARTIN VACULÍK MÁ BRONZ Z MS SPEEDWAY GP! - Redakcia
- Súťaž Dunlop TrailSmart 2015 - Naša prvá plánovaná motodovolenka na gumách Dunlop TrailSmart - HoGo80
- Šampionát Alpe Adria po prvýkrát v réžii agentúry Slovakia Racing - 23. - 25. 5. 2014 - Redakcia
- Slovenský tím vstúpil do ligovej sezóny 2014 plochej dráhy víťazne - Redakcia
- Ťažké chvíle jedinej plochej dráhy na Slovensku - Redakcia
- Plochodrážny víkend v Žarnovici 26. - 27. 7. 2014 - Redakcia
- 51. Zlatá prilba SNP 2014 sa stala korisťou Martina Vaculíka - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!