Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2090 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tomáš Kohút na stupni víťazov aj na pretekoch v Ledeči nad Sázavou

 Zdieľať

Pridané: 07.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4959 [Šport - Motocross]

V nedeľu 5. mája odštartoval v českom mestečku Ledeč nad Sázavou štvordielny seriál „Inter Mistrovství ČR v motokrosu 2013“. V tradične silnej jazdeckej konkurencii slovenský jazdec tímu MX Slovakia Tomáš Kohút obsadil celkové 3. miesto v triede MX85.

Na medzinárodných majstrovstvách za riekou Moravou Slovensko vo farbách tímu MX Slovakia ešte reprezentovali aj Richard Šikyňa a Jaroslav Antalič.

 Tomáš Kohút
Tomáš Kohút

Štart prvej jazdy v triede MX85 vyšiel Tomášovi Kohútovi a aj Jarovi Antaličovi na výbornú a tak za prvou zákrutou bol Tomáš na prvom a Jaro na treťom mieste. Na mimoriadne náročnej rozmočenej trati sa pred Tomáša dostal len poľský reprezentant Gabriel Chetnicki a aj vďaka svojej bojovnosti odolal nespočetným útokom Jakuba Terešáka, českej jednotke v tejto triede. V druhej jazde skončil tretí a v súčte bodov mu to vyšlo na pódiové 3. miesto. Jaro Antalič po páde v prvej jazde nakoniec skončil na piatom a v druhej na siedmom mieste, čo celkovo stačilo na 5. miesto.

 MX85 stupeň víťazov
MX85 stupeň víťazov

Smolný úvod v týchto pretekoch mal Richard Šikyňa, jazdiaci v triede MX2 na dvojtaktnej KTM 125. Najprv mu nevyšiel štart a po následnej kolízii s iným jazdcom hneď v úvode pretekov musel Rišo odstúpiť a dokonca s rukou v dlahe ho odviezla sanitka do nemocnice. Našťastie sa nepotvrdili katastrofické scenáre a Richard aj keď s bolesťou ľavého zápästia ešte stihol nastúpiť do druhej jazdy. Aj cez svoj handicap Richard v tejto jazde skončil 8., resp. 3. vo svojej triede.

 Richard Šikyňa
Richard Šikyňa

Peter Kolek, manažér tímu:
„Preteky začali pre nás veľmi sľubne vynikajúcim štartom Tomáša Kohúta na prvom a Jara Antaliča na treťom mieste. Tomáš dokázal prvú jazdu dotiahnuť na druhom mieste a to aj cez fakt, že jeho členok po zranení z ADACu ešte stále nie je úplne v poriadku. Zranenie ľavej ruky Richarda Šikyňu hneď v úvode pretekov a jeho odvoz do nemocnice nás všetkých poriadne vystrašil. Nešlo však o zlomeninu a tak Rišo mohol nastúpiť na druhú jazdu. Jeho tretie miesto v tejto jazde medzi 125-kami a hlavne fakt, že má v poriadku ruku ma naozaj potešili. Veľké uznanie si zaslúži Tomáš Kohút, ktorý výborne zajazdil aj svoju druhú jazdu (na treťom mieste) a tak nechýbal ani tento raz na stupni, pre tých najlepších. Za svoj výkon sa nemusí hanbiť ani Jaro Antalič. Dnes mu chýbalo len trochu viac športového šťastia."

 Jaroslav Antalič
Jaroslav Antalič

Pridané: 07.05.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »