Anketa:
Úspešný štart Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC MX Master
ZdieľaťPridané: 24.05.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 2988 [Šport - Motocross]
Druhé podujatie najprestížnejšieho nemeckého seriálu v motokrose ADAC MX Masters sa tento víkend (21.-22. mája) konalo v rakúskom Möggerse. Pretekov sa zúčastnil aj slovenský reprezentant Richard Šikyňa (#102) z tímu MX Slovakia. Po úspešnej sobotňajšej kvalifikácii predviedol výborné jazdy aj v oboch nedeľných pretekoch a po 5. a 8. mieste skončil v silnej konkurencii celkovo 5.
V nádhernom prostredí na trati neďaleko Bodamského jazera sa konali v poradí druhé preteky nemeckého seriálu ADAC MX Masters, ktoré sú už tradične obsadené tými najlepšími jazdcami nie len z Európy. V triede MX Youngster (MX2) sa pretekov zúčastnil aj Richard Šikyňa (#102), jazdec tímu MX Slovakia, na motocykli KTM. V sobotu výborne zvládol na prírodnej trati náročnú kvalifikáciu a do nedeľňajších hlavných pretekov postúpil zo 7. miesta vo svojej skupine. V prvej jazde odštartoval 12. a s každým kolom sa posúval dopredu. Svoje umiestnenie v priebehu pretekov vylepšil až na 5. priečku. V druhej jazde mal štart o niečo horší. Z 13. miesta sa však rýchlo prepracoval až na 6. pozíciu a bol v tesnom kontakte s jazdcami pred ním. V druhej polovičke jazdy mu však začali vyskakovať rýchlosti a tak musel spomaliť a nemohol naplno ukázať, čo v ňom je. Nakoniec prešiel cieľom ako 8.. Po bojovnom a odhodlanom výkone si pripísal do celkového hodnotenia 29. bodov, čo mu vynieslo vynikajúce 5. miesto.
Richard Šikyňa (#102): „Trať v Möggerse sa mi páčila od prvého tréningu. V kvalifikácii som zajazdil pár rýchlych kôl, ktoré mi stačili na 7. miesto v skupine. V prvej jazde som odštartoval 12., no hneď od začiatku som mal dobré tempo a začal som sa posúvať dopredu. V polovici jazdy mi trochu stvrdli ruky, ale aj tak sa mi jazdilo dobre a cieľom som prešiel 5. V druhej jazde som bol po štarte 13.. Cítil som, že môžem jazdiť s najrýchlejšími jazdcami a postupne som sa prebojoval na 6.miesto. Od polovice jazdy som mal trochu technické problémy s prevodovkou a tak som nakoniec jazdu dokončil na 8. mieste. S výsledkom som spokojný, konečne sa mi podarili zajazdiť dobré preteky po nevydarenom začiatku sezóny. Je to zatiaľ môj najlepší výsledok z pretekov ADAC. Verím, že to takto pôjde aj naďalej a budem robiť všetko pre to, aby sa to zlepšovalo. Chcem poďakovať svojmu tímu, trénerovi, mechanikovi a rodine.“
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia: „Som veľmi rád a teším sa z toho, že Rišovi preteky v Möggerse vyšli. S chladnou hlavou zvládol náročnú kvalifikáciu a v nedeľu všetkým predviedol, čo v ňom skutočne je. Úvod sezóny nemal úplne najšťastnejší, o to viac som rád, že sa mu darí s počiatočnými nezdarmi vyrovnávať. Fyzicky a jazdecky je na tom slušne, no v každom vrcholovom športe sa nakoniec vyhráva hlavou. Rišo je borec a som presvedčený, že keď vydrží, môže dosiahnuť veľmi vysoko. Chcem poďakovať všetkým, ktorí nás podporujú a stoja pri nás nielen v čase úspechov, ale aj v tých zložitejších chvíľach.“
Pridané: 24.05.2016 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Nedeľná smola Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na ADAC v Drehne - Redakcia
- Suverénne víťazstvo Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia v Myjave - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia leadrom triedy MX2 aj po pretekoch vo Sverepci - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českom Opatove - Redakcia
- Výborná premiéra Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na majstrovstvách sveta MXGP - Redakcia
- Smolná nedeľa Richarda Šikyňu z tímu MX Slovakia na pretekoch ADAC v Drehne 2016 - Redakcia
- Richard Šikyňa „strieborný“ v Aichwalde na ADAC MX Masters 2016 - Redakcia
- Jazdci tímu MX Slovakia úspešní aj v MMSR 2013 Mníšku nad Hnilcom. - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia v TOP 10 na ADAC v nemeckom Bielsteine - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia 11. na Majstrovstvách Európy v Maggiore - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- Customs of Slovakia 2025 – 15. výročie 13.-16. marec 2025 Incheba Bratislava
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Galéria ku článku:
Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!