ISSN 1336-6491 | Online: 1929 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29833
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17629)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12204)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

VC Katalánska v triede MotoGP pre Capirossiho na Ducati

 Zdieľať

Pridané: 18.06.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 9028 [Šport - MotoGP]

Talian Loris Capirossi na Ducati vyhral nedeľňajšiu Veľkú cenu Katalánska MS cestných motocyklov v triede MotoGP

BARCELONA 15. júna (SITA, Reuters) - Talian Loris Capirossi na Ducati vyhral nedeľňajšiu Veľkú cenu Katalánska MS cestných motocyklov v triede MotoGP. Jeho krajan a majster sveta Valentino Rossi prišiel do cieľa ako druhý, tretí skončil Španiel Sete Gibernau. Pre tím Ducati to je vôbec prvé víťazstvo v MotoGP. Diváci v Barcelone navyše videli prvý triumf nejaponského motocyklu v najsledovanejšej triede od roku 1976. "Je to skvelý deň pre mňa aj pre celé Ducati," vyhlásil tesne po skončení pretekov Capirossi. V triede do 250 cc dominoval Francúz Randy De Puniet, ktorý sa posunul na druhé miesto v priebežnom poradí, keď má spolu so Španielom Tonim Eliasom 81 bodov. Vedie reprezentant San Marina Manuel Poggiali s 88 bodmi, ktorý preteky nedokončil. V najslabšej kategórii do 125 cc si víťazstvom upevnil prvú pozíciu vedúci jazdec priebežného poradia Španiel Daniel Pedrosa, ktorý ma pred druhým Talianom Luciom Cecchinellom 25-bodový náskok.

 Loris Capirossi
Loris Capirossi

Výsledky - VC Katalánska:
MotoGP:
1. Loris Capirossi (Tal.) Ducati 44:21,758
2. Valentino Rossi (Tal.) Honda 44:24,433
3. Sete Gibernau (Šp.) Honda 44:26,102
4. Carlos Checa (Šp.) Yamaha 44:26,693
5. Šinja Nakano (Jap.) Yamaha 44:26,761
6. Tohru Ukawa (Jap.) Honda 44:42,345
7. Makoto Tamada (Jap.) Honda 44:44,740
8. Alex Barros (Braz.) Yamaha 44:46,747
9. Nicky Hayden (USA) Honda 44:48,917
10. Troy Bayliss (Austr.) Ducati 44:52,134 Priebežné poradie:
1. Valentino Rossi 135
2. Sete Gibernau 88
3. Max Biaggi (Tal.) Honda 85
4. Loris Capirossi 61
5. Alex Barros 54
6. Tohru Ukawa 52 Poradie konštruktérov:
1. Honda 145
2. Ducati 90
3. Yamaha 70
4. Aprilia 34
5. Proton 21
6. Suzuki 16
7. Kawasaki 10

 Randy de Puniet
Randy de Puniet

250 cc:
1. Randy De Puniet (Fr.) Aprilia 41:59,893 min
2. Fonsi Nieto (Šp.) Aprilia 42:00,137
3. Anthony West (Austr.) Aprilia 42:02,534
4. Toni Elias (Šp.) Aprilia 42:04,222
5. Naoki Macudo (Jap.) Yamaha 42:07,789
6. Franco Battaini (Tal.) Aprilia 42:11,325
7. Sebastian Porto (Arg.) Honda 42:11,776
8. Sylvain Guintoli (Fr.) Aprilia 42:15,654
9. Roberto Rolfo (Tal.) Honda 42:24,163
10. Joan Olive (Šp.) Aprilia 42:29,263 Priebežné poradie:
1. Manuel Poggiali (San Marino) Aprilia 88 bodov
2. Elias 81
3. De Puniet 81
4. Nieto 81
5. Rolfo 76
6. Battaini 58 Poradie konštruktérov:
1. Aprilia 150
2. Honda 91
3. Yamaha 53

 Daniel Pedrosa
Daniel Pedrosa

125 cc:
1. Daniel Pedrosa (Šp.) Honda 41:16,672
2. Thomas Luthi (Švajč.) Honda 41:16,809
3. Alex De Angelis (San Marino) Aprilia 41:16,987
4. Steve Jenkner (Nem.) Aprilia 41:18,261
5. Stefano Perugini (Tal.) Aprilia 41:36,546
6. Jorge Lorenzo (Šp.) Derbi 41:39,232
7. Mika Kallio (Fín.) Honda 41:39,319
8. Gino Borsoi (Tal.) Aprilia 41:39,528
9. Gabor Talmacsi (Maď.) Aprilia 41:39,588
10. Roberto Locatelli (Tal.) KTM 41:40,087 Priebežné poradie:
1. Pedrosa 116
2. Lucio Cecchinello (Tal.) Aprilia 91
3. Jenkner 73
4. Andrea Dovizioso (Tal.) Honda 67
5. Peruigini 65
6. De Angelis 53 Poradie konštruktérov:
1. Aprilia 127
2. Honda 119
3. Derbi 11
4. KTM 11

Pridané: 18.06.2003 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »