Anketa:
Pozvánka: Medzinárodné majstrovstvá Európy a Svetový pohár vo Flattracku: Žarnovica
ZdieľaťPridané: 19.06.2013 Autor: Papliak
Čitatelia: 2992 [Šport - Plochá dráha]
Speedwayclub Žarnovica pozýva všetkých priaznivcov Plochej dráhy na Medzinárodné Majstrovstvá Európy a Svetový pohár vo Flatracku.
Tentoraz však nepôjde o preteky hocijaké, ale rovno také na ktorých nebudú chýbať ani niektorí súčasní jazdci Grand Prix a samozrejme medzi nimi aj náš reprezentant Martin Vaculík. Majstrovstvá Európy jednotlivcov - Challenge sa uskutočnia v sobotu 6. júla a na druhý deň bude majstrovský víkend pokračovať Svetovým pohárom vo Flat Tracku, takže už teraz sa môžeme tešiť na víkend plný súbojov o drahocenné body.
Bližšie informácie nájdete na: www.speedwayclub.sk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Pridané: 19.06.2013 Autor: Papliak Zdieľať
Súvisiace články:
- Žarnovica videla dvadsať jázd tej najvyššej úrovne - Redakcia
- Talianská diktatúra vo svetovom pohári flat track - Redakcia
- Martin Vaculík vyhral prvý pretek série Majstrovstiev Európy jednotlivcov 2016 v plochej dráhe - Redakcia
- Finále Majstrovstiev Európy s Martinom Vaculíkom už túto sobotu! - Redakcia
- V piatok Martin Vaculík zabojuje o obhajobu Európskeho titulu - Redakcia
- Svetová plochodrážna elita zavíta 8. 6. 2019 do Žarnovice - Redakcia
- Ťažké chvíle jedinej plochej dráhy na Slovensku - Redakcia
- Posledný aprílový víkend 2014: country cross, motokros a plochá dráha - Redakcia
- 52. ročník Zlatej Prilby už pozná svojho víťaza – Martina Vaculíka - Redakcia
- ME speedway v Žarnovici - dramatické preteky vyhral Jurica Pavlic - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!