Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1282 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30073
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17751)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12322)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Richard Šikyňa bodoval na prvých pretekoch MXGP v Kegumse

 Zdieľať

Pridané: 11.08.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
[Šport - Motocross]

Po 5 mesačnej vynútenej prestávke sa v nedeľu 9.8.2020 opäť roztočil kolotoč seriálu Majstrovstiev sveta „2020 FIM MXGP Motocross World Championship“. Kalendár pretekov a aj celkový priebeh seriálu sa výrazne zmenil oproti minulým sezónam a tak v lotyšskom Kegumse jazdci absolvujú v priebehu ôsmych dní hneď troje preteky.

Richard Šikyňa MXGP 2020 - Kegums
Richard Šikyňa MXGP 2020 - Kegums

Richard Šikyňa (#102) „Prvé preteky MXGP po pauze mám za sebou. Tento rok je zmena časového plánu z dvoj na jedno dňové preteky, takže je spojený warm up s kvalifikáciou. Tam sa mi rýchle kolo veľmi nepodarilo a bolo z toho 24. miesto. Prvý štart sa mi podaril, aj keď som nemal dobré štartovacie miesto, ale počas jazdy som nenašiel dobré stopy a necítil som sa dobre. Stvrdli mi ruky a trápil som sa. V cieli z toho bolo 19. miesto. V druhej jazde som na štarte pustil rýchlo spojku a tak som mal zlý štart, ale počas jazdy som sa cítil lepšie, chytil som dobré tempo a skončil 15.. V stredu máme ďalšie preteky na rovnakej trati, tak uvidím ako to pôjde.“

Richard Šikyňa MXGP 2020 - Kegums
Richard Šikyňa MXGP 2020 - Kegums

Peter Kolek, manažér MX Slovakia „Po tréningu v Belgicku sa Rišo presunul do Kegumsu, dejiska série prvých troch pretekov obnoveného seriálu MXGP. Preteky na piesku sú pre jazdcov zo stredoeurópskeho regióny vždy o niečo náročnejšie a tak sme boli všetci zvedaví, ako sa bude Rišovi po tak dlhej prestávke dariť v porovnaní so svetovou špičkou. Prvé body po prestávke sú povzbudzujúce, tak verím, že v stredu na ďalších pretekoch sa mu bude dariť a pripíše si ďalšie body do priebežného hodnotenia. Držte mu všetci palce!.“

Richard Šikyňa MXGP 2020 - Kegums
Richard Šikyňa MXGP 2020 - Kegums

Zdroj: SMX, MX Slovakia
Foto: Roman Borák, © MX Slovakia

Pridané: 11.08.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »