Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1565 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29885
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17654)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12231)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

MS juniorov v Plochej dráhe 2015 v Žarnovici už tento víkend

 Zdieľať

Pridané: 29.05.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3136 [Šport - Plochá dráha]

Termín najvýznamnejších pretekov sezóny 2015 na žarnovickej plochej dráhe sa nezadržateľne blíži. Už len niekoľko dní a žarnovický štadión bude svedkom pretekov pod hlavičkou Medzinárodnej motocyklovej federácie - FIM, semifinálového kola Majstrovstiev sveta juniorov. V nasledujúcich riadkoch Vám ponúkame dôležité informácie k šampionátu.

Preteky, ktoré organizuje Speedway Club Žarnovica za finančnej podpory Mesta Žarnovica, firmy MITAS, TUBEX, DARO, Fuchs a ďalších, sa uskutočnia v sobotu 30. mája so začiatkom o 15.00 hod. Na štart sa postaví 16 pretekárov z trinástich krajín. Pohľad do štartovnej listiny sľubuje zaujímavé a dramatické súboje o štyri miesta do finálovej série. Žarnovica privíta zvučné mená mladých pretekárov, ale aj tých, ktorí majú šancu vystúpiť z tieňa už túto sezónu. Veď možno o niekoľko rokov nahradia vo svetovej plochodrážnej špičke súčasných majstrov.

Štadión bude pre verejnosť otvorený po zakúpení vstupeniek v sobotu od 8.00 hod. O 10.30 hod. sa uskutoční tréning všetkých účastníkov. Slávnostný nástup je naplánovaný na 15.00 hod. Vstupenky si možno zakúpiť od 8.00 v stánku informácií pri vstupe na štadión, pokladne budú otvorené od 10.00 hod. Stále je možnosť zakúpiť si vstupenky v predpredaji v predajni DeltaCom v Žarnovici oproti kostolu. Výhodou je skutočnosť, že vstupenky na hlavnú tribúnu si tak môžete zakúpiť lacnejšie ako v deň pretekov a zároveň si ich pred vstupom na štadión môžete vymeniť za pásky bez čakania v radoch. V predaji budú aj rôzne suveníry.

Štartovná listina:

1. Patrik Búri, Slovensko
2. Kenny Wennerstam, Švédsko
3. Roland Benko, Maďarsko
4. Maksym Drabik, Poľsko
5. Alexander Loktajev, Ukrajina
6. Jooa Partanen, Fínsko
7. Emil Grondal, Dánsko
8. Michal Škurla, Česká republika
9. Michal Tomka, Slovensko
10. Sergej Logačev, Rusko
11. Jevgenijs Kostigovs, Lotyšsko
12. Bartosz Zmarzlik, Poľsko
13. Josh Bates, Anglicko
14. Nick Škorja, Slovinsko
15. Anders Thomsen, Dánsko
16. Valentin Grobauer, Nemecko

Text: Martin Búri, speedwayclub.sk

Pridané: 29.05.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »