Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1468 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

ISDE 2013 Sardínia - 4. deň - Slovenská juniorka oslabená o ďalšieho jazdca

 Zdieľať

Pridané: 04.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 5059 [Šport - Šesťdňová]

Vo štvrtok 3.10.2013 sa v sardínskom meste Olbia išiel štvrtý súťažný deň 88.ročníka medzinárodnej šesťdňovej motocyklovej súťaže ISDE. Po utorňajšom zranení Lukáša Rosinu, jazdca Slovakia junior trophy teamu, tím prišiel pre technickú poruchu na motocykli o druhého jazdca Valéra Garaja.

Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2013:

Na štvrtok, ktorý na šesťdňovej býva prelomovým dňom kvôli únave jazdcov a motocyklov organizátor pripravil náročnú, pre zmenu, kamenistú trať v horských oblastiach v okolí Olbie. Táto náročná etapa preriedila jazdecké pole. Bohužiaľ, medzi vyradených jazdcov sa zaradil aj slovenský junior Valér Garaj, ktorý v horskej časti etapy prerazil kryt vodnej pumpy na svojej Yamahe 250 4T. Zostávajúci dvaja slovenskí jazdci Thomas Hostinský a Patrik Halgaš naďalej pokračujú v súťaži. Zajtra na nich čaká piaty deň, ktorý sa ide po rovnakej trati ako vo štvrtok. Avšak chýbajúci tretí jazdec zaťažuje výsledok nášho tímu 3 hod. penalizáciou, čo nás odsúva na 13. priečku priebežného poradia zadné priečky v rámci súťaže juniorských trophy tímov.

Klubový tím Enduro clubu Malé Trakany ide i naďalej trojici. Po utorňajšom reštarte Miroslava Mačaja sa pomaly posúva vyššie. Klub jazdiaci v zložení Emil Čunderlík, Ján Zaťko a Miroslav Máčaj je po štyroch dňoch na 79. mieste zo celkového počtu 140 klubových tímov.

V hlavnej súťaži „trophy“ tímov jasne vedie tím Francúzska pred druhou Austráliou a tretím tímov USA. Domáci tím Talianska je na 4.mieste. V juniorskej súťaži je lídrom taktiež tím Francúzska pred domácim Talianskom a juniorkou Veľkej Británie. Medzi ženami vedie Austrália pred trojicou zo Švédska a Francúzska.

Pridané: 04.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Seriál článkov - ISDE - Šesťdňová 2013:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »