ISSN 1336-6491 | Online: 3316 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač

Víťazom 67. Motokrosu národov 2013 je tím z Belgicka

 Zdieľať

Pridané: 04.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4053 [Šport - Motocross]

V nedeľu 29. septembra 2013 sa v nemeckom meste Teutschenthal konalo jedno z najočakávanejších motokrosových podujatí roka 2013 - 67. ročník Motokrosu národov. Podujatie prebehlo za vysokej diváckej účasti, štartovalo 40 tímov z celého sveta.

Víťazom Motokrosu národov 2013 sa stal tím z Belgicka, za ktorým sa na druhom mieste umiestnili Američania a tretiu priečku obsadil taliansky tím. Obhajca titulu Nemecko sa umiestnil na 7. mieste aj napriek tomu, že jazdci Roczen a Nágl podali vynikajúce výkony. Vo finálových jazdách sa nedarilo 3. nominovanému jazdcovi Ulrichovi.

Slovenský tím pozostávajúci z jazdcov Jakub Hruška, Michal Novocký a Tomáš Šimko, sa ako tím, spomedzi 40 zúčastnených krajín, umiestnili v celkovom poradí na 35. mieste. Bohužiaľ výsledok z týchto pretekov MXoN nám ukázal na akej jazdeckej úrovni je dnešný slovenský motokros. Aj keď na Slovensku dosahujú jazdci vynikajúce výsledky, v porovnaní so svetovou konkurenciou je to neporovnateľné!

Jediné čo môžeme urobiť pre tento šport je to, že sa budeme viac venovať a podporovať juniorských jazdcov, dostať ich za pomoci bývalých slovenských reprezentantov na určitú kvalitnú jazdeckú úroveň. Títo mladí jazdci počas juniorského obdobia majú dosť možností preukázať svoje kvality na rôznych medzinárodných juniorských podujatiach. Ak uspejú počas juniorského obdobia a budú podávať vynikajúce výkony majú možnosť, že si ich všimne nejaký tím a zoberie si ich pod svoje krídla. Tu začína nová kapitola mladého jazdca, ktorý sa musí zmieriť s tým, že ak chce podávať nie dobré ale vynikajúce výkony, musí žiť, bývať a trénovať aj mimo domova. Musí spolupracovať s tímom, ktorý je zložený z kvalitných manažérov, mechanikov a jazdcov. Takýto tím mu zabezpečí servis na dosiahnutie maximálneho jazdeckého výkonu.

Spôsob ako dostať tento šport na vrcholovú úroveň na domácej pôde je veľmi komplikovaný. Na Slovensku máme viac jazdcov, ktorí sa zameriavajú vykonávať tento šport amatérskym spôsobom - „hobby“. Máme jazdcov, ktorí berú tento šport vážne, zúčastňujú sa aj medzinárodných pretekov v Čechách a v okolitých krajinách, ale aj napriek tomu to nestačí, aby sa zaradili do popredia k špičkovým jazdcom v motokrose.

Pre našich chlapcov to bola česť zúčastniť sa na takom svetovom podujatí akým je Motokros národov. Táto skúsenosť im určite prinesie veľa pozitív do ich budúceho motokrosového života.

Budúci rok sa môžeme tešiť na ďalší ročník Motokrosu národov, ktorý sa bude konať v Lotyšsku. Veríme, že účasť slovenského tímu na tom podujatí bude úspešnejšia ako tohtoročná v nemeckom Teutschenthale.

Text: Jozef Drozda; Foto: Youthstream

Pridané: 04.10.2013 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (1 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (1)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »