Anketa:
Vyhraj si svoje vstupenky na prvé podujatie IMRC
ZdieľaťPridané: 07.04.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3270 [Novinky - Súťaž]
Redakcia portálu motoride.sk v spolupráci s agentúrou Slovakia Racing vyhlasuje súťaž Vyhraj si svoje vstupenky na podujatie IMRC, ktoré sa uskutoční cez víkend 12-13.4.2014 na okruhu Slovakia Ring v Orechovej Potôni.
![]() |
Súťažná otázka: „Ako sa volá seriál pretekov určený amatérskym jazdcom na okruhu Slovakia Ring, ktorý organizuje agentúra Slovakia Racing?“
A: Fun Cup
B: International Motorcycle Race Cup
C: Alpe Adria Road Racing Championship
Správnu odpoveď hľadaj na www.slovakiaracing.sk
Podmienky súťaže:
Súťaž prebieha do stredy 9. 4. 2014. Prvých 5 členov Motoride klubu, ktorí do diskusie k tomuto článku vložia správnu odpoveď a následne doručia svoje kontaktné údaje (meno a tel kontakt) do redakcie (na email info@motoride.sk) dostane dva voľné vstupy na Hlavnú tribúnu „A“ v sobotu 12.4.2014. Odovzdanie vstupeniek zabezpečí agentúra Slovakia Racing.
Súťaž usporadúva redakcia portálu motoride.sk v spolupráci s organizátorom podujatia IMRC, agentúrou Slovakia Racing.
Pridané: 07.04.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Na Hungaroringu sa jazdilo o body do Alpe Adrie a IMRC - Redakcia
- Slávnostné vyhodnotenie IMRC 2013 - Redakcia
- Šampionát Alpe Adria a MM SR IMRC 2014 cestných motocyklov vyvrcholí tento víkend na Slovakia ringu - Redakcia
- Finále seriálu IMRC 2013 sa odohralo na Slovakia Ringu - Redakcia
- Prvé kolo IMRC 2014 prekvapilo vysokým počtom štartujúcich - Redakcia
- Skončila ďalšia sezóna Fun Cupov - sumár 2014 - Redakcia
- Blíži sa prvé podujatie IMRC 2013! - Redakcia
- Šampionát Alpe Adria po prvýkrát v réžii agentúry Slovakia Racing - 23. - 25. 5. 2014 - Redakcia
- Cez víkend na Pannoniaringu Alpe Adria s MM SR, IMRC a MM SR mini GP, scooter - Redakcia
- Odmeňovanie pretekárov Alpe Adrie, IMRC a Fun Cupu v sezóne 2015 - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!