Anketa:
Rossi získal štvrtý majstrovský titul
ZdieľaťPridané: 23.09.2002 Autor: sita
Čitatelia: 6165 [Šport - MotoGP]
Talian Valentino Rossi získal svoj štvrtý majstrovský titul (125 cc - 1997, 250 cc - 1999, 500cc - 2001, MotoGP - 2002).
![]() |
Výsledky - VC Brazílie:
do 125 cc (21 kôl, 103,593 km):
1. Masao Azuma (Jap.) Honda 46:28,675
2. Arnaud Vincent (Fr.) Aprilia 46:30,380
3. Manuel Poggiali (San Marino) Gilera 46:30,435
4. Gabor Talmacsi (Maď.) Honda 46:37,852
5. Pablo Nieto (Šp.) Aprilia 46:55,271
6. Stefano Perugini (Tal.) Italjet 47:01,420
7. Jorge Lorenzo (Šp.) Derbi 47:02,825
8. Mika Kallio (Fín.) Honda 47:03,163
9. Klaus Nohles (Nem.) Honda 47:05,316
10. Lucio Cecchinello (Tal.) Aprilia 47:09,056
Priebežné poradie MS:
1. Vincent (Fr.) 214 bodov
2. Poggiali (San Marino) 187
3. Daniel Pedrosa (Šp.) 166
4. Cecchinello (Tal.) 132
5. Steve Jenker (Nem.) 122
Pohár konštruktérov:
1. Aprilia 260
2. Honda 208
3. Gilera 187
4. Derbi 65
5. Italjet 28
do 250 cc (22 kôl, 108,526 km):
1. Sebastian Porto (Arg.) Yamaha 47:01,307
2. Roberto Rolfo (Tal.) Honda 47:15,421
3. Franco Battaini (Tal.) Aprilia 47:17,119
4. Marco Melandri (Tal.) Aprilia 47:28,305
5. Toni Elias (Šp.) Aprilia 47:30,840
6. Casey Stoner (Austr.) Aprilia 47:33,175
7. Emilio Alzamora (Šp.) Honda 47:46,680
8. Naoki Macudo (Jap.) Yamaha 48:12,631
9. Šahrol Juzy (Malajz.) Yamaha 48:15,094
10. Leon Haslam (V.Brit.) Honda 48:16,785
Priebežné poradie MS:
1. Melandri (Tal.) 228 bodov
2. Fonsi Nieto (Šp.) 183
3. Rolfo (Tal.) 160
4. Porto (Arg.) 135
5. Elias (Šp.) 116
Pohár konštruktérov:
1. Aprilia 282
2. Honda 179
3. Yamaha 166
![]() |
Valentino Rossi oslavuje... |
1. Valentino Rossi (Tal.) Honda 49:09,516
2. Max Biaggi (Tal.) Yamaha 49:11,190
3. Kenny Roberts (USA) Suzuki 49:28,280
4. Alex Barros (Braz.) Honda 49:34,275
5. Loris Capirossi (Tal.) Honda 49:41,870
6. Norick Abe (Jap.) Yamaha 49:43,876
7. Olivier Jacque (Fr.) Yamaha 49:53,766
8. Sete Gibernau (Šp.) Suzuki 50:06,666
9. Jurgen van der Goorbergh (Hol.) Honda 50:19,503
10. Garry McCoy (Austr.) Yamaha 50:27,127
Priebežné poradie MS:
1. Rossi (Tal.) 270 bodov
2. Biaggi (Tal.) 164
3. Tohru Ukawa (Jap.) 156
4. Barros (Braz.) 118
5. Carlos Checa (Šp.) 116
Pohár konštruktérov:
1. Honda 295
2. Yamaha 210
3. Suzuki 115
4. Proton KR 68
5. Aprilia 28
© 2002, Autorské práva SITA a.s a uvedené agentúry. Všetky práva vyhradené. Opätovné vydanie alebo rozširovanie obsahu tejto obrazovky bez predchádzajúceho písomného súhlasu SITA a.s. a uvedených agentúr je výslovne zakázané.
Pridané: 23.09.2002 Autor: sita Zdieľať
Súvisiace články:
- Rossi získal v Malajzii v predstihu majstrovský titul - sita
- Absolútny taliansky triumf na VC Austrálie - sita
- VC Katalánska v triede MotoGP pre Capirossiho na Ducati - Awia
- Melandri najmladším majstrom sveta - sita
- Majstrami sveta Vincent, Melandri a Rossi - sita
- Talian Rossi víťazom VC JAR - sita
- Na VC Holandska aj triumf 16-ročného Španiela - sita
- Elias víťazom VC Španielska v triede do 250 cc - sita
- VC Portugalska - Nietov triumf v kubatúre do 250 cc - sita
- Rossi víťazom VC Španielska v triede MotoGP - sita
Ďalšie články tohto autora:
- Rossi vyhral VC Talianska, Gibernau si udržal vedenie
- Katriňákov triumf vo 4. kole M-SR v cross country
- Na ME v endure v Maďarsku najúspešnejším Slovákom Jakeš
- Triumf Španiela Gibernaua aj na VC Francúzska
- Španiel Gibernau vyhral VC Španielska
- Talian Rossi víťazom VC JAR
- Casey Johnson obhájil prvenstvo na Arenacrosse v Brne
- Rely Dakar - Rekordér Peterhansel, šťastný Roma
- Dakar 2004 - Tretí triumf Despresa, koniec Vatanena
- Dakar 2004 - Po 12. etape bez výraznejších zmien
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!