Anketa:
V piatok Martin Vaculík zabojuje o obhajobu Európskeho titulu
ZdieľaťPridané: 18.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2633 [Šport - Plochá dráha]
V piatok 19.9.2014 sa v poľskej Częstochowej uskutoční záverečné podujatie finálovej série majstrovstiev Európy v plochej dráhe.
Na podujatí má Slovensko veľké želiezko v ohni, úradujúceho majstra Európy Martina Vaculíka. Martin sa v Poľsku bude snažiť obhájiť svoj minuloročný titul, pričom aktuálne je so ziskom 33 bodov spoločne s Pedersenom na treťom mieste. Na prvého Sajfutdinowa obaja strácajú po 6 bodov. Druhá priečka v priebežnom poradí ME patrí Kildemandovi (36 bodov).
![]() |
Tréningy v Czestochowej sa začínajú 19.9.2014 o 13,00 hod. a samotné finálové kolo je naplánované na 19,05 hod. Priamy prenos z podujatia odvysiela Eurosport (od 19,00 hod.).
![]() |
Pevne veríme, že ani nedávne Martinovo zranenie nezabráni nášmu najúspešnejšiemu slovenskému jazdcovi na plochej dráhe bojovať o opätovné získanie titulu európskeho šampióna v tejto adrenalínovej disciplíne motocyklového športu.
Držme mu palce!
Pridané: 18.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Finále Majstrovstiev Európy s Martinom Vaculíkom už túto sobotu! - Redakcia
- Martin Vaculík už na 3. mieste v priebežnom poradí ME na Plochej dráhe - Redakcia
- Žarnovica videla dvadsať jázd tej najvyššej úrovne - Redakcia
- Martin Vaculík vo finálovej sérii ME speedway 2014 - Redakcia
- Historický úspech Martina Vaculíka na majstrovstvách sveta Speedway GP - Redakcia
- Posledný aprílový víkend 2014: country cross, motokros a plochá dráha - Redakcia
- Finále FIM majstrovstiev sveta Speedway Grand Prix v poľskom Torune - Redakcia
- Martin Vaculík vyhral prvý pretek série Majstrovstiev Európy jednotlivcov 2016 v plochej dráhe - Redakcia
- Pozvánka: Tretie finále ME Speedway jednotlivcov v Goricane – Chorvátsko - Redakcia
- Slovenský tím vstúpil do ligovej sezóny 2014 plochej dráhy víťazne - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Honda prináša európsky záručný program pre motocykle a skútre
- Martin Vaculík obhájil titul medzinárodného majstra SR
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!