Anketa:
Majstrovstvá Európy EMX65, EMX85 a EMX OPEN 2014 v Šenkviciach
ZdieľaťPridané: 30.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2946 [Šport - Motocross]
Šieste a zároveň posledné podujatie majstrovstiev Európy EMX65 a EMX85 a v poradí siedme podujatie ME EMX Open sa uskutočnilo tento víkend 28. a 29. júna v Šenkviciach.
Sobotňajšie voľné a kvalifikačné tréningy prebehli aj napriek veľmi horúcemu počasiu bez problémov a to najmä vďaka vynikajúcej práci organizátora, ktorý dbal na to, aby sa na trati neprášilo. V nedeľu prišli na rad finálové jazdy, ktoré za tiež veľmi horúceho počasia odštartovala trieda EMX85. Po niekoľkých hodinách sa však počasie veľmi zhoršilo a kvôli silnej búrke musela športová komisia JURY predčasne ukončiť druhú finálovú jazdu EMX85, v ktorej sa stal celkovým víťazom Taylor Hammal (GBR). S malým oneskorením sa na štart postavili i najmenší jazdci triedy EMX65, v ktorej prvenstvo získal Noel Nilsson zo Švédska. Po skončení druhej finálovej jazdy EMX65 sa opäť počasie rapídne zhoršilo a športová komisia JURY musela druhú finálovú jazdu triedy EMX Open zrušiť.
![]() |
M. Kohút |
V triede EMX Open bolo tak možné vyhlásiť víťazov len z prvej jazdy a víťazom sa stal Semen Rogozin z Ruska. V tejto triede sa výborne umiestnil i náš Martin Kohút, ktorý po veľmi dlhej prestávke, z dôvodu zranenia, podal skvelý výkon a skončil na druhom mieste. Tretiu priečku obsadil český jazdec Petr Bartoš.
Prvých desať najlepších jazdcov severozápadnej zóny v triedach EMX65 a EMX85 postupuje do záverečného finálového podujatia, ktoré sa uskutoční už o dva týždne vo Fínsku. Jazdcov triedy EMX Open čaká ôsme a zároveň posledné podujatie v dňoch 5. – 6. Júla v Orehovej Vsi (Slovinsko).
Zdroj/Foto: SMF/DJforky
Pridané: 30.06.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Pozvánka: ME EMX65, EMX85 a EMX OPEN v Šenkviciach už tento víkend - Redakcia
- ME v Motokrose EMX85 A EMX OPEN v Šenkviciach - 28. - 29. 6. 2014 - Redakcia
- Pozvánka: Európsky motokrosový šampionát opäť v Šenkviciach - Redakcia
- ME a MX Open vo Veľkých Uherciach - dramatické počasie a štartovka nabitá skvelými menami - Redakcia
- Pionier cross Slovensko- záverečné podujatie 2019 v Šenkviciach - miso66
- „Motokros národov 2015“ – majstrovstvá sveta v motokrose družstiev už tento víkend! - Redakcia
- V Šenkviciach víťazstvá Kohúta, Bučenca a Kragelja - sita
- Svetový víkend pre bahniakov - dva svetové šampionáty na Slovensku už tento víkend! - Awia
- Retro spomienka na kontrolné preteky v motocrosse na jar 1997 - gilbert
- Víťazom motokrosu národov 2014 je tím Francúzska - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!