Anketa:
Motokros národov 2014 už tento víkend v Lotyšsku
ZdieľaťPridané: 26.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3534 [Šport - Motocross]
Tak ako každoročne i tomto roku vyvrcholí svetová motokrosová sezóna záverečným „motokrosom národov“ – majstrovstvami sveta v motokrose družstiev. Šampionát „FIM Monster Energy“ motokros národov 2014 sa uskutoční v dňoch 27.28.9.2014 sa v lotyšskom Kegumse za účasti 34 krajín sveta, medzi ktorými nebude tento rok chýbať ani Slovensko.
Na náročnú pieskovú trať v Kegumse sa za Slovensko postaví slovenský reprezentačný trojlístok v zložení Štefan Svitko, Tomáš Šimko a Jakub Hruška, ktorý nastúpil miesto zraneného Martina Kohúta. Ten sa zranil na MM ČR vo Vranove u Brna. Štefan Svitko (#103) sa predstaví v triede MXGP, Tomáš Šimko (#104) bude štartovať v kategórii MX2 a Jakub Hruška (#105) v triede OPEN.
![]() |
„Športová komisia motokrosu SMF oslovila s ponukou účasti na tomto šampionáte najskôr mladých jazdcov, aby nabrali skúsenosti na takomto veľkom podujatí. Oslovili sme Richarda Šikyňu, Denisa Poláša, Tomáša Kohúta, ktorí štart odmietli, nakoľko sa ešte necítia pre štart na takomto svetovom podujatí. Preto športová komisia TPM nominovala trojicu Šimko, Hruška, Svitko. Nominácia bola robená na základe súčasnej situácie a s ohľadom na to, že chceme zostať v kontakte so svetom a nevypadnúť z povedomia svetovej motokrosovej verejnosti“, povedal na adresu zloženia tímu jeho manager Jozef Drozda.
V sobotu o 14,30 hod. sú naplánované kvalifikácie, samotné finálové jazdy začínajú v nedeľu o 11,00 hod.
Bližšie informácie:
![]() |
Pridané: 26.09.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Víťazom motokrosu národov 2014 je tím Francúzska - Redakcia
- „Motokros národov 2015“ – majstrovstvá sveta v motokrose družstiev už tento víkend! - Redakcia
- Pozvánka: ME EMX65, EMX85 a EMX OPEN v Šenkviciach už tento víkend - Redakcia
- Richard Šikyňa bodoval na prvých pretekoch MXGP v Kegumse - Redakcia
- Motokrosový víkend v Holandsku - Slováci na prvom podujatí MS 2013 – MX1, MX2, MX3 a MXW - Redakcia
- Tomáš ŠIMKO siedmy na MS v motokrose MX3 v Bulharsku - Redakcia
- Víťazom 67. Motokrosu národov 2013 je tím z Belgicka - Redakcia
- MMSR v motokrose jednotlivcov „SMX CUP“ 2014 a MACEC CUP - Redakcia
- SMX CUP 2014 Veľké Uherce návrat Martina Kohúta vo veľkom štýle - radkaMazak
- Šesťdňová 2015 - 6. deň - Záverečný motokros - Kechnec + protest Austrálčanov na stupni víťazov - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!