Anketa:
Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na pretekoch v Jiníne úspešný a tiež sklamaný.
ZdieľaťPridané: 21.07.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3077 [Šport - Motocross]
V nedeľu sa Jiníne konali ďalšie preteky seriálu Medzinárodných majstrovstiev Českej republiky, ktorých sa v triede MX2 zúčastnil aj 16. ročný Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia. Preteky medzi seniormi absolvoval v rámci plánovanej jazdeckej prípravy na blížiace sa Majstrovstvá sveta juniorov v motokrose na dvojtaktnom motocykli KTM 125 SX a aj keď ho neobišla ani veľká smola, jeho výsledky naznačujú stále stúpajúcu formu.
![]() |
Za denných teplôt vysoko prekračujúcich 30⁰C v tieni sa uskutočnili na trati v Jiníne 4. preteky najvyššej českej seniorskej motokrosovej súťaže. Jinínsky organizátori aj za takých podmienok dokázali udržali trať po celý čas neprašnú a riadne nakropenú. Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia po prvý krát naostro otestoval svoj nový súťažný motocykel KTM 125 SX, pripravovaný na majstrovstvá sveta. 14. najrýchlejší čas v kvalifikácii medzi 42 jazdcami v triede MX2, resp. najrýchlejší čas spomedzi jazdcov na dvojtaktných 125-kách bol veľmi sľubným začiatkom. Štart v prvej jazde mu ale nevyšiel a tak musel zabojovať zo stredu štartového poľa. Dokázal sa prebojovať až na vynikajúce 12. miesto, čo bolo zároveň najlepšie umiestnenie spomedzi jazdcov na dvojtaktných motocykloch. V druhej jazde odštartoval približne rovnako, ale už v prvom kole mu kameň poškodil okuliare a musel ich zahodiť. Aj cez jeho veľkú snahu, musel nakoniec pre tento handicap preteky predčasne ukončiť. Smola v druhej jazde mladému Richardovi Šikyňovi nedovolila lepšie umiestnenie, zanechal tu však celkový výborný dojem a znovu úspešne reprezentoval nie len svoj tím MX Slovakia, ale aj slovenský motokros ako taký.
![]() |
Richard Šikyňa (102) „Včera sme boli v Jiníne na pretekoch seriálu Medzinárodných majstrovstiev Českej republiky. Boli tam po celý víkend veľké horúčavy a tak museli usporiadatelia trať polievať celý deň pred pretekmi a tiež počas nich. V oboznamovacom tréningu sme mali na trati blato, ale postupne sa to rozjazdilo. V kvalifikácii bol už podklad ideálny a skončil som na 14. mieste. V prvej jazde som nemal dobrý štart , ocitol som sa niekde okolo 20. miesta, ale postupne mi darilo dostávať dopredu a cieľom som prišiel dvanásty. V druhej jazde som bol na tom po štarte približne rovnako ako v tej úvodnej, ale hneď v prvom kole mi kameň rozbil okuliare. Musel som ich zahodiť a jazdiť bez nich. Po 7. kolách som dostal ešte kameň aj do oka, zišiel som z trate a druhú jazdu nedokončil. S prvou jazdou som celkom spokojný, len škoda tej druhej. Verím, že nabudúce to bude lepšie.“
Peter Kolek, manažér tímu MX Slovakia “V tomto období sa snažíme v tíme čo najlepšie pripraviť Riša na blížiaci sa „svet“ v Belgicku. Po fyzickej príprave sme práve v procese jazdeckej prípravy a tiež testovania a dolaďovanie závodného stroja. Po minulotýždňovom Opatove sa túto nedeľu Rišo zúčastnil ťažkých pretekov v Jiníne medzi seniormi. Nie všetko vyšlo ako by sme si predstavovali, ale Rišo sa stále zlepšuje, motocykel funguje výborne a v tíme sa udržiava výborná atmosféra. Rišo v nedeľu v kvalifikácii a aj v prvej jazde porazil všetkých svojich súperov, ktorí sa z Čiech a Slovenska chystajú na juniorský svet, len škoda, že nemohol dokončiť aj tú druhú. Cez víkend sa v rámci prípravy zúčastníme „Európy“ v triede EMX125, ktoré sa uskutočnia v Lokti počas podujatia MXGP. Tu budeme môcť Riša skonfrontovať so špičkou v jeho triede. Sú to naše posledné prípravné preteky pred FIM Junior Motocross World Championship 2014, tak dúfam, že nám bude šťastie priať viac, ako v Jiníne.“
![]() |
Pridané: 21.07.2014 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Magická „šestka“ Richarda Šikyňa z tímu MX SLOVAKIA na MM ČR v Jiníne 2014 - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia na stupni víťazov aj v českom Opatove - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia si po pretekoch v českých Petroviciach znovu vylepšil svoje priebežné umiestnenie - Redakcia
- Motokrosový víkend 26. - 27. 7. 2014 v Lokti aj so Slovenskými jazdcami - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia bodoval na ADAC v Holzgerlingene 2014 - Redakcia
- Richard Šikyňa „strieborný“ v Aichwalde na ADAC MX Masters 2016 - Redakcia
- V Lokti na MS Fontanesi oslavovala titul, Šikiňa na 8. a Kohút na 13. mieste v ME EMX125 - Redakcia
- Bronz pre Richarda Šikyňu v druhej jazde MMČR 2016 v českom Vranove - Redakcia
- Jazdci tímu MX Slovakia úspešní aj v MMSR 2013 Mníšku nad Hnilcom. - Redakcia
- Richard Šikyňa z tímu MX Slovakia nesklamal ani v Novej Pake - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!