Anketa:
HONDA CBR 900 RR Fireblade SC44
ZdieľaťPridané: 28.02.2005 Autor: BA900RR
Čitatelia: 34918 [Vaše stroje - Moja motorka]
Keď som rozmýšľal čo si kúpim, chcel som si niečo prečítať o RR-ke, pozrieť nejaké obrázky, ale bolo toho strašne málo (možno som nevedel kde hľadať). Tak som sa rozhodol napísať z odstupom času tento článok.
Najprv som mal RR, r.v.1995 typ SC33. Toto je už moja druhá RR-ka, r.v.2000/typ SC44 a o nej Vám v tomto článku niečo popíšem.
Farebné vyhotovenia pre rok 2000:
- žlto-modro-biela (moja)
- bielo-modro-červená
- šedo-čierna
MOTOR:
Medzi rozhodujúce vylepšenia patrí nová kľuková skriňa, ktorá bola tak výrazne skrátená, že vzdialenosť medzi kľukovkou a uložením kyvnej vidlice sa zmenšila o 20 mm. Toto prinieslo hneď tri výhody: posunutie motora smerom dopredu (väčšia váha na prednom kolese), predĺženie kyvnej vidlice (stabilita v stope) Náhon je teda umiestnený bližšie ku kyvke (menšia reťazová vôľa). Aj vo vnútri motora je veľa zmien. Boli prepracované rozmery valcov tak, aby motor poskytoval vyšší výkon vo vysokých otáčkach (znížil sa zdvih, zväčšilo sa vŕtanie). Toto riešenie umožňuje aj nasadenie väčších ventilov (lepšie dýchanie), spontánnejšie reakcie.
Dôležitým faktorom pre zvýšenie výkonu je aj zvýšenie kompresného pomeru. Nedotknuté nezostali ani vačkové hriadele. Sú ľahšie o 20%. Inováciou prešli aj piesty (hliníkové kované, namiesto odlievaných).
V oblasti prípravy palivovej zmesi Honda upustila od karburátorov a nasadila počítačom riadené vstrekovanie paliva PGM-FI. O bezchybnú spoluprácu medzi nasávacím a výfukovým traktom sa stará elektricky ovládaný systém. Výfukové zvody sú vyrobené z ľahkého titanu, rúra je z ušľachtilej ocele a tlmič je hliníkový.
Zmeny neobišli ani prevodovku (bol znížený prevodový pomer o 5%). Výsledkom je ešte výraznejšie zrýchlenie.
RÁM A PODVOZOK:
Rám a podvozok sú úplne nové. Rám je ľahší a zároveň o 30% tuhší. Kyvka je uložená na motore, ale prostredníctvom odliatku integrovaná do kľukovej skrine (NSR500).Predné koleso je tiež vedené v novej vidlici UPSIDE-DOWN, (43 mm,plne nastaviteľná), konečne je 17". Kolesá sú tiež nové (trojlúčové).
VÝBAVA:
Prístrojovka je z jedného kusu, plne elektronická. Analógový zostal už len otáčkomer. Dôležitým prvkom je imobilizér zabudovaný v spínacej skrinke (HISS). Systém elektronicky blokuje zapaľovanie, takže bez originálneho kľúča s čipom nie je možné motocykel naštartovať, ani skratovaním zapaľovania, alebo výmenou zapaľovacej skrinky.
Pridané: 28.02.2005 Autor: BA900RR Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda CBR 900 RR Fireblade 2000:
Foto: | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBR 900 RR Fireblade |
Rok: | 2000 |
Kategória: | Superšport |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 929 ccm |
Max. výkon: | 154.2 k (113.4 kW) / 11000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 103 Nm / 9000 ot. |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 170 kg |
Výška sedla: | 815 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 280 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CBR 900 RR Fireblade' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CBR 900 RR Fireblade' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CBR 900 RR Fireblade 2000' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CBR 900 RR Fireblade' na www.google.com
Súvisiace články:
- IGNIJET - programovateľná jednotka riadenia zapaľovania a vstrekovania - BA900RR
- Honda CBR 900RR Fireblade SC44 – po prvej sezóne - Hamlet
- Honda CBR 900 RR Fire Blade vs. Suzuki GSX - R 750 - feci
- Moja cesta od Piaggio Free, Hondy CBR 600 F a CBR 900 RR až ku Suzuki Hayabusa - prdlafka
- Diagnóza RR alebo prestavba Hondy CBR 900 RR - yamaha901
- Honda CBR 900 RR - Patrik
- Pán dokonalý – Honda CBR1000RR - Tino
- Honda deň na Slovakiaringu 2010 - mikulec
- Honda CBR 1000 RR Fireblade 2012 - 20 rokov v hre... a stále nás to baví! - matox
- Do tretice všetko dobré - s novou Hondou CBR1000RR Fireblade konečne na suchu - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
Najsledovanejšie videá:
Tričko Motoride.sk
Vtip
Pridal:
hlopy z vychodu isli do anglicka za robotu. Nasli sebe robotu dakdze vo Welse v mesce Newport. Pan domu jim hutory. Chlopy,ja idzem na tydzen do Spanielska a za tydzen chcem mac vymalovany dom,farbu mace kupenu,najdzece ju za maštaľňu v garažu.chlopy se pocesili ze jich nichto nebudze dirigovac a kec majitel domu posol ta jeden hutory. Chlopy,idzeme nato,ale by trebalo persi daco vypic ne! Kedze nemali penezi,ta predali jedno vedro farbi. Na druhy dzen predali druhy vedro farbi,a tak to islo cali tydzen az na koncu tyzdna se prebrali a jeden znich hutory. Do piči chlopy,neska pridze pan domu a mi nepofarbyli nic a ani farbu nemame! Dalsi se postavy a hutory,sluchajce chlopy,jest tu isce das deco farby a majitel ma u maštalni koňa,ta mu nafarbime pysky a povime ze vypil farbu. No ta tak urobili,prisol pan domu a se pyta. To com dom nepofarbeny? Ta kuň vypil farbu. Pan domu zobral pušku,odjebal koňa. Chlopy se pytaju,ta com sce ho zabili? Na chuj mi takoho koňa,pred vami u mne robili Poľaci a zožral 65 mišky cimentu.