Anketa:
Headbanging - Hot Rod Races 2014 – Finsterwalde, Nemecko
ZdieľaťPridané: 09.10.2014 Autor: nevo
Čitatelia: 5148 [Mototuristika - Európa - Moto-akcia]
Väčšina z Vás o tom nepočula. Niektorí o tom mohli čítať v mesačníku Motohouse a už úplne málo sa zúčastnilo. Headbanging v nemeckom meste Finsterwalde, alebo víkend hot rod, rockability a pekne dobovo nahodených dievčat.
Už v týždni pred odchodom (vedel som, že napíšem článok) som myslel, že uvediem len tri slová: super, perfektná akcia. A za všetko porozprávajú fotky. Ale nakoniec to z môjho pohľadu dopadlo úplne inak.
Výlet som chcel poňať plne sparťansky. Požičaná motorka, stan, spacák a zbalenie sa do ruksaku. Ale nakoniec, pre väčšie pohodlie som nahodil bočné textilné tašky a navigáciu. U požičanej motorky a stanu ostalo.
Ako správny turista som si cestu na akciu predĺžil. Trošku, že pojazdím pohorie Jeseníky. Môžem teraz v kľude napísať, že o Jesenníkoch platí veta, ako som počul o Slovinsku. Ktoroukoľvek cestou sa vydáš, je pekná (zátačka za zátačkou, cesta popri potoku či železnici). V prípade Jesenníkov aj platí, hlavné ťahy luxus, cesty druhej triedy hrbolaté a so záplatami. Vyjazdený som už bol pred poludním, ale do cieľa mi ešte ostávalo dlhých 400 kilometrov. Zvyšok trasy smerom tam boli len rovinky, hlavne okolo Hradca Králové (ale už som to bral len hlavnými ťahmi) a cez Nemecko väčšinu dialnica. Zrazu ma obieha na dialnici Nemec na motorke a ukazuje, aby som zastavil pri krajnici. Robím tak v domnení, že či niečo nestrácam, alebo nemám niečo uvoľnené z batožiny za chrbtom. Pán, asi okolo šesťdesiat rokov, BMW tak zo sedemdesiatich rokov. Len ho zaujala vertikálne umiestnená značka. Išiel z práce domov. Dali sme spolu asi 10 kilometrov po dialnici a ďalej som zas pokračoval sám. Neskôr, ale predsa dorážam do mestečka Finsterwalde. Nikde nič označené, ešteže som vedel, že je to na letisku a o zvyšok sa postarala navigácia. Nemecko, taká kresťanská krajina, ale vstupné nekresťanské. 30 eur a nič k tomu (aspoň nálepka by potešila).
V piatok sa všetko točilo okolo hangáru, kde bolo pódium vnútri, pár stánkov s občerstvením, až jeden stánok s tričkami a osvetlený vonkajší priestor. Všade ďalej prirodzená tma. Tam to záležalo na súkromí karavánistov a kemperov, ako si zariadia večer. Gril, oheň, posedenie a flašky piva. Najväčší záujem bol nielen o fotku auta či motorky, ale aj o motodrom. Show troch motoriek krúžiacich na vertikálnej stene. Vodiči v areáli boli disciplínovaní. Jazdili opatrne (bola síce prikázaná len 10 kilometrová rýchlosť), síce sem tam gumovačka, ladenie decibelov V8 motorov či skúška plameňov z výfuku, ale celkovo pokoj. O pol noci som to zabalil a tešil sa na ďalší deň.
Sobota, ako na každom zraze prevládala v duchu nudy. Žiadna hudba z rána, žiadna akcia. Areál sa plnil návštevníkmi, novými autami a motorkami. Slnečný deň, tak nechýbal v ruke slnečník či dáždnik (na letisku stromi nemajú a pálava hrozná), flaša vody alebo piva. Chlapi vyčesaní, rifle, biele tielko, tetovačky kam sa zmestili na telo. V ženskej časti hrala prim červená farba (nielen šaty, ale aj vlasy), oblečené v šatách, sukniach, mašle či kvety do vlasov. Už je 14 hodín a nič podstatné sa neudialo, len dlhý zástup pretekajúcich, čakajúc, kedy ich pustia na letiskovú plochu. Šprinty prebehli klasicky a bez problémov.
Počas celého víkendu pretrvával úsmev na tvári (hovorím o sebe). Dobre sa dívalo na tie autá – Fordy, Chevrolety, Plymouthy, Cadillaci, GMC, sedan, kupé, kabriolet a hlavne nádherné zvuky motorov. To fakt nemalo chybu a nedalo sa toho nabažiť. Motorky som väčšinou nechal nepovšímnuté, do tych sedemdesiatich rokov, nie sú v mojom záujme.
Sobotný večer bol v tom istom duchu ako v piatok. Koncerty až po 21 hodine a stále vypredaný motodrom. Bolo evidentné, že návštevníkov je viacej ako v piatok večer. Sem tam som objavil aj niečo nové, čo počas dňa nebolo, ako biele Porsche Speedster. S jemným dažďom prišiel čas, uložiť sa do spacáku. Nedeľa prinesie cestu domov a to nie je turisticky na zahodenie.
V nedeľu ráno počasie opäť vyzeralo na pekný letný deň. Ostávalo už len pobaliť a vydať sa na cestu. Prechádzal som popod Krkonoše (výhľadovo pekné, ale hrbolaté a zaplátané cesty) a pripomenul som si prírodný okruh v mestečku Hořice (tá cesta neomrzí).
Záverom (alebo pre tých, čo sa im to nechce celé čítať) . Pre fanúšikov amerických áut, povinnosť. Pre ostatných, stačí len sobotná účasť. Ale keďže to máme ďalej z domu, treba prísť na obe noci. Ale priznám sa, že aj atmosféra na zraze Mustangov a amerických áut v Trenčíne na letisku (zdá sa mi, že už bývala akcia), bola dynamickejšia a zábavnejšia. Keby som vlastnil nejaký americký dopravný prostriedok, tak to inak beriem a záver je pravdepodobne pozitívnejší, ale takto ...
Pridané: 09.10.2014 Autor: nevo Zdieľať
Súvisiace články:
- BMW Motorrad Days 2015 - Garmisch-Partenkirchen - Awia
- IV. Haličská Motorkáreň 2009 - zhodnotenie akcie + foto - jozo13
- Šenkvice N°VII - Posledné tankovanie 2014 - gilbert
- Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022 - robart
- Pozvánka: 9. haličská Motorkáreň - 30. 5. - 31. 5. 2014 - Redakcia
- Prvá míľa Liptova 2023 - robart
Ďalšie články tohto autora:
- EICMA 2024 - aspoň raz za život
- Yamaha XJR 1300 – jesenná jazda
- Od Jamesa Bonda po Harryho Pottera - ŠKÓTSKO 2024
- KTM - každý týždeň malér
- Rýchlovka Nórskom
- GOODWOOD – Festival of Speed, UK 2022
- Veľkonočné Chorvátsko
- Desatoro správnej jazdy na motorke.
- KTM 1290 Super Adventure S - moja recenzia
- Need for POWER! Alebo kde sa zastaví maximálny výkon motocyklov?
- ... zobraz všetky články od tohto autora