Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2017 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29802
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Martin Vaculík už na 3. mieste v priebežnom poradí ME na Plochej dráhe

 Zdieľať

Pridané: 11.08.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2758 [Šport - Plochá dráha]

Pretekár Speedway Clubu Žarnovica, Martin Vaculík štartoval v sobotu 9.8.2014 v treťom kole finálovej série Majstrovstiev Európy jednotlivcov na plochej dráhe v dánskom Holstede.

Na dráhe, kde sa predtým organizátori museli popasovať s dažďom, predviedol niekoľko skvelých štartov, ktoré sa ukázali rozhodujúce pri získavaní bodov. Vďaka tretiemu miestu v pretekoch a 12-bodovému zisku sa Martin posunul už na priebežnú bronzovú pozíciu pred posledným finálovým kolom.

Začiatok pretekov v Holstede musel byť pre dážď posunutý takmer o hodinu neskôr. Aj napriek tomu videli diváci, či už na štadióne alebo pri televíznych obrazovkách, pomerne napínavé preteky plné dramatických situácií a zvratov. Slovenský reprezentant Martin Vaculík obstál v kvalitnej konkurencii veľmi dobre, keď začal najprv víťaznou jazdou, v ktorej si poradil aj s vedúcim pretekárom priebežného poradia Nicki Pedersenom. Vo svojej druhej jazde sa musel skloniť jedine pred svojim kolegom z Tarnówa Januszom Kolodziejom, no v nasledujúcich dvoch jazdách zvíťazil systémom štart-cieľ. Zaváhanie prišlo v poslednej jazde základného rozpisu, keď nedokázal dobre odštartovať a do cieľa prišiel ako posledný. Aj napriek tomu postúpil do finálovej
jazdy priamo, keď nemusel absolvovať jazdu poslednej šance.

Vo finále sa ujal vedenia náš reprezentant a s náskokom smeroval k víťazstvu. V treťom kole mal však pád Lotyš Bogdanovs a jazda musela byť prerušená. Po opakovanom štarte sa Martin nedokázal prebojovať z tretieho miesta a musel sa uspokojiť s najnižším stupienkom na pódiu. Z víťazstva sa tešil Rus Emil Sajfutdinov, ktorý sa ujal aj vedenia v priebežnom poradí šampionátu. Na druhom mieste skončil Dán Peter Kildemand.

Pred posledným finálovým kolom ME jednotlivcov, ktoré sa uskutoční 19.9. v poľskej Czestochowej je poradie nasledujúce:

1. Emil Sajfutdinov - 39 bodov
2. Peter Kildemand - 36
3. Martin Vaculík - 33
4. Nicki Pedersen - 33
5. Janusz Kolodziej - 28
6. Maksims Bogdanovs - 27

Výsledky finále ME jednotlivcov - Holsted:

1. Emil Sajfutdinov, Rusko;
2. Peter Kildemand, Dánsko;
3. Martin Vaculík, Slovensko;
4. Maksims Bogdanovs, Lotyšsko;
5. Jurica Pavlic, Chorvátsko;
6. Niels Kristian Iversen, Dánsko;
7. Andreas Jonsson, Švédsko;
8. Michael Jepsen Jensen, Dánsko;
9. Janusz Kolodziej, Poľsko;
10. Nicki Pedersen, Dánsko;
11. Tomasz Gollob, Poľsko....

Autor: Martin Búri, www.speedwayclub.sk

Pridané: 11.08.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »