ISSN 1336-6491 | Online: 2090 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pozvánka: Európsky motokrosový šampionát opäť v Šenkviciach

 Zdieľať

Pridané: 12.04.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3640 [Šport - Motocross]

Už tento víkend 16.-17.4.2016 organizuje M-cross Šenkvice po tretí krát majstrovstvá Európy Európy v motokrose 2016 v triedach EMX 65, 85 a EMX Open. K dnešnému dňu evidujeme celkom 105 jazdcov z 12-tich krajín Európy: Slovensko, Chorvátsko, Slovinsko, Česká republika, Maďarsko, Litva, Dánsko, Nemecko, Fínsko, Švédsko, Holandsko, Belgicko.

Najmenší počet prihlásených je v triede MX65, kde evidujeme 23 prihlášok zo šiestich krajín. Bohužiaľ v tejto najmenšej kubatúre nebude mať Slovensko svojho zástupcu. Ďalšia trieda motokrosových nádejí, trieda EMX85 je zatiaľ najpočetnejšia, v štart .listine figuruje 49 jazdcov medzi ktorými je i trojica slovenských jazdcov: Marek Nikolas, Jakub Popovicz a Krisztián Vincze-Dóka.

Majstrovstvá Európy EMX65/85, EMX Open 2016, Šenkvice

Najväčší záujem je o triedu EMX Open, kde v tejto chvíli evidujeme 33 prihlásených jazdcov, medzi ktorými nebudú chýbať priaznivcom motokrosu známe mená z českej reprezentácie Martin Michek, Peter Bartoš, Peter Michalec, prví traja jazdci z minuloročných ME EMXOpen. V tejto triede sa predstaví až štrnásť slovenských jazdcov: Tomáš Šimko, Tomáš Kohút, Richard Šikyňa, Jakub Hruška, Michal Novocký, Denis Poláš, Peter Hudák, Šimon Jošt, Jakub Talaš, Jozef Posluch, Christofer Mudranince, Pavol Repčák, Jaroslav Antalič, Sebastian Tököly. Väčšina slovenských mladých jazdcov, ktorí sa predstavia v kategórii Open využíva možnosť vzájomnej konfrontácie so zahraničím.

Pre prvé dve mládežnícke triedy EMX65 a EMX85 sa v Šenkviciach pôjde druhé podujatie 5-dielneho seriálu severozápadnej zóny. Z každej zo štyroch zón postupuje najlepších 10 jazdcov do záverečného finálového preteku, ktorý sa pôjde spolu s majstrovstvami sveta MXGP tento krát v susednej Českej republike, v Lokti 24.7.2016.

Pre kategóriu EMX Open budú Šenkvice tretím podujatím tohtoročného 8-dielneho seriálu. Úvodné podujatie sa išlo minulý víkend v Slovinsku a tento víkend je na programe druhé podujatie v Chorvátsku, kde štartuje aj dvojica slovenských jazdcov Jakub Hruška a Peter Hudák.

A aký bude program európskeho motokrosového víkendu v Šenkviciach? Všetko bude záležať od skutočného počtu jazdcov, ale voľné tréningy sú na programe v sobotu od 10:00 hod. kvalifikácie začínajú od 12:30 hod. Nedeľňajšie finálové jazdy štartujú o 12:30 hod. triedou EMX 85, po nich o 13:15 hod. nastúpia jazdci EMX 65 a o 14:00 hod. prvý štart EMX Open. Pozývame všetkým priaznivcov motokrosu na budúci víkend do Šenkvíc, aby sa prišli pozrieť na súboje tých najmenších i tých skúsenejších jazdcov Európy a taktiež povzbudiť slovenských jazdcov štartujúcich v triede EMX85 a v triede EMX Open.

Mapa:

Pridané: 12.04.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »