Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 3316 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29849
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17638)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12211)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia piaty na MM ČR Pacov 2015

 Zdieľať

Pridané: 05.06.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2746 [Šport - Motocross]

V nedeľu, 31.5.2015 sa na trati v českom Pacove konalo druhé podujatie seriálu Medzinárodných majstrovstiev Českej republiky v motokrose. Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia sa tohto seriálu zúčastňuje vo farbách TEAMU MAX2, kde je túto sezónu v rámci spolupráce na hosťovaní.

Aj napriek svojmu juniorskému veku sa v triede MX2 medzi mužmi nestratil. Po siedmom najrýchlejšom čase v kvalifikácii v hlavných pretekoch po bojovnom výkone prišiel do cieľa 4. a 6. a so ziskom 33 bodov obsadil celkové výborné 5. miesto. Rovnaké umiestnenie mu po druhom podujatí patrí aj v priebežnom hodnotení seriálu.

Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia piaty na MM ČR Pacov 2015
Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia piaty na MM ČR Pacov 2015

Medzinárodné majstrovstvá Českej republiky v motokrose patria už dlhodobo k náročným a so silnou medzinárodnou jazdeckou konkurenciou. Richard Šikyňa (102), jazdec tímu MX Slovakia sa v tejto sezóne zúčastňuje tejto najvyššej českej súťaže vo farbách TEAMU MAX2, kde hosťuje. Po zranení na prvom podujatí majstrovstiev Európy sa rýchlo vrátil do formy a znovu podáva výborné výkony. V doobedňajšej kvalifikácii sa mu podarilo zajazdiť 7. najrýchlejší štart. Na štartový rošt prvej jazdy sa postavil s veľkým odhodlaním a po bojovnom výkone hlavne v závere 1. jazdy prešiel cieľom 4., tesne pred dobiedzajúcim skúseným maďarským jazdcom Bence Szvobodom. Aj v druhej jazde zvládol štart výborne, no nedostal sa na rozbitej trati do optimálneho tempa, ale aj tak  jazdu dokončil na výbornom šiestom mieste. Za svoje umiestnenia si pripísal 18 a 15 bodov, obsadil celkové 5. miesto v pretekoch a rovnakú priečku si upevnil aj v priebežnom hodnotení seriálu.

Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia
“Rišo má za sebou náročný návrat na európske trate po nepríjemnom zranení ramena v talianskom Arco di Treto. Už minulý víkend v Anglicku, kde na majstrovstvách Európy obsadil 12. miesto ukázal, že sa ani napriek výpadku nehodlá len „dovoziť“ do konca sezóny. Už v doobednej kvalifikácii sa mu podarilo z 51 nominovaných jazdcov v triede MX2 zajazdiť 7. najrýchlejší čas. V poobedných hlavných pretekoch zvládol dobre aj štarty obidvoch jázd, čo je základným predpokladom slušného umiestnenia a po bojovnom výkone sa mu podarilo obsadiť povzbudzujúce 4. a 6. miesto. Samozrejme, že je toho ešte veľa, čo musíme zlepšiť, ale ak bude Rišo aj naďalej poctivo makať a plniť si všetky svoje povinnosti, verím, že raz z neho bude jazdec najvyššieho rangu. Chcem sa mu aj touto cestou poďakovať za jeho doterajšiu prácu a želám mu, aby mu to dobre dopadlo aj na pretekoch ADAC v nemeckom Bielsteine, kam cestujeme tento víkend. Poďakovanie samozrejme patrí aj ostatným členom tímu, hlavne mechanikovi, trénerovi Mirkovi Kučírkovi, spoločnosti MOTOSHOP 191 za starostlivosť o perfektne fungujúce motocykle KTM, tiež TEAMU MAX2, za ktorý môže v tejto sezóne v Čechách štartovať a veľké ĎAKUJEM patrí predovšetkým našim sponzorom a partnerom.“

Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia piaty na MM ČR Pacov 2015
Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia piaty na MM ČR Pacov 2015

Pridané: 05.06.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »